Inlägg från: Krusbär |Visa alla inlägg
  • Krusbär

Efter upprepade mf-forts

BP: Men 50/50 är väl jättebra?! Fattar inte hur de tänker. Och när du fick en lyckad graviditet, efter upprepade mf, med fragmin och progesteron är det väl självklart att testa det igen. Oavsett andra "bevis". Jag blir så arg. Men ta hand om dig nu och vila ett tag, så får du se hur det känns om ett tag. Om du känner att du vill testa igen är det ju bra att du verkar kunna få medicinerna. Kram!

Idun: Det låter ju som helt naturliga känslor du har, men det måste vara jättejobbigt när det blir så överväldigande. Hoppas verkligen att du blir hjälpt av terapin. Lycka till!

• Krusbär

BP: Jag tycker ändå att 50/50 är bra när det gäller att testa en så enkel och ofarlig behandling som Trombyl. Det innebär ju att hälften av alla får barn istället för missfall! Det är verkligen superläskigt att blöda så mycket! Ta hand om dig, kram

Mikes: Välkommen till klubben! Själv fick jag ett infall och testade i morse, alldeles för tidigt för bim är på lördag eller söndag. Men jag har känt mig helskum i ett par dagar och började misstänka att jag faktiskt var gravid. Och mycket riktigt blev det ett väldigt svagt plus. Förvånad Hjälp! Hm, ja vi får se hur det går. Vågar inte hoppas för mycket än.

• Krusbär

a80: Grattis till svagt plus! Och lycka till imorgon (idag?!)!

Lycka: Usch, vad jobbigt! Är de bra på mvc, att du får komma och lyssna när du vill?

Cia: Byggingenjör låter coolt! Hur länge ska du plugga? Vad jobbar du med sen?

• Krusbär

Cia: Det låter kul!

a80: Knepig sits med dumdoktorn, fast bra att du fick sprutorna. Men det är ju absolut inte bra att du blir knäckt efter besök hos honom. Kan du inte ringa sköterskan och be att få tid hos en annan doktor. Säg bara att det inte kändes bra på det personliga planet (eller nåt). Sen kanske han får veta att du bytt, men vad kan han göra? Få sig en tankeställare kanske? Eller så tror han bara att du ville byta tid och då fick en annan doktor. Har läkare verkligen så bra koll på sina patienter? Det känns ju inte så... Vilken vecka är du i, förresten?

• Krusbär

a80: Ok, jag förstår att det är svårare när ni har en relation. Men det låter som en bra plan att gå dit igen och se.

Jag har börjat fantisera om en blödningsfri graviditet - vad skönt det skulle vara! Ingen blödning so far, men än har jag inte ens passerat bim, är väl 3+5 idag, så vi får se. De andra graviditeterna har blödningarna startat v 4-5.

Jag hoppas att vi får vara kvar i tråden och älta syskonförsök, eller vad säger ni andra? Här har ju iallafall alla barn, till skillnad mot utredningstråden.

• Krusbär

Tack, Cia!

Min önskan om en blödningsfri graviditet verkar tyvärr inte slå in. Kände en stark molande mensvärk i förmiddags och mycket riktigt var det blod på pappret. Jag vet ju att det inte behöver vara kört, men det är ändå svårt att hålla hoppet uppe. Fan också.

• Krusbär

Jag försöker att ta det så lugnt som möjligt, men det är inte helt lätt med en trotsig tvååring... Man vet ju vad man ger sig in på vid det här laget, bara att ta en dag i taget. Det är lååånga veckor den här första tiden.

• Krusbär

lillaD: Tack för tummarna! Jag har alltid haft blödningar vid denhär tiden (vecka 4), även med sonen då jag hade rätt mycket och var helt övertygad om att det var kört. Men han höll sig kvar - envis som få redan då!

Det låter skönt med lite paus för dig! Kram

• Krusbär

Hej Irma! Kul med ett nytt hus och skönt att lillen sover!

a80: Jag veeeeeeeeeeet!!! Har fått tid för vul först 8 september och det är minst sagt en evighet. Har du något sånt inbokat än?

• Krusbär

a80: Bara två dagar kvar, då! Fast det är väl de sista dagarna och timmarna innan ett vul som är längst....? Jag hoppades få en tid nästa vecka då jag är ca 6+4 men det gick inte. Hade kanske gått om jag dragit hela min mf- och blödningshistoria (har fått tid snabbt förut) men orkade liksom inte. Försöker istället att inte tänka så mycket, vilket går ganska bra så länge jag inte får någon ny blödning.

Skickar en kram till Lycka och bebisen i magen!

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts