• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • cizza
    Det låter dock inte roligt med kräkningar i 9 månader =S men som sagt det rä något väldigt fint som man får ur det tillslut och det är det man glädjas åt=)

Jag tycker inte som sagt heller att det är någon höjdare att vara gravid men man saknar gravid magen med småsparkar och mysiga stunder då man blir påmind att det ligger något imagen=)
  • s fia

ahh precis,, tackolov försvinner illamåendet när bebis e ute o man glömmer så fort, annars hade ja aldrig utsatt för det igen,,kan lova att ja ångrat de mååånga gånger:-P  men som du säger så de e klart värt det när bebis e ute.. fast detta blir sista barnet för mig tror ja..

• Lilla JJ

Ja det är verkligen mysigt med rörelser. Kan tänka mig att det kommer kännas konstigt när de väl försvinner efter att ha varit där så lång tid.

Jag handlade ett set med 2 body, byxor, mössa och tossor när jag hade gjort ul 1/3. Det var vitt med beige kaniner på. Hade trott att jag skulle få se ifall det var en tjeje eller kille, men inte då.
    Sen var jag ute på stan igår och köpte två body en med I (L) MUM på och en röd och vitrandig. Samt en dress i vitt med jacka och byxor samt mössor i samma stil.
    Ska till Ullared ev på måndag så då blir det storhandla som gäller.
    Det är så roligt att handla.

Vilken barnmorska går ni hos? JAg går hos en som heter Ann-Christin.

• s fia

lilla jj: SÅ kul o handla bebis saker jag har redan mycket neurala sen barnen innan så ja har konstigt nog inte köpt något ännu,,, men e juh bara i v.10 så de kommer säkert sedan,, men visst blir man sugen när man e inne på bebisavdelningarna,,, Åhh ullared e juh så kul! min mamma bor ganska nära där så förra helgen en snabbis... hoppas du hittár massa fina billiga saker om du åker dit

JAg har iaf lite smått börjat spana lite på barnvagn,, till thilia hade jag en teutonia, o till tiger köpte vi en brio happy, den va jätte bra, men blev tyvärr stulen,, nu har jag kikat på brio sing, men vet inte riktigt hur den känns o köra, någon som har bestämt sig för vagn ännu?? lite tips??

• cizza
    s fia skrev 2010-03-12 20:25:09 följande:
    ahh precis,, tackolov försvinner illamåendet när bebis e ute o man glömmer så fort, annars hade ja aldrig utsatt för det igen,,kan lova att ja ångrat de mååånga gånger:-P  men som du säger så de e klart värt det när bebis e ute.. fast detta blir sista barnet för mig tror ja..
    säg aldrig,  aldrig =D
  • cizza
    Lilla JJ skrev 2010-03-12 20:26:11 följande:
    Ja det är verkligen mysigt med rörelser. Kan tänka mig att det kommer kännas konstigt när de väl försvinner efter att ha varit där så lång tid. Jag handlade ett set med 2 body, byxor, mössa och tossor när jag hade gjort ul 1/3. Det var vitt med beige kaniner på. Hade trott att jag skulle få se ifall det var en tjeje eller kille, men inte då. Sen var jag ute på stan igår och köpte två body en med I (L) MUM på och en röd och vitrandig. Samt en dress i vitt med jacka och byxor samt mössor i samma stil. Ska till Ullared ev på måndag så då blir det storhandla som gäller. Det är så roligt att handla. Vilken barnmorska går ni hos? JAg går hos en som heter Ann-Christin.
    Jag kan ju tipsa dig i morgon när jag vart på ullared vad som finns ;)
    Jag har köpt en hel del , men som sagt har mycket sen felicia. Men det är nog därför jag vill veta om det blir en kille eller tjej oxå så jag vet om man kan använda felicias saker till stor del eller inte =)

Jag har brittmarie bergh som barnmorska.
  • cizza
    s fia skrev 2010-03-12 20:32:44 följande:
    lilla jj: SÅ kul o handla bebis saker jag har redan mycket neurala sen barnen innan så ja har konstigt nog inte köpt något ännu,,, men e juh bara i v.10 så de kommer säkert sedan,, men visst blir man sugen när man e inne på bebisavdelningarna,,, Åhh ullared e juh så kul! min mamma bor ganska nära där så förra helgen en snabbis... hoppas du hittár massa fina billiga saker om du åker dit JAg har iaf lite smått börjat spana lite på barnvagn,, till thilia hade jag en teutonia, o till tiger köpte vi en brio happy, den va jätte bra, men blev tyvärr stulen,, nu har jag kikat på brio sing, men vet inte riktigt hur den känns o köra, någon som har bestämt sig för vagn ännu?? lite tips??
    Blev vagnen stulen :O oj vad tråkigt :(
    Vi var faktiskt inne på baby proffsen idag och la undan våran vagn.
    Carena blev det, var rätt billig och det var väl bra=) för det var verkligen den enda jag fastna för även fast det fanns många andra fina vagnar men den här kunde jag inte sluta titta eller tänka på ;)
  • s fia

cizza - aha de vet ja inte riktigt va det är för någon, ska kiak på den sen,,vill inte heller lägga förmycket pengar på vagnen... ja har dock sett nya brio sing sitt +liggdel för ca 3900kr iof va de 09 men 10 har inte lika fina färger som 09.orna så ja kan ev tänka mig en sån,,lagom i pris oxå

• cizza
    s fia skrev 2010-03-12 20:55:03 följande:
    cizza - aha de vet ja inte riktigt va det är för någon, ska kiak på den sen,,vill inte heller lägga förmycket pengar på vagnen... ja har dock sett nya brio sing sitt +liggdel för ca 3900kr iof va de 09 men 10 har inte lika fina färger som 09.orna så ja kan ev tänka mig en sån,,lagom i pris oxå
    Brio är ett dotterbolag kan man säga som har Carena.
    Ligg & sittvagn med mjuklift 2490:- (väldigt rimligt tycker jag) fanns i fyra färger
    svart, grå, röd, och grön kan man kalla det.
    Vi tog grön medföljer då en svart mjuklift. Denna gröna var diskret inte någon skrikande grön. Väldigt behaglig tyckte jag=)
  • cizza
    cizza skrev 2010-03-12 20:58:16 följande:
    Brio är ett dotterbolag kan man säga som har Carena.Ligg & sittvagn med mjuklift 2490:- (väldigt rimligt tycker jag) fanns i fyra färgersvart, grå, röd, och grön kan man kalla det.Vi tog grön medföljer då en svart mjuklift. Denna gröna var diskret inte någon skrikande grön. Väldigt behaglig tyckte jag=)
    Jo det var en 2010 årsmodell ack att förglömma ;)
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010