• puss

lars vilks, vad trodde han?

väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming!

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 20:45
    nu är det för många brajton i tråden som tror att diskussionen ska handla om ifall det är rätt eller fel att mordhota folk. jag har ingen lust att diskutera det, det var inte det jag ville, så kör på ni andra. bye.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:13
    ser att tråden är igång igen.... har man rätt att spotta folk i ansiktet, och sen ba "Haha, vi har yttradendefrihet,du-kan-inte-ta-mig, tjohoo!"?
  • Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?
  • Aaglars
    Anna o Leia skrev 2010-03-15 11:27:54 följande:
    Nä jag vet att han gjorde som dansken..men ändå.. Kan verkligen inte hjälpa att jag tycker det är superlöjligt av muslimerna.. jag menar.. dom får väl tåla lite skämt för f*n
    Absolut!!!!
  • JTA
    Umm Elias skrev 2010-05-18 12:11:08 följande:
    hehe, jag uppskattar inte dina "åsikter" (läs fördomar/okunskaper) heller så då är det jämt mellan oss.
    "Jämnt"?

Jag anser det vara uteslutet att spotta och slå på dem som inte delar mina åsikter. Du verkar anse att det är helt ok. Så jag frågar igen:

Är det ok med dig om jag skriker svordomar åt dig, spottar på dig och slår dig i huvudet med öppen hand? Det borde det vara eftersom du tydligen menar att andra bör tåla den behandlingen.
  • JTA
    Umm Elias skrev 2010-05-18 12:09:44 följande:
    Eftersom du uppenbarligen inte var där väljer jag att inte kommentera det lilla du läst dig till. Föreläsningen var alt annat än seriös. Han hade fått lämna in ett exakt manus som skulle godkännas innan han höäll sin sk föreläsning. I det manuset fanns inget om någon film, bilder eller annat som kunde starta detta problem. Dvs Vilks visste vad han gjorde och återigen fick han 15 minutes of fame. Att han dessutom sekunderna innan tyckte det skulle bli superintressant hur muslimerna skulle reagera är att trigga upp hans vidriga sätt mer. Som sagt killen säger åt kvinnan att visa respekt, varför säger han inte åt Vilks? Är en kvinnas ord mot EN man mer värda än EN mans ord/handlingar mot miljdarer andra människor? Anser du det har du ngt fel i dina prioriteringar. Jag står inte på våldets sida, fula ord, slag och diverse andra saker är ngt jag är totalt emot. Man kommer ingenstans med dem, säskilt inte med ett psykosocialfall som Vilks. Han har ngt allvarligt fel i huvudet som försöker bli känd på detta sätt om och om igen. Så fort folk glömmer honom provocerar han fram ngt nytt. Det är synd om killen, helt ärligt. Vi borde som sagt ha mer vett än att mata såna fula troll, då försvinner de. Vilks å andra sidan verkar inte ta detta på ett dugg allvar, han promenerar omrking själv och prakiskt taget ber om att bli ihjälslagen. Hade jag varit gubben hade jag varit livrädd och inte gått ensam, det finns alltid människor som saknar gränser i sig. Tycker du inte som jag att det är trist när en enda gubbe förstör en av de bästa grundlagar som existerar? Jag menar, yttrandefrihet(!!), vi får säga vad vi vill, jag får säga att kungen är ful, ingen skjuter mig för det. Sånt är guld värt, men varför, varför ska det finnas en äcklig gubbe eller någon annan pluttegrupp människor som utbyttjar detta för att kränka och håla andra människor? Vad hjälper det dem, mår de bättre av att trycka ner andra, klarar de inte av att leva sitt liv utan att få andra att må dåligt?
    Vore kul att veta vem du är av galningarna på filmerna. Är du en av dem som identifierats på Flashback?

"Tycker du inte som jag att det är trist när en enda gubbe förstör en av de bästa grundlagar som existerar? Jag menar, yttrandefrihet(!!), vi får säga vad vi vill, jag får säga att kungen är ful, ingen skjuter mig för det. Sånt är guld värt, men varför, varför ska det finnas en äcklig gubbe eller någon annan pluttegrupp människor som utbyttjar detta för att kränka och håla andra människor?"

Jag har nog aldrig läst någonting dummare. Du får säga vad du vill om andra (kungen är ful, Vilks är en äcklig gubbe) men andra får inte säga någonting kränkande om din religiösa symbol?

