• puss

lars vilks, vad trodde han?

väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming!

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 20:45
    nu är det för många brajton i tråden som tror att diskussionen ska handla om ifall det är rätt eller fel att mordhota folk. jag har ingen lust att diskutera det, det var inte det jag ville, så kör på ni andra. bye.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:13
    ser att tråden är igång igen.... har man rätt att spotta folk i ansiktet, och sen ba "Haha, vi har yttradendefrihet,du-kan-inte-ta-mig, tjohoo!"?
  • Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?
  • gimatah
    JTA skrev 2010-05-15 02:45:19 följande:
    Idéer kan inte kränkas. Sahlin och Reinfeldt kränkte inte varandra när de debatterade i TV senast trots att de hackade allt de kunde på varandras idéer. Men om de sagt "du är en idiot" istället för "den politik du förespråkar är idiotisk" hade de - kanske - korsat gränsen. Förstår du skillnaden mellan idé och person?
    Det är idéer för den icke troende, men inte för den troende. Muhammed må vara endast en symbol för icketroende, men för muslimer är det en person.
    Så med din jämförelse är det som om Mona hade sagt till Reinfeldt att Nyamko var en idiot. Förstår du skillnaden för den troende?
  • jaghopparhögt
    gimatah skrev 2010-05-15 03:07:54 följande:
    Det är idéer för den icke troende, men inte för den troende. Muhammed må vara endast en symbol för icketroende, men för muslimer är det en person. Så med din jämförelse är det som om Mona hade sagt till Reinfeldt att Nyamko var en idiot. Förstår du skillnaden för den troende?
    Men den logiken så borde ju judarna kränka de kristna när de påstår att han inte var Messias?
  • gimatah
    jaghopparhögt skrev 2010-05-15 03:15:20 följande:
    Men den logiken så borde ju judarna kränka de kristna när de påstår att han inte var Messias?
    Judarna delar inte de kristnas trosuppfattningen och är av en annan åsikt, dom har vad jag vet inte idag nedvärderat Messias genom att gång på gång avbilda honom förnedra eller liknande. Att inte tro på Mohammed är inte en kränkning.
  • jaghopparhögt
    gimatah skrev 2010-05-15 03:22:46 följande:
    Judarna delar inte de kristnas trosuppfattningen och är av en annan åsikt, dom har vad jag vet inte idag nedvärderat Messias genom att gång på gång avbilda honom förnedra eller liknande. Att inte tro på Mohammed är inte en kränkning.
    Men om jag tror på Mohammed och faktiskt tror att han var homosexuell då?
  • gimatah
    jaghopparhögt skrev 2010-05-15 03:42:15 följande:
    Men om jag tror på Mohammed och faktiskt tror att han var homosexuell då?
    Det gör du inte för det finns ingen grund i det. Och dina argument hamnar mer på sandlådenivå och det är precis det jag menar, att föra fram en hetsig debatt bara för att jävlas.
    Men nu ska jag ge mig för i natt ha det gött!
  • Mirva
    gimatah skrev 2010-05-15 03:49:56 följande:
    Det gör du inte för det finns ingen grund i det. Och dina argument hamnar mer på sandlådenivå och det är precis det jag menar, att föra fram en hetsig debatt bara för att jävlas. Men nu ska jag ge mig för i natt ha det gött!
    Vad finns det för grund i att Mohammed skulle vara heterosexuell då?
  • jungfu

jag tycker att lars vilks agerande är patetiskt och töntigt. på vilket sätt gynnas "yttrandefriheten" av att larva runt som han gör...?

• Mirva
    jungfu skrev 2010-05-15 04:57:46 följande:
    jag tycker att lars vilks agerande är patetiskt och töntigt. på vilket sätt gynnas "yttrandefriheten" av att larva runt som han gör...?
    Den diskuteras. Exempelvis har han gett upphov till denna 22 sidor långa tråd på FL.
  • jungfu
    Mirva skrev 2010-05-15 05:04:59 följande:
    Den diskuteras. Exempelvis har han gett upphov till denna 22 sidor långa tråd på FL.
    Är inte säker på att jag tycker att dessa 22 sidor är så värst positivt resultat 
  • Mirva
    9)jungfu skrev 2010-05-15 05:18:00 följande:
    Är inte säker på att jag tycker att dessa 22 sidor är så värst positivt resultat 
    Tillräckligt intressanta för att du själv ska skriva;)
Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?