• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • Smurfis82
    cizza skrev 2010-03-12 18:03:14 följande:
    Är det stor lägeneht på tullen? Gött med slö dagar också=) Men biblan är alltid mysigt att gå till och låna barn böcker =)Ja det är antingen det ena eller andra, vissa cafe ställen är mer populära än andra.Hitta ni något i knalleland?
    Jo den e väl ganska stor 100m2 så vi får väl klara oss. Men i dag va jag och hälsa på kompisar som hade byggt nytt hus och fasen va sugen man blev så snyggt och frächt. Ne köpte en dvd tillpojken han kan ha på resan.

Jag går hos samma bm som förragången Mia Andersson tycker hon e toppen. Skönt att ha samma hon känner ju typ mig nu.

Inköp och vagn nja gurran valde en body till bebisen när vi va i gällstad för några dagar sen. Men hade ju tänkt att jag skulle göra ett könsultrajud så efter de kanske det blir mer kläder om de inte blir en pojk till. Och vagn ska vi bara lyfta på liggdelen på den vi har nu en bugga 08 älskar den så inget nytt där heller.

Ska fråga e de någon som börjar känna av gravid hormonerna? Jag kan bli skit sur över minsta lilla gubben tycker att de e värre denna gången humm
    Mamma till skrutten Gustav
  • cizza
    Smurfis82 skrev 2010-03-13 18:47:09 följande:
    Jo den e väl ganska stor 100m2 så vi får väl klara oss. Men i dag va jag och hälsa på kompisar som hade byggt nytt hus och fasen va sugen man blev så snyggt och frächt. Ne köpte en dvd tillpojken han kan ha på resan. Jag går hos samma bm som förragången Mia Andersson tycker hon e toppen. Skönt att ha samma hon känner ju typ mig nu.Inköp och vagn nja gurran valde en body till bebisen när vi va i gällstad för några dagar sen. Men hade ju tänkt att jag skulle göra ett könsultrajud så efter de kanske det blir mer kläder om de inte blir en pojk till. Och vagn ska vi bara lyfta på liggdelen på den vi har nu en bugga 08 älskar den så inget nytt där heller.Ska fråga e de någon som börjar känna av gravid hormonerna? Jag kan bli skit sur över minsta lilla gubben tycker att de e värre denna gången humm
    Skönt att ha en vagn man trivs med=)
    Hade dom mycket i gällstad?
    Mina graviditets hormoner har märkts väldigt tydligt, är så j***a lättirriterad och kan lätt bli sur ;) Men ska väl inte säga för mycket för det har lagt sig lite. Oh har väldigt lätt till att vara helt gråtfärdig till raka motsatsen såklart *haha*. hur gamla är dina barn? om jag nu inte frågat det ännu :S
  • cizza
    HEJ ALLA! DETTA MEDDELANDET KOMMER NOG REPETERAS NÅGRA GGR:)
    ÄVEN FAST JAG ANTAR ATT INGEN MISSAT ATT PÅ TISDAG 16/3 klockan 17:00 ska VI MÖTAS FÖR FIKA:) OCH  EfTERSOM DET ÄR OM NÅDRA DAGAR VILL JAG BARA KOLLA VILKA DET ÄR SOM KOMMER OM DET VAR NÅGON SOM INTE KUNdE DENNA TID.
    TÄNKTE ATT VI KUNDE MÖTAS VID GULA KLUMPEN (ELLER ÖRAT) VAD DET NU KALLAS :) VID VISKAN OM ALLA VET VAR DET ÄR NÅGONSTANS? OCH UTGÅ DÄRIFRÅN.

GÖR SÅ HÄR kOPIERA DETTA OCH FYLL BARA PÅ DITT NAMN OCH TILL SLUT HAR VI EN LISTA.

VI SOM SKA MED PÅ FIKA TISDAG 16/3!

