• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • sofia charlotta

Hej hej!
    har varit i Falkenberg i stugan över helgen så nu har jag läst allt ni har skrivit!

Hormoner ja!! Ojojoj inte alls som under min första grav. Då va allt frid och fröjd, hade nog aningen lättare till tårar bara, men nu blir jag förbannad på en halv sek och vill bara smälla till nån. Som tur är går det över ganska fort så jag har kunnat hejda mig.

Vi ska nog köpa en Phil & Teds syskonvagn. Beg eller ny, beroende på pris och hur mycket jag får tillbaka från skatten ;) Min sambo är nämligen inte så sugen på en ny vagn igen eftersom vi redan har 2 nya vagnar som vi köpte till Gunnar! Men jag ska dra runt på 2 och då vill jag ha EN vagn ;) Funderade ett tag på att bara ha bärsele till bebisen och vagn till Gunnar, men nu har jag bestämt att det får bli en ny vagn och så försöka sälja den andra!

• cizza
    sofia charlotta skrev 2010-03-14 16:36:05 följande:
    Hej hej!har varit i Falkenberg i stugan över helgen så nu har jag läst allt ni har skrivit!Hormoner ja!! Ojojoj inte alls som under min första grav. Då va allt frid och fröjd, hade nog aningen lättare till tårar bara, men nu blir jag förbannad på en halv sek och vill bara smälla till nån. Som tur är går det över ganska fort så jag har kunnat hejda mig.Vi ska nog köpa en Phil & Teds syskonvagn. Beg eller ny, beroende på pris och hur mycket jag får tillbaka från skatten ;) Min sambo är nämligen inte så sugen på en ny vagn igen eftersom vi redan har 2 nya vagnar som vi köpte till Gunnar! Men jag ska dra runt på 2 och då vill jag ha EN vagn ;) Funderade ett tag på att bara ha bärsele till bebisen och vagn till Gunnar, men nu har jag bestämt att det får bli en ny vagn och så försöka sälja den andra!
    Va härligt =D va det fint väder i falkenberg?
    Det finns ju fina begagnade syskon vagnar men förstår om du vill köpa en helt ny =) Jag vill nästan bara ha allt nytt denna gången ;)
    Vad är det för vagnar gunnar har?

Usch hatar mina hormoner denna gaviditeten :(
  • sofia charlotta

har en väninna som ev ska sälja sin P&T men jag tycker att det ska vara MYCKET billigare om man ska köpa beg, annars kan man lika gärna köpa en ny. Så vi får se...

Gunnar hade en BRIO happy (ligg och sittdel) och den ska vi nog sälja. sen har vi även en BRIO race (sulky) och den älskar vi så den ska vi ha kvar!!

det enda som har varit bättre denna gången är att jag inte alls är lika trött. Efter 22 på kvällen är det sängen som gäller men med Gunnar gick jag och la mig kl 20 vissa dagar!

• s fia
    sofia charlotta skrev 2010-03-14 20:34:11 följande:
    har en väninna som ev ska sälja sin P&T men jag tycker att det ska vara MYCKET billigare om man ska köpa beg, annars kan man lika gärna köpa en ny. Så vi får se...Gunnar hade en BRIO happy (ligg och sittdel) och den ska vi nog sälja. sen har vi även en BRIO race (sulky) och den älskar vi så den ska vi ha kvar!!det enda som har varit bättre denna gången är att jag inte alls är lika trött. Efter 22 på kvällen är det sängen som gäller men med Gunnar gick jag och la mig kl 20 vissa dagar!
    hejsan litet tips när vi skulle få 2:an sålde vi alla andra vagnar då vi skulle köpa en syskon vagn istället,,, men sen va stora syster på dagis o då kändes de för tok för klumpigt o behöva släpa på en syskonvagn me bara bebis i,, så vi köpte en brio happy... jag är rätt klen av mig så för mig va det mycket smidigare i ta dottern på ståbräda o bebis i vanlig vagn,,,,   men iof tror ja den du funderar påo köpa e mycket smidigare än den jag hade
  • sofia charlotta
    s fia skrev 2010-03-14 20:41:06 följande:
    hejsan litet tips när vi skulle få 2:an sålde vi alla andra vagnar då vi skulle köpa en syskon vagn istället,,, men sen va stora syster på dagis o då kändes de för tok för klumpigt o behöva släpa på en syskonvagn me bara bebis i,, så vi köpte en brio happy... jag är rätt klen av mig så för mig va det mycket smidigare i ta dottern på ståbräda o bebis i vanlig vagn,,,,   men iof tror ja den du funderar påo köpa e mycket smidigare än den jag hade
    mm funderade på ståbräda ett tag, men tydligen är P&T väldigt lätt att göra till singel-vagn me och eftersom barnen sitter efter varandra så känns den inte större och klumpigare än en vanlig. Provade att dra min kompis vagn och den va jätteskön att köra!
  • cizza
    I morgon är det fika =)
     än så länge är vi!
    VI SOM SKA MED PÅ FIKA TISDAG 16/3 klockan 17:00!

