• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • cizza
    J K skrev 2010-03-15 21:22:48 följande:
    cizza: Ja, jättespännande verkligen. Känns obeskrivligt mysigt och knasigt, haha. Ja, det hoppas jag att det blir. Fast jag är lite blyg när det gäller att träffas "på riktigt", så vi får se. Haha. :PMammaVeronika: Ja, det hoppas jag med. :)
    Men det är nog alla. Jag själv är rätt blyg i stora folkmängder men som sagt denna gången är ju alla i samma sits och det finns nog ingen som inte känner igen sig så samtals ämna blir inget svårt =)
    Det blir kanonbra=)
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-15 21:16:21 följande:
    hej!Visningen gick jättebra, vart många som kom och kikade och även några som var intresserade som mäklaren skall börja ringa runt till imorgon. Har redan fått ett bud på utgångspriset av dem som var och kollade i måndags så ett bud har vi, återstår att se om det blir fler bud imorgon... haha kommer hoppa till varje gång jag får sms... Jag tror att jag kan ha känt något litet men är lite osäker ännu om det är bebis eller ej men vart en känsla som jag inte känner igen så man har reagerat på det hihi hoppas snart att man får känna den ordentligt, om inte så kanske det kommer efter nästa ul den 14 april. Powerpill: synd att du inte kan komma men vi hoppas verkligen att det blir fler chanser!
    Förstår jag skulle kollat på mobilen hela tiden tror jag ;) håller tummarna för fler bud =) för den lägenheten så bör folk lägga bud för den var riktigt fin.
  • MammaVeronika

hihi jo jag kan med vara lite blyg och sådär men det brukar släppa så fort man har börjat prata å så och jag tror vi kommer att ha en del att prata om

Japp kommer inte lämna mobilen en enda gång imorgon... hihi tack, jo det hoppas vi med såklart, men vi är nöjda med utgångspriset med... Skönt när papprena är påskrivna och man vet att man inte behöver tänka på det längre bara komcentrera sig på flytten hihi

Tack för tumhållningen!

• J K

cizza: Jo, det har du visserligen helt rätt i. :)

MammaVeronika: Haha, jo det är sant. :)

• cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-15 21:47:01 följande:
    /strong¶
    cizza: Jo, det har du visserligen helt rätt i. :)MammaVeronika: Haha, jo det är sant. :)
    Eller så sitter alla där runt ett bord med en kopp i handen och inte säger ett knyst;) *haha* usch enj så blir det aldrig.

Skulle kanske ta med kameran i morgon och dokumentera morgondagens
    möte:)
    Hoppas det blir fint sol väder i morgon.
    Så nu var jag klar har kantat felicias överkast och trollets lapptäcke får göra resten i morgon annars väcker jag grannarna med att jag drar gasen i botten på symaskinen.

Efter detta blir det att pärla igen fotografier på oss här hemma. *haha* måste ha nått att göra hela tiden *skoj skoj* rena terapin ;)
  • Lilla JJ

God morgon! En härlig dag med sol får vi nog allt i alla fall.
    Har precis varit och lämnat hunden på dagis. Sitter och myser i fotöljen med lill*n som sparkar där inne i magen. H*n brukar vakna så här dags när jag sitter och äter frukost.

Ska bli trevligt med fika i e.m.

• cizza
    Lilla JJ skrev 2010-03-16 08:45:39 följande:
    God morgon! En härlig dag med sol får vi nog allt i alla fall. Har precis varit och lämnat hunden på dagis. Sitter och myser i fotöljen med lill*n som sparkar där inne i magen. H*n brukar vakna så här dags när jag sitter och äter frukost. Ska bli trevligt med fika i e.m.
    Va mysigt det låter=) själv ska vi ni och göra frukost. Ja det ska bli trevligt idag ;)
  • MammaVeronika

hejhej! kom hem nyss, har vart och lämnat katterna hos veterinären nu, dem skulle vara klara runt 18-tiden så jag kanske hinner hänga på en snabbis iaf

Inga sms från mäklaren ännu så tiden går riktigt segt nu, kanske passa på att plugga lite?

Undra om bebisen har en växtperiod idag för det värker och har sig i magen hihi

• cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-16 11:36:30 följande:
    hejhej! kom hem nyss, har vart och lämnat katterna hos veterinären nu, dem skulle vara klara runt 18-tiden så jag kanske hinner hänga på en snabbis iaf Inga sms från mäklaren ännu så tiden går riktigt segt nu, kanske passa på att plugga lite? Undra om bebisen har en växtperiod idag för det värker och har sig i magen hihi
    okej va bra =) och mindre bra med mäklaren men det dyker upp nåot sms snart:)
    Min mage har lagt sig nu, den har varit hård och svullen ett bra tag ,då tyckte jag det var jobbigt men nu saknar man det när magen blivit halvmjuk *haha* låter väldigt udda men kan inte förklara på något annat sätt.
    Det var ett tag det höll på massir i magen så som du säger kanske en växtperiod:)

Jo jag tänkte såhär, min kille ringde precis och sa att han blir kvar en stund på jobbet p.g.a möte men han skulle vara hemma innan jag ska åka men man vet ju aldrig. Om jag inte dykt upp runt 17:00 (som jag tror att jag iofs gör) så kan väl du eller den som tagit mitt nummer skicka ett sms eftersom jag inte har någons så jag vet vart ni går=)
  • Cristina82

Hejsan!

Hoppas att ni får en trevlig fika i em jag hinner tyvärr inte dyka upp. Men får följa med en annan gång istället.

Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010