Är du ett troll?
  • Argo
    Umm Elias skrev 2010-05-18 12:09:44 följande:
    Eftersom du uppenbarligen inte var där väljer jag att inte kommentera det lilla du läst dig till. Föreläsningen var alt annat än seriös. Han hade fått lämna in ett exakt manus som skulle godkännas innan han höäll sin sk föreläsning. I det manuset fanns inget om någon film, bilder eller annat som kunde starta detta problem. Dvs Vilks visste vad han gjorde och återigen fick han 15 minutes of fame. Att han dessutom sekunderna innan tyckte det skulle bli superintressant hur muslimerna skulle reagera är att trigga upp hans vidriga sätt mer.Som sagt killen säger åt kvinnan att visa respekt, varför säger han inte åt Vilks? Är en kvinnas ord mot EN man mer värda än EN mans ord/handlingar mot miljdarer andra människor? Anser du det har du ngt fel i dina prioriteringar. Jag står inte på våldets sida, fula ord, slag och diverse andra saker är ngt jag är totalt emot. Man kommer ingenstans med dem, säskilt inte med ett psykosocialfall som Vilks. Han har ngt allvarligt fel i huvudet som försöker bli känd på detta sätt om och om igen. Så fort folk glömmer honom provocerar han fram ngt nytt. Det är synd om killen, helt ärligt. Vi borde som sagt ha mer vett än att mata såna fula troll, då försvinner de.Vilks å andra sidan verkar inte ta detta på ett dugg allvar, han promenerar omrking själv och prakiskt taget ber om att bli ihjälslagen. Hade jag varit gubben hade jag varit livrädd och inte gått ensam, det finns alltid människor som saknar gränser i sig.Tycker du inte som jag att det är trist när en enda gubbe förstör en av de bästa grundlagar som existerar? Jag menar, yttrandefrihet(!!), vi får säga vad vi vill, jag får säga att kungen är ful, ingen skjuter mig för det. Sånt är guld värt, men varför, varför ska det finnas en äcklig gubbe eller någon annan pluttegrupp människor som utbyttjar detta för att kränka och håla andra människor? Vad hjälper det dem, mår de bättre av att trycka ner andra, klarar de inte av att leva sitt liv utan att få andra att må dåligt?
    Vilks håller en föreläsning. That's it. Ingen reagerar. Tills ...

Och det behöver man inte ha varit i salen för att se eftersom allt finns inspelat och lagt på nätet, på UNT:s hemsida.

Du kallar Vilks för "psykfall", varför då? Och du verkar förvånad över att han inte blir "skiträdd" för dessa muslimer som vill hans död? Var står du i saken egentligen? Vad önskar du? Skall han spärras in på dårhus och tystas? För sitt eget bästa? Ska han hålla tyst, eller acceptera att mördas?

Vilks tar detta på allvar. Väldigt mycket så. Han lever med beskydd hela tiden. Säpo och polisen finns alltid i närheten.

Du talar om att Vilks "förolämpar och provocerar". Well, välkommen till den västerländska världen! Här har vi demokrati och man får säga saker och ting ganska så mycket som jag vill. Du får till och med säga att Hans Majestät Konungen är ful, trots att Konungen är en mycket viktigare symbol i Sverige än vad muhammed är. Känns det inte bra, så säg?

Vilks förstör inga grundlagar. Tycker du det är det bara att polisanmäla så tar rättsväsendet över. Det han gör är att han diskuterar yttrandefrihet vs konsten. De flesta av oss har skitit i frågan de senaste 50 åren, men nu, när vi för första gången på länge ser hur friheten faktiskt hotas så blir det faktiskt ett visst berättigat ståhej kring saken. Nu när vi ser att det finns en grupp mäniskor som med religionen som ursäkt anser sig ha rätt att mörda folk (ex Theo van Gogh) som de tycker säger dumma saker så vaknar ändå en hel del av oss till.

Den 20/5 är det "draw-a-muhammed-cartoon-day" på internet (en respons på att South Park censurerades så att ett muhammedhuvud togs bort  av räsla för muslimska extremister). Alla är välkomna att rita sin egen bild av muhammed. Vilks lär inte rita någon muhammedteckning, antar jag, men alla andra som lever i en civiliserad värld kan ju bidra om de vill.
  • Argo
    JTA skrev 2010-05-18 12:39:06 följande:
     Är du ett troll?
    Den kan nog jag svara på. Nä, hon är inget troll. Hon har haft samma åsikter om islams påverkan och krav på Sverige och våra lagar förr när vi mötts här på FL.
  • Umm Elias
    Argo skrev 2010-05-18 12:48:54 följande:
    Vad media klippt ihop är inte vad som hänt där, man behöver inte vara smart för att förstå att media sällan visar den sanna bilden. Dock visar de en del av den, Vilks hånflinande under kalabaliken missade de att ta upp. även hans plötsliga förändring i programmet, som han förbjudits att göra. Han fick hålla en föreläsning med manus och var inbjuden på de grunderna, han bröt mot det avtal som fanns.

