Inlägg från: Krusbär |Visa alla inlägg
  • Krusbär

Efter upprepade mf-forts

lillaD: Tack, vännen! Vågar inte riktigt hoppas för mycket än - först känns det som en evighet att komma till vul och sen känns det lika futtigt att bara vara i v. 7. Jag tror absolut att du kommer att bli gravid igen, förhoppningsvis SNART (men nu har ni väl lite paus?)! Kram

• Krusbär

Irma: Skönt att ni får sova ok, det gör nog jättestor skillnad! Jag sov ju inte mer än 1-2 timme i stöten, från två nätter innan förlossningen till lilleman var ca ett halvår. Men om det ändå funkar ok för er nu så kommer det säkert bara att bli bättre!

a80: Har du fått någon tid? Får du göra vul på MVC eller gör de UL? Jag har inksrivning 20 sept och därefter kommer vi nog att få en tid för KUB ganska snart. Så jag hoppas kunna vänta tills dess. Jag tror inte att de har ul (annat än doppler) på MVC här. Men om jag får blödningar etc. kan har min gyn lovat att jag får komma dit med kort varsel. Känns skönt även om jag hoppas slippa!

Hur går det för Cia på nya utbildningen?

• Krusbär

a80: Kan du inte få en tid hos din gyn, om du har ont? Du kan även överdriva blödningarna? Smärta och blödningar borde vara skäl nog. Det är säker ingen fara, men jag förstår att onsdag nästa vecka känns som en evighet om du är orolig. Kram

• Krusbär

a80: Du vill inte åka in till gynakuten då?

• Krusbär

a80: OK. Håller tummarna! Uppdatera oss gärna efter besöket. Vilken tid ska du dit?

• Krusbär

Var på inskrivning idag och fick träffa en jättebra bm! Hon föreslog själv att jag skulle få remiss till stödmottagningen på sjukhuset inför förlossningen, att vi skulle ses lite tidigare (v 20 ist för v 25 nästa gång) samt bokade in mig för en extra läkarkontroll (inte obl. med andra barnet) för att diskutera hur länge jag ska ta Trombylen. Jag blev så otroligt lättad över att få ett så fantastiskt bemötande. Tänk vilken skillnad det gör!

• Krusbär

Ja, verkligen! Det var så skönt att slippa tjata eller överdriva för att få den hjälp man vill ha och behöver. Att jag inte kunde hålla tårarna tillbaka när vi pratade om förlossningen tror jag faktiskt inte var avgörande, jag kände direkt att hon var en person som tog en på allvar! Jag ville gå på denhär mvc redan förra graviditeten, men då ringde jag för sent. Nu ringde jag redan i v 4 (fast det tog emot att ringa så tidigt) bara för att få en tid, och det verkar det ju ha varit värt!

a80: Jag är i v. 9+4 idag. KUB blir om ca tre veckor och UL i slutet av november. Är du ungefär en vecka före mig? Vilka datum har du inplanerade? Har du varit på inskrivning?

• Krusbär

a80: Är det KUB du ska göra 7/10? Stora UL är väl inte förrän v 17-20? Hoppas att du får en bra bm!

Jag börjar få svårt med kläder redan, tycker att magen putar ut i allt som inte är stora blusar och tunikor. Vill gärna vänta till efter KUB med att berätta på jobbet, men det är ju tre veckor kvar... Ja, de får väl börja ana bara ingen frågar...

lillaD: Hur går det på förskolan?

• Krusbär

Alltid är det något nytt att oroa sig för. Fick veta att mitt hb låg 146, vilket ju anses som gränsvärde för högt hb. Som ni säkert vet kan det öka risken för blodproppar i moderkakan och fosterdöd. Hoppas nu att kanske Trombylen kan motverka detta? Undrar också varför mitt hb, som alltid varit ganska kasst, är så högt. Har försökt få tag på bm och mailat länkar till några studier, hoppas på svar innan helgen.

a80: Idag kom första frågan på jobbet. Som tur var en diskret sådan, men jag fick veta att minst en till hade undrat härom dagen. Tre veckor kvar till KUB...

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts