• Blå Flygare

Tygblöjetråden 24

Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49335180.html

• Svar på tråden Tygblöjetråden 24
  • Jania
    enny signatur skrev 2011-10-22 14:17:43 följande:
    En liten Samira kom igår morse :) Jag har fått spring och byta blöja var 40min i natt men är imponerad över hur smidigt det ändå gått. Man knöt ju bara vikisarna och tog på en blöjbyxa. Minndes det som krånligare...
    Nu ska jag ta henne till hanfatet för lite ecande 
    Grattis grattis
    Liten blir stor......hoppas hoppas hoppas allt går bra
  • Jania
    telgebo skrev 2011-10-23 22:49:02 följande:
    Vill bara berätta att jag blivit mamma för 9 dagar sedan den 14 okt till en liten Alice på 3450 g och 50 cm lång. Förlossningen gick rasande fort (33 min) men bra.

Vårdas just nu på neo efter att PKU testet visat på nåt knas.
    Själv har jag åkt på en livmoderinflammation. Så detta med tygblöjor får vänta ett tag.
    Grattis å hoppas allt kommer gå bra
  • Loreena

Tjoho! Jag är gravid! :D Till sommaren får vi förhoppningsvis en pluttis till!

• m o e
    Loreena skrev 2011-10-26 08:12:25 följande:

Grattis!!
    Nu har vi två mirakelkillar!
  • enny signatur
    Jania skrev 2011-10-25 22:40:16 följande:
    Grattis grattis
    Tack :)
     Grattis!
  • MammaTillDomFinaste
    men GRATTIS!!! va mysigt!!!
  • Jania
    Jättegrattis
  • Jania
    llotta skrev 2011-10-25 18:55:03 följande:
    Hittade en del bra reapriser hos Imse. Tips!
    Tackar för tipset....tror jag ialla fall  (handlade en bunt grejor för ett gäng hundralappar som jag hoppas jag kunde avvara på dessa eventuellt behövda saker)
Svar på tråden Tygblöjetråden 24