-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Vad har ni för kupstorlek på bh?
-
jag har 80/85 e... men svårt att hitta bh i affärer.. ni som har "lite" större som jag var hittar ni era bh.ar
-
Hm. Jag har både 70E och 75/80B, kör på det första då det tydligen är min rätta storlek enligt tanten i underklädesbutiken. Tydligen ska man alltid öka kupstorleken, inte omfånget, när bhn börjar bli trång.
-
lilla a
-
I lokala underkldesbutiken. Visst det kostar, men då passar de.hotmamma skrev 2010-03-15 08:34:48 följande:jag har 80/85 e... men svårt att hitta bh i affärer.. ni som har "lite" större som jag var hittar ni era bh.ar
-
75 dd alt 75 e beroende på modell.
Köper bara bh:ar i underklädesbutiker nu mera då jag inte hittar några som passar annars. -
85 H
-
Jag har inte läst tråden men själva kupstorleken säger ju egentligen ingenting om hur stora bröst man har, för att veta hur stora brösten är måste man ju även ha omkretsen med. En som har 95 A låter ju jättelitet men hon har lika stora bröst som nån med 70 F och då låter det helt plötsligt jättestort....
Själv har jag 90 G-H ungefär, jag har gått ner en hel del i vikt och innan det hade jag 95 G-H så jag har minskat en kupstorlek ungefär.
-
Jag hade också fel storlek innan barnen. Jag var ung och läste i en tidning (typ frida) att den vanligaste storleken var 75 C så jag köpte det. Med facit i hand nu när jag vet lite mer hade jag helt fel storlek för bhn åkte upp hela tiden och jag fick 4 bröst... Jag borde ha haft kanske 65, möjligtvis 70 i omkrets och haft typ E-F kupa istället.Dr Mupp skrev 2010-03-15 00:50:45 följande:Det är jättevanligt att man har för stort runt om och för liten kupa. De flesta ska gå ner i omkrets och upp i kupa.Jag har 80FTrodde en gång i tiden att jag hade 75B men inser nu att jag nog snarare hade 65-70 D eller liknande på den tiden.
-
DD och E är lika stora
-
75E, har aldrig ammat eller varit gravid.