Ja, jag är förvånad att han inte är rädd. Vem skulle inte vara rädd om man är jagad? Menar du på fullaste allvar att du skulle springa omrking själv i mörkret eller var som helst om du visste att folk var efter dig? I mina ögon är man lite halvt skadad om man inte är det minsta rädd när folk är efter en. Jag var skitskraj när jag hade EN man bakom mig, han har miljoner och bryr sig inte. Normalt? Skulle inte tro det. Varifrån har du fått att jag skulle önska honom skadad? Jag önskar att han får hjälp, något står inte rätt till i huvudet på honom, han är ju lika mediagalen som Paris Hilton.

Förolämpa inte oss väterlänningar, inte en procent av oss är såna människor du beskriver. Vi har demokrati javisst men väldigt få av oss är såna som utnyttjar våra lagar och rättigheter för att förstöra för andra. Det kan du hålla för dig själv, tillsammans med Vilks. Ni är ytterst få som anser kränkningar rätt.

jag tror aldrig i hela mitt liv jag hört något så töntigt som er sk. rita Mohammed dag. Har ni inget liv? På riktigt, vill folk verkligen spendera sina dagar på det sättet? Skrattretande, rita på du bara. Jag fick mig ett gott skratt av denna vetskap måste jag säga.

Btw, kan jag med 100% säkerhet säga att ingen polis eller SÄPO finns i närheten av Vilks. Han reser själv till sina föreläsningar, springer runt på stan själv, åker tåg själv mm. Han bryr sig inte ett skit om säkerhet eller något annat. Polisen på föreläsningen var insatt på inrådan av de som anordnat föreläsningen, Vilks ville inte själv ha dem där, han var nöjd med kamerorna.

Som sagt, om du inte vet uttala dig inte. (jag kanske borde vara en av era informatörer på flashback, dock har jag vettigare saker för mig).
  • Umm Elias
    JTA skrev 2010-05-18 12:31:58 följande:
    "Jämnt"? Jag anser det vara uteslutet att spotta och slå på dem som inte delar mina åsikter. Du verkar anse att det är helt ok. Så jag frågar igen: Är det ok med dig om jag skriker svordomar åt dig, spottar på dig och slår dig i huvudet med öppen hand? Det borde det vara eftersom du tydligen menar att andra bör tåla den behandlingen.
    Skrik vad du vill, dina ord betyder inte ett jota för mig
  • Umm Elias
    Argo skrev 2010-05-18 12:51:16 följande:
    Den kan nog jag svara på. Nä, hon är inget troll. Hon har haft samma åsikter om islams påverkan och krav på Sverige och våra lagar förr när vi mötts här på FL.
    Haha, har vi mötts förr? Jag tror du minns fel då jag aldrig någonsin uttalat mig om ngt slags krav på Sverige eller lagarna? Det jag krävt är att ni visar respekt för oss svenskar (nu kanske du kommer och påstår att du också är svensk vilket du säkert etniskt är, dock är du en extrem minoritet med de åsikter du följer) och slutar utnyttja de bra lagar vi har i Sverige.
  • JTA
    Umm Elias skrev 2010-05-18 13:02:40 följande:
    Skrik vad du vill, dina ord betyder inte ett jota för mig
    Svårt det här med att svara på den direkt fråga när den är obekväm, eller hur?

Så jag frågar igen: Är det ok med dig om jag skriker svordomar åt dig, spottar på dig och slår dig i huvudet med öppen hand?
  • puss
    JTA skrev 2010-05-18 10:20:18 följande:
    Umm Elias, jag uppskattar inte dina åsikter. Jag känner mig faktiskt kränkt av dem. Är det då ok med dig om jag skriker svordomar åt dig, spottar på dig och slår dig i huvudet med öppen hand? Det borde det vara eftersom du tydligen menar att andra bör tåla den behandlingen.
    gud så dumt.
    det är tammefan roligt nästan jämt
Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?