-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Vad har ni för kupstorlek på bh?
-
Är inte lätt att hitta bh när man har 70 A, alla kupor är för stora :S :$
-
Någon som vet vart man kan hitta shyssta bhar i 85 e, som inte är snordyra, eller sånna där spetsdukspåsar (typ mormors bh)
micalela.blogg.se -
Jag har beställt på bonprix.seMicalela skrev 2010-09-27 20:03:58 följande:Någon som vet vart man kan hitta shyssta bhar i 85 e, som inte är snordyra, eller sånna där spetsdukspåsar (typ mormors bh)
micalela.blogg.se -
kollat därförut, men rädd att de inte ska passa:S är du nöjd?goabarn77 skrev 2010-09-27 20:08:49 följande:Jag har beställt på bonprix.se
-
Har inte fått dem än=). Men såg nu att andra i tråden provat och varit nöjda. De är så pass billiga i jämförelse så jag tänkte chansa.Micalela skrev 2010-09-27 20:16:16 följande:kollat därförut, men rädd att de inte ska passa:S är du nöjd?
-
75B, alla bh:ar finns i min stl
-
Inte så konstigt då kupan är lika stor i de två storlekarna.enlitenbitkaka skrev 2010-03-23 19:15:12 följande:75DD enligt de som kan mäta. Men har 80D på de flesta BH:ar i lådan även om båda storlekarna passar.
Skillnaden ligger i omkretsen.
Mina egna bh sitter bättre om omkretsen är något mindre än den uppmätta. Löst hull antagligenOch då blir kupan automatiskt en storlek större.
För den som är intresserad; kupstorleken är desamma i nedanstående storlekar (det är omkretsen som skiljer sig). Vilket förklarar varför det kan stå ex "C" i synbarligen jättestora kupor.
65H
70G
75F(DDD)
80E(DD)
85D
90C
95B
100A
105AA -
Antar att du kollat på Choice? De har ju rätt så brett sortiment och är billigare än vanliga specialbutiker.Micalela skrev 2010-09-27 20:03:58 följande:Någon som vet vart man kan hitta shyssta bhar i 85 e, som inte är snordyra, eller sånna där spetsdukspåsar (typ mormors bh)
-
65 DD
-
-75 D-
-
Normalt sett 75F eller FF så jag röstade på det även om jag just nu är gravid i v. 39 och har 85G.
-
Jag har 75 G och trivs inte. Funderar över att göra en medicinsk förminskning efter att jag har fyllt 18
-
75 b. har haft samma i 10 år nu (!) och jag har varit och provat ut bh i en riktig underklädesaffär och det var fortfarande 75 b. får se hur det blir nu i och med graviditet!