Cizza
    Ulrika
    Jenny aka smurfis82
    Lilla JJ
  • cizza
    tindratindra skrev 2010-03-12 17:48:18 följande:
    Jag kräktes också mycket i början, och var så sjuuuukt trött... Och jag började jobba heltid i måndags, är i vecka 12, och det går mycket bättre än jag trodde.. Illamåendet börjar avta och tröttheten också :) Blir det fika kl 17 på tisdag? :) Och var?Förresten, har ni berättat på era arbeten?
    Kunde med på tisdag? Får ursäkta om jag frågar och är glömsk;) Tänkte så du står med på listan och vet var,när,hur=)
  • cizza

Förresten alla hitta hur mycket som helst i ullared :) kanske lite onödiga saker men men *hihi* jag gick bara och plocka på mig :)

• Lilla JJ

Oj vad ni skriver.

Vad gäller vagn så har jag tänkt att köpa min jobbarkompis vagn. Det enda jag vet är att den är svart och grå och har 4 hjul. Jag täänker nämligen försöka klara mig med bärsjal istället för vagn. Känner två tjejer som aldrig skaffade vagn utan använde bärsjal och de tyckte att det fungerade toppenbra.

Är det någon av er som har barn som provat med bärsjal?

Åh cizza låter som att jag kommer att få roligt på Ge-Kå´s på måndag. Har tänkt att shoppa nästan allt som jag behöver i babyväg.

• tindratindra
    VI SOM SKA MED PÅ FIKA TISDAG 16/3!

Cizza
    Ulrika
    Jenny aka smurfis82
    Lilla JJ
    tindratindra
  • Smurfis82
    Lilla JJ skrev 2010-03-14 00:31:54 följande:
    Oj vad ni skriver. Vad gäller vagn så har jag tänkt att köpa min jobbarkompis vagn. Det enda jag vet är att den är svart och grå och har 4 hjul. Jag täänker nämligen försöka klara mig med bärsjal istället för vagn. Känner två tjejer som aldrig skaffade vagn utan använde bärsjal och de tyckte att det fungerade toppenbra. Är det någon av er som har barn som provat med bärsjal? Åh cizza låter som att jag kommer att få roligt på Ge-Kå´s på måndag. Har tänkt att shoppa nästan allt som jag behöver i babyväg.

Jo jag hade bärsjal till pojken de funkade jätte bra tills han va 6 mån den ville han ha koll på va som hände runt och vände jag på han kändes de som han va på väg ur. Men jag kommer definitivt att avända en sjal nu med från och till, vi har även en babybjörn som funkade bättre efter 6 mån.

cizza skrev 2010-03-13 20:32:56 följande:
    Skönt att ha en vagn man trivs med=)Hade dom mycket i gällstad? Mina graviditets hormoner har märkts väldigt tydligt, är så j***a lättirriterad och kan lätt bli sur ;) Men ska väl inte säga för mycket för det har lagt sig lite. Oh har väldigt lätt till att vara helt gråtfärdig till raka motsatsen såklart *haha*. hur gamla är dina barn? om jag nu inte frågat det ännu :S
    Jo det är en toppen vagn, vet en tjej som syr sufletter och sittdynor och andra tillbehör så man kan anpassa den som man vill. Nja kanske inte så mycket baby baby förutom lundmyr, fanns mer till din dotter skulle jag gissa. Min pojk e 2 år blev de för typ en månad sen.
    Mamma till skrutten Gustav
  • cizza
    Lilla JJ skrev 2010-03-14 00:31:54 följande:
    Oj vad ni skriver. Vad gäller vagn så har jag tänkt att köpa min jobbarkompis vagn. Det enda jag vet är att den är svart och grå och har 4 hjul. Jag täänker nämligen försöka klara mig med bärsjal istället för vagn. Känner två tjejer som aldrig skaffade vagn utan använde bärsjal och de tyckte att det fungerade toppenbra. Är det någon av er som har barn som provat med bärsjal? Åh cizza låter som att jag kommer att få roligt på Ge-Kå´s på måndag. Har tänkt att shoppa nästan allt som jag behöver i babyväg.
    JA du kommer f¨å kul;)
    Jag tänkte köpa en bärsjal men har aldrig testat den, tycker den verkar praktiskt och väldigt mysig för barnet=)
  • cizza

Okej tänkte nämligen ta en tripp till lager, inom snar framtid.
    Blev så sugen på att åka till ikea idag men det får vänta nu när jag var på ullared igår. Är lite smått rastlös idag.:D

Någon som har tips på vad man kan tänkas göra idag=)?

Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010