-
Ja, söndagen borde vara lugnare och dessutom är vi ju fyra som kan då. Synd bara att Finessan inte kan... Eller fanns det en liten chans att resan inte blir av...?Idun 78 skrev 2010-06-13 22:30:34 följande:Ja det är helt sant, hade helt glömt bort bröllopet. Lördagen lär nog vara hopplös att försöka vara i stan på. Men söndagen kanske? Då borde det vara lugnare. -
Håller med Idun. Jag träffas gärna på söndag. Vi kan ju ses i augusti också!
-
Jag hade gärna kommit till Norrtälje! Har bara varit där en gång men det verkade jättemysigt.
Men lillen har varit dunderförkyld hela veckan. Tidigare har han repat sig fort men den här gången håller det i sig. Stackars liten. Dessutom verkar jag ha åkt på det nu också.
Finns ju chans att vi piggnar till tils söndag, annars kanske vi kan börja kolla datum i augusti redan nu?
-
Hej alla! Hur länge håller trådarna nuförtiden? Dags för ny tråd?!
-
Hej Lycka!
Har Signe börjat gå? Det låter mysigt med altan, själv längtar man lite till hus särskilt när det är sommar. Kanske nästa år... Hos oss är det också full fart, lillen går inte än (även om han gärna skulle vilja) men han kryper fram snabbt som tusan och vill ställa sig upp hela tiden.
Hej på dig också Cia! Ska bli kul att se dina bilder.
Vilken varm sommar det är! -
Kul att hon kan gå!
Hur går det för er med sömnen förresten? Här har det varit sisådär ganska länge nu. Därför började vi släppa på våra rutiner lite när vi märkte att han somnar om snabbare i vår säng... Men nu är det nya tag som gäller - tillbaka till gamla reglerna och han får inte somna vid bröstet och inte i vår säng. Och de två senaste nätterna har han faktiskt sovit i sin säng utan ett pip på hela natten.
Vi får se om det håller i sig... -
Lycka: Hoppas att det vänder snart igen då. Det bästa med att det går upp och ner är ju att det ibland går upp-
Vi har också kört "handen på" mycket. Vissa nätter har jag legat och sovit på golvet med handen in mellan spjälorna...
Våra nya tag verkar faktiskt funka över förväntan, trots att vi far runt på semester. Fortfarande vaknar han ett par gånger och skriker till, men somnar oftast om själv vilket han inte gjorde tidigare. Det verkar helt enkelt som att han sover bättre när han somnar själv. Magi?
Cia: Skönt att det blir bättre för er också!
-
Cia: Grattis till 2-åringen!
Sparken: Oj, tänk att det redan snart är dags!
Tiden går så fort. Skönt att du inte behöver oroa dig för för tidig bebis längre!
Här är det slut på semester (fast jag ju är mammaledig egentligen) och slut på bra nätter. Får dessutom köra alla uppvak + tidiga morgnar själv nu också när mannen jobbar. Tur att man har en så gullig unge!
-
Hej alla! Kul med lite liv i tråden igen!
MB: Tänk vad tiden går! Låter härligt att hon är så glad!
Lycka: Vi kör fortfarande med baby whisperer vars metod nu är "put down", dvs när barnet ställer sig upp i sängen lägger man ned det igen - direkt. Gång efter gång.... Ganska ansträngande ibland (för oss iallafall) men det är det enda som funkar här. Ordentlig nedvarvning kan också vara ett knep liksom att hellre lägga för tidigt än för sent (svår avvägning).
Lycka till med dagis, ni som har det på gång! -
Lycka: Han tycker ofta bara att det är (lite för) roligt att ställa sig upp och mysigt att bli nedlagd igen.
Till slut orkar han inte ställa sig upp igen utan kommer till ro liggandes. Han kan ställa sig mellan 3 och 25 gånger innan han somnar. Så jag blir nog mer galen än han... Sen är han ju van vid spjälsängen sedan han var 5 månader. Sover Signe i er säng?