• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-15 19:24:24 följande:
    Hej!Inte varit så aktiv här då det vart en del med fix å donande inför visningen samt massa pluggande då jag har prov i slutet av veckan. Jag ska försöka komma imorgon men våra katter som ska bli utekatter när vi flyttar skall steriliseras samt öronmärkas imorgon. Ska lämna dem på morgonen men vet inte när allt är klart och jag får hämta hem dem igen och hur dem mår efteråt så vill inte lova att jag kan komma ännu... Ojj vad ni shoppar på tjejer, vill med till ullared men får snällt vänta till efter flytten så blir en tripp i maj eller början på juni tror jag. Sambons arbetskompis var dock dit ner i helgen och handlade 5 bodys åt oss så lite nytt har jag fått ändå hihi.Annars har vi hunnit med att handla barnvagn och säng samt skötbord, eller jag beställt detts så skall hämtas hem i slutet av juli. Några babyplagg har även hunnit inhandlas samt lite annat småplock. hade ju som jag nämnt innan förmånen att få köpa lundmyrs saker för åf-priser så handlade lite saker för 570:- som egentligen skulle kostat över 2000:-Sedan har jag även fått en hel del fina kläder i 56 och 62 så nu när vi rensade på vinden visade det sig att vi redan har 2 flyttlådor med bebiskläder i dem minsta storlekarna så behöver nog inte så mycket mer (Har dock handlat bb-kläderna då jag ville ha nya dit) Roligt att handla sen när bebben är ute med juh!just det, även en babysitter har inhandlats då jag fick ett erbjudande att handla en för halva priset.Var det förresten någon som skrev att det fanns lundmyrgrejjer på ullared?
    Nej jag såg inga kläder från lundmyr. Men hade blivit glad om det hade funnits.
    Hoppas det går bra med katterna och att du hinner till fikat.
    Är så trött har suttit och sytt lapptäcke typ hela dagen så orkar inte sitta mer här just nu :S

Men jag tänkte att det är ju bra om alla har ett nummer om man blir sen eller så i morgon.
    Så jag lämnar mitt mobil nummer 0735- 446408

Så ring om det blir några ändringar för någon annars så syns vi vid gula klumpen klockan 17:00.
  • MammaVeronika

Okej, tyckte att jag läst det någonstans men måste läst fel hihi..

Ja då förstår jag att du är trött! hihi men himla vad duktig du är! har ett täcke jag sytt som vi ska ha som lekmatta på vardagsrumsgolvet i början när dem stannar på samma ställe hihi.

kikade förresten i ditt album och tyckte att jag allt känner igen din gubbe... känner han inte men har sett han innan några gånger...

Men vad bra med ett nummer, då gör vi såhär att räkna med att jag kommer så messar jag om det skulle bli strul...

hihi nej nu ska jag fortsätta kolla på familjen annorlunda!

• Smurfis82

slänger in en snabbis lundmyr fanns i gällstad på 157.

nu e de sängen wow inte ens 9 jaja vi ska upp vid 5 och jag e redan trött dygnet runt puhh. ses i morgon.

Mamma till skrutten Gustav
  • MammaVeronika

Hej smurfis! jasså fanns det? kommer du ihåg priser å så... vart det stort utbud?

Ja trött dygnet runt är man allt men jag sover ju ganska länge på morgonen så känner inte av kvällströttheten på samma sätt längre... var värre för några veckor sedan hihi

• cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-15 20:41:32 följande:
    Hej smurfis! jasså fanns det? kommer du ihåg priser å så... vart det stort utbud? Ja trött dygnet runt är man allt men jag sover ju ganska länge på morgonen så känner inte av kvällströttheten på samma sätt längre... var värre för några veckor sedan hihi
    Hur gick visningen förresten? Duktig du själv är som sytt ett täcke;)
    Ja det vore kul om du dök upp i morgon och flera här inne på tråden såklart=)

Ja det är många som känner igen honom via krogen eller sett honom på stan m.m.
    Men han har väldigt svårt att känna igen folk *haha* har råkat ut för det några gånger när man gått på ica maxi eller i knalle. Så frågar jag alltid - jaha vem var det? hur ska jag veta det! och så flinar han =)

Hoppas allt gick bra som sagt på visningen och att du inte slitit ut dig på städning m.m idag=)
  • J K

Hej. Oj vad ni skriver allihop. Har haft det lite kärvigt med internet i nya lägenheten, men snart är jag nog igång igen!

Har fått tid för UL den 12:e april, längtar så otroligt! Har dessutom börjat känna något litet i magen. Det spritter och fladdrar någon gång om dagen. :')

Jag kan däremot inte komma på fikan imorgon. :/ Hade varit trevligt, men jag är tyvärr upptagen. Men ni får ha det så trevligt, vore kul att ev. få se någon bild? :)

• cizza
    I morgon är det fika =)
     än så länge är vi!
    VI SOM SKA MED PÅ FIKA TISDAG 16/3 klockan 17:00!

Cizza

Jenny aka smurfis82
    Lilla JJ
    tindratindra
    MammaVeronica

Cizza´s nummer ifall nått inträffar 0735-446408
  • cizza
    J K skrev 2010-03-15 21:08:06 följande:
    Hej. Oj vad ni skriver allihop. Har haft det lite kärvigt med internet i nya lägenheten, men snart är jag nog igång igen!Har fått tid för UL den 12:e april, längtar så otroligt! Har dessutom börjat känna något litet i magen. Det spritter och fladdrar någon gång om dagen. :')Jag kan däremot inte komma på fikan imorgon. :/ Hade varit trevligt, men jag är tyvärr upptagen. Men ni får ha det så trevligt, vore kul att ev. få se någon bild? :)
    Va kul & spännande =) själv har jag känt någon gång då och då att det är något som busar med en i magen=) men det kommer väl mer och mer framöver=)

Tråkigt att du inte kan komma men det blir ju fler tillfällen som sagt=)
  • MammaVeronika

hej!

Visningen gick jättebra, vart många som kom och kikade och även några som var intresserade som mäklaren skall börja ringa runt till imorgon. Har redan fått ett bud på utgångspriset av dem som var och kollade i måndags så ett bud har vi, återstår att se om det blir fler bud imorgon... haha kommer hoppa till varje gång jag får sms...

Jag tror att jag kan ha känt något litet men är lite osäker ännu om det är bebis eller ej men vart en känsla som jag inte känner igen så man har reagerat på det hihi hoppas snart att man får känna den ordentligt, om inte så kanske det kommer efter nästa ul den 14 april.

Powerpill: synd att du inte kan komma men vi hoppas verkligen att det blir fler chanser!

• J K

cizza: Ja, jättespännande verkligen. Känns obeskrivligt mysigt och knasigt, haha. Ja, det hoppas jag att det blir. Fast jag är lite blyg när det gäller att träffas "på riktigt", så vi får se. Haha. :P

MammaVeronika: Ja, det hoppas jag med. :)

Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010