Cizza
    Ulrika
    Jenny aka smurfis82
    Lilla JJ
    tindratindra
  • Smurfis82
    sofia charlotta skrev 2010-03-14 16:36:05 följande:
    Hej hej!har varit i Falkenberg i stugan över helgen så nu har jag läst allt ni har skrivit!Hormoner ja!! Ojojoj inte alls som under min första grav. Då va allt frid och fröjd, hade nog aningen lättare till tårar bara, men nu blir jag förbannad på en halv sek och vill bara smälla till nån. Som tur är går det över ganska fort så jag har kunnat hejda mig.Vi ska nog köpa en Phil & Teds syskonvagn. Beg eller ny, beroende på pris och hur mycket jag får tillbaka från skatten ;) Min sambo är nämligen inte så sugen på en ny vagn igen eftersom vi redan har 2 nya vagnar som vi köpte till Gunnar! Men jag ska dra runt på 2 och då vill jag ha EN vagn ;) Funderade ett tag på att bara ha bärsele till bebisen och vagn till Gunnar, men nu har jag bestämt att det får bli en ny vagn och så försöka sälja den andra!
    åhh jag skulle också vilja ha en p&t men då får ju inte de älsta barnet väga för mycket de e lite trist dom e sååå snygga.

ops rasten slut dax att jobba
    Mamma till skrutten Gustav
  • cizza
    I morgon är det fika =)
     än så länge är vi!
    VI SOM SKA MED PÅ FIKA TISDAG 16/3 klockan 17:00!

Cizza

Jenny aka smurfis82
    Lilla JJ
    tindratindra
  • Lilla JJ

Hej på er!

Har kommit hem från Ullared. 4000kr!!!! Fattigare. Plockade på mig en hel del eftersom jag inte har något sen innan.
    Nu är det väl bara vagnen, spjälsängen, skötbordet och blöjor kvar att handla innan bebis kommer.
    Är "bara" halvtid idag så jag är rätt tidigt ute.

Hoppas ni har det bra och att vi ses imorgon!

• MammaVeronika

Hej!

Inte varit så aktiv här då det vart en del med fix å donande inför visningen samt massa pluggande då jag har prov i slutet av veckan.

Jag ska försöka komma imorgon men våra katter som ska bli utekatter när vi flyttar skall steriliseras samt öronmärkas imorgon. Ska lämna dem på morgonen men vet inte när allt är klart och jag får hämta hem dem igen och hur dem mår efteråt så vill inte lova att jag kan komma ännu...

Ojj vad ni shoppar på tjejer, vill med till ullared men får snällt vänta till efter flytten så blir en tripp i maj eller början på juni tror jag. Sambons arbetskompis var dock dit ner i helgen och handlade 5 bodys åt oss så lite nytt har jag fått ändå hihi.

Annars har vi hunnit med att handla barnvagn och säng samt skötbord, eller jag beställt detts så skall hämtas hem i slutet av juli. Några babyplagg har även hunnit inhandlas samt lite annat småplock. hade ju som jag nämnt innan förmånen att få köpa lundmyrs saker för åf-priser så handlade lite saker för 570:- som egentligen skulle kostat över 2000:-

Sedan har jag även fått en hel del fina kläder i 56 och 62 så nu när vi rensade på vinden visade det sig att vi redan har 2 flyttlådor med bebiskläder i dem minsta storlekarna så behöver nog inte så mycket mer (Har dock handlat bb-kläderna då jag ville ha nya dit) Roligt att handla sen när bebben är ute med juh!

just det, även en babysitter har inhandlats då jag fick ett erbjudande att handla en för halva priset.

Var det förresten någon som skrev att det fanns lundmyrgrejjer på ullared?

Home is where my heart is
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010