• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • MammaVeronika

hihi tack jag vi har vart nöjda, gillar att köra med basfärger som svart vitt och grått och kunna lägga till detaljer i färg ist... just nu är favoriten limegrönt men lätt att byta och få stor förändring... ska bli kul å se om vår stil passar i huset sen eller om det blir nya tapeter eller nya möbler hihi

• cizza

Jag är uppväxt i dalsjöfors , gått skola och allt och gillar samhället =) men det är väl så om man är från stan så vill man bo där och är man utanför stan så vill man dit =)
    http://www.hemnet.se/beskrivning/611158?r=3 där är länken till huset =)

Ja vi är berättigade till lån på 1,5 miljon för att köpa hus men trivs ändå i lägenheten då vi tapetserat om exakt hela ganske nyss, och sen känns det inte som en lägenhet eftersom det är en etage så det är mer radhus känsla =)

Ja tur i oturen, om jag skulle bli av med 1 ben skulle jag äldrig klara av att anpassa mig med kryckor, har försökt ta mig fram med hans kryckor då jag hade skadat min fot men f*n vad svårt det var;)

Klart man egentligen ska bo i hus för våran hyra ligger nästan på 7000 i månaden och om det hade vart hus så hade man ju betalt till sig själv och inte någon hyresvärd, det är det jag tycker är bra med hus att man betalar något till sig själv och inte någon annan.

Hoppas hus priserna går ner lite efter jul  , hehe börjar redan prata om nästa år =)

• cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-12 00:34:58 följande:
    hihi tack jag vi har vart nöjda, gillar att köra med basfärger som svart vitt och grått och kunna lägga till detaljer i färg ist... just nu är favoriten limegrönt men lätt att byta och få stor förändring... ska bli kul å se om vår stil passar i huset sen eller om det blir nya tapeter eller nya möbler hihi
    håller med er till punkt med färg kombinationerna precis som jag vill ha det och killen här med då=) och lustigt nog har jag vart mycket för limegrönt och så har jag även vart mycket inne för snygg röd färg/tapet eller detalj=) aaa blir tokig och vill bara göra om saker hela tiden :)
  • MammaVeronika

men då måste ni ju ha en ganska perfekt lägenhet, vår hade blivit väldigt trång med en bebis också...

men då borde ni ju kunna hitta ett hus för 1,5 milj är ju ganska mycket pengar, speciellt om man kan tänka sig att bo lite utanför staden med.... jag kikade hus i dalsjöfors innan med för kan tänka mig att bo utanför staden bara det inte är i v-fors haha...

ja gött att betala till sig själv men gud vad mycket det är att tänka på jämnfört med lägenhet hihi en hel vetenskap att ha hus juh..

håller tummarna för er då att huspriserna sjunker lite sen då...

men da lustigt att vi gillar samma stil hihi jag kan säga att denna lägenheten har renoverats mycket under dem nästan 7 åren vi bott här haha hallen är omtapetserad 6 gånger om jag inte minns fel för man har ändrat stil hihi

• MammaVeronika

nej fy hade inte jag heller, har hoppat på kryckor 2 perioder på 2 veckor vardera och var helt slut efter... ena gången gick jag i högstadiet och fick hoppa hem efter skolan.. 1,5 km och man var helt död när man kom hem... (mamma kulde bara lämna för hon slutade så sent och fick inte beviljat färdtjänst)

nu ska jag kika in huset hihi

• MammaVeronika

vilket läckert hus, förstod att du föll för det, haha gjorde jag med hihi... jättefint juh!

• cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-12 00:51:41 följande:
    men då måste ni ju ha en ganska perfekt lägenhet, vår hade blivit väldigt trång med en bebis också... men då borde ni ju kunna hitta ett hus för 1,5 milj är ju ganska mycket pengar, speciellt om man kan tänka sig att bo lite utanför staden med.... jag kikade hus i dalsjöfors innan med för kan tänka mig att bo utanför staden bara det inte är i v-fors haha... ja gött att betala till sig själv men gud vad mycket det är att tänka på jämnfört med lägenhet hihi en hel vetenskap att ha hus juh.. håller tummarna för er då att huspriserna sjunker lite sen då... men da lustigt att vi gillar samma stil hihi jag kan säga att denna lägenheten har renoverats mycket under dem nästan 7 åren vi bott här haha hallen är omtapetserad 6 gånger om jag inte minns fel för man har ändrat stil hihi
    Ja den är perfekt men har sina brister som allt :) V-fors var det faktiskt ett jättefint hus också som jag kolla på precis mmen det känns långt borta , och känns som fel håll för oss då jag kommer från dalsjöfors och tobias rångedala, men det är alltid låga hus priser i v-fors,kinnarumma rydboholm.

En hel vetenskap det är nog det minsta man kan säga ;) det är mycket man inte tänker på kan jag tänka mig när man köper hus. Men man lär sig med tiden då man bor i hus, man kan ju inte lära sig allt med en gång.:)
    Ja riktigt fint var det i eran lägenhet=) har alltid gillat färger som går i svart,vitt & grått och sen färgklick i det :) det är stilrent och fräscht tycker jag=).

När jag bodde i lidköping ett tag med felicia min dotter och hennes pappa bodde jag i ett torp  där jag fick bestämma allt från grunden med färger golv kakel vitvaror m.m. helt underbart :D
    Nu ropar killen från sovrummet kanske hoppar i säng det märker du om jag skriver något mer :) annars får du sova gott! =)
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-12 00:58:07 följande:
    vilket läckert hus, förstod att du föll för det, haha gjorde jag med hihi... jättefint juh!
    Ja och jag vill verkligen ha det huset :) vi funderar på att gå på husvisningen i alla fall :)
  • MammaVeronika

ja då är ju dalsjöfors det naturliga hållet... ja v-fors har bra huspriser, mycket hus för pengarna och jag trivdes där när jag växte upp men jag tycker skolan där har ballat ur en hel del... som läget verkar vara där nu så vill inte jag sätta mina barn i den skolan men det är ju nägra år dit och buset byter ju alltid stadsdelar/förorter med jämna mellanrum... men hemskt vad man lägger stor vikt vid skola dagis mm nu.... hihi märks redan att man inte tänker på sig själv längre

Fy vad underbart det låter att få välja allt själv från golv till tak!

Hihi jo jag måste nog med dra mig till sängen snart så vi får höras imorgon!

sov gott du med!

• MammaVeronika

ja kolla är ju gratis

Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010