Inlägg från: Krusbär |Visa alla inlägg
  • Krusbär

Efter upprepade mf-forts

Nu har jag också hittat hit!

Cia: Trist med sjukdom. Men nu är ju snart den värsta årstiden för sånt över!

a80: Mysigt, mysigt...

Lycka: Roligt att höra att det gick så bra med din resa. Och grattis till en hel natt!

För vår del går det helt ok med nätterna nu. Ibland sover han hela natten (ca 19-07) men ibland är det några uppvak. Fast då somnar han oftast om ganska fort. Och han har slutat att amma på nätterna! Tyvärr har han vaknat tidigt (ca 5.30-06) den senaste veckan men jag ska absolut inte klaga. Jämfört med hur vi hade det förut är det rena rama solsemestern här hemma nu för tiden!

Hur är det förresten med Idun och LillaD? Hänger ni här nåt? Nån annan som vet?

Idag är det faktiskt vår!

• Krusbär

Så kom den som ett brev på posten - mensen från helvetet. {#lang_emotions_demon} 

Första mensen efter förlossningen. I klass med ett tidigt mf ungefär, fast jag inte var gravid.

Hur var era cykler efter förlossningen? Jag har förstått att de första gångerna kan mensen vara riktigt jobbig.

• Krusbär

Cia: Så du hade jobbiga mensar (?!) i ett helt år? Och så blev det bättre av spiralen? Eller menar du att din mens försvunnit helt? Jag trodde att man kunde få värre blödningar av spiral? Men visst vore det ironiskt om du vips var i vecka 15 eller nåt, fast ni inte ska ha fler?

• Krusbär

Cia: OK, då är jag med! Är det en vanlig biverkning (eller vad man ska kalla det) att slippa blödningar med den spiralen? Eller ska du testa?

• Krusbär

Poppy: Underbart! Massor av grattis till nya lilltjejen! Vill du berätta lite mer?

Sparken: Grattis till lyckat rul och liten tjej!

Iske: Hej på dig!

• Krusbär

BP: Skulle nog också satsa på Trombyl och progesteron, förhoppningsvis få det utskrivet av samma gyn utan problem. Skulle inte våga chansa och riskera ett mf.

• Krusbär

Grattis Idun! Och kul att höra av dig! När är det dags?

• Krusbär

Idun: Vul:et säger mer än blödningar säger min gyn och det har ju både jag och flera andra här levande bevis på. Har du dessutom passerat v. 12 så är det ju full fart mot bebis!

• Krusbär

Hej Finessan!

Jag förstår ditt dilemma även om jag inte själv har börjat fundera i de banorna än. Men jag märker att jag fortfarande blir nedstämd av nya gravititetsbesked och tror att det tyvärr kommer att sitta kvar lääänge, förmodligen även om jag skulle få fler barn. Kanske är det samma för dig?

Men till frågan om du ska försöka med ett barn till så tycker jag att Idun var inne på en bra grej. Kanske ska du inte tänka så mycket på eventuella problem som kan dyka upp, utan helt krasst fundera på om du kan tänka dig att INTE försöka igen. Om det inte känns riktigt bra kanske det ändå är ett försök du ska göra, trots att det känns jobbigt med tanke på din historia?

• Krusbär
    Cia: Tråkigt med din syster. Men det kan ju vara "bara" ett vanligt mf. Ang. ärftlighet så finns det inte (upprepade) i släkten vad jag vet - men vad vet man egentligen? Kanske inget man pratar om och särskilt inte förr, då kanske man inte ens visste om tidiga mf?

Ginko: Jobbigt för dig om ni inte är ense om beslutet. Men som du skriver så måste ju båda vilja. Har ni pratat om det igen nyligen och han är helt säker? Isåfall kanske du inte har något val, vilket kan vara en lättnad eller bara ännu jobbigare...? Hoppas att ni kommer fram till en lösning.

Finessan: Hur går dina tankar idag?
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts