-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Heja Bling! Grattis. Det var banne mig på tiden!
Grattis Bubblan också.
OCh LillaD, nu är du ju bra på väg.
Håller tummarna för Finessan, tänk på att det är långhelg så du kanske inte får veta innan påsk... -
Jag är så otroligt glad för Blings skull. Som de har kämpat!
Cia, tänker att jag kanske inte får svar veckan efter heller pga alla röda dagar. Det blir en lång väntan...
Hur är det med dig annars? Fullt upp med skolan?
Tack för dina ord, Lycka. Hopppas att du har rätt. -
-finess: Jo tack, det är fullt upp att vara student och ha familj, men med bra planering funkar det riktigt bra faktiskt
Och nu är ju snart 1/3 år slut! Tiden går fort! (Särskilt som nygravid, eller hur?
) -
Grattis Bubblan och Bling!
Finess: Ska hålla alla tummar för att det går galant på torsdag. Är det inget ul eller liknande som görs utan bara sticket? Ni borde kunna få svar efter måndag, det är vanliga arbetsdagar för sjukvården. Det blir en lång väntan, men sen kanske du kan känna dig lite lugnare?
LillaD: Yes, härligt att ha klarat av RUL. Mår du bättre? Har du börjat känna rörelser?
Jag är i v 37 nu så det är inte långt kvar. Vi har precis flyttat så det har varit mycket annat att tänka på, men nu måste jag börja tänka "bebis" för den kan ju komma när som helst?! Särskilt med tanke på hur mycket jag stökar med flyttlådor osv. Är inte alls beredd!
Men nu skolar vi in lilleman på nya förskolan så om det går bra får jag kanske lite tid till förberedelse. Förutom skitjobbig foglossning mår jag ganska bra och det är sällan lugnt därinne så jag kan inte klaga. Nu ska jag tvätta lite bebiskläder som jag rotat fram ur flyttkartongerna.
Hej till Cia också!
-
Hej och tack för alla grattis!
Så fantastiskt roligt för Bling, måste genast in och gratta, klart att vi ska locka hit henne och Vera!
Lycka, tack för pepp! jag hoppas att det blir så för mig också! Sist blev det akutsnitt och jag träffade Elis typ 12 timmar efter att han var född. Det känns konstigt att tänka att det skulle kunna vara annorlunda nästa gång (om allt går väl). Men det är nog att det är så mkt i vardagen att jag inte hinner stanna upp och reflektera!
Kul med flytt Krusbär! Bor ni kvar i samma stad, el har ni flyttat långväga?
Finesssan, jag förstår att du är nervös, vi kan inte annat än att hålla tummarna och hoppas på det bästa! -
Finess; tänker på er och håller tummarna imorrn och den kommande veckan!
Krusbär; oj, låter jobbigt att flytta i v 37, men förstås bra att ha det gjort... Jag kan inte ens gå upp för vår källartrappa utan att få en massa sammandragningar.
Glad påsk på er! -
Tack för alla tummar! Det är olidligt idag och tårarna bränner innanför ögonlocken hela tiden. Jag är skräckslagen och livrädd. Jag har absolut ingen kontroll över detta och det hatar jag, som det kontrollfreak jag är. Mitt öde ligger nu i någon annans händer och det är bara att acceptera. Det som sker, sker...
Krus, de gör ul när de sticker och efteråt också, tror jag, för att se om den fortfarande lever. Tror man får stanna typ en timme.
Härligt med v. 37! Men fy för att flytta då. Det är otroligt jobbigt att flytta över huvudtaget, kan bara tänka mig hur slitigt det är/har varit för dig.
Kram på er alla och glad påsk! -
LillaD: Vi har flyttat till hus i en grannkommun utanför stan, tidigare bodde vi i lägenhet i innerstan. Så det är inte direkt långväga men lilleman har bytt förskola. Huset är toppenfräscht (byggt 2007) så vi slipper åtminstone renovera, vilket var en förutsättning för oss om vi skulle köpa hus...
Finess: Hoppas ni får fina ul-bilder att ha i minnet när ni väntar på provsvaren. Kram!
Appropå andra barnet så har jag verkligen tagit ut svängarna mer den här graviditeten. Funderade nästan på att färga håret ett tag, men där gick gränsen.
Sen har jag burit, stressat osv. fast man inte ska. För att inte tala om flytten...
Glad påsk på er! -
Finessan: Tänkte på dig massor idag på fm, håller alla tummarna!
-
Tack Cia!
Nu är det över, bara väntan återstår. Provtagningen gick enligt skolboken och läkaren var underbar. Själva sticket i huden kändes knappt, men det sög till lite när han nådde livmodern. Inte ont, bara en konstig känsla. Hela provtagningen tog kanske 20 sek. Strax efter kände jag som lite mensvärk, men det gick över på 5-10 min. Efter det har jag inte känt något. Miljarder spänningar släppte när provet var gjort och tårarna sprutade.
Idag och imorgon är risken som störst och det är vila som gäller. Jag känner mig märkligt lugn. Det känns som om jag har lämnat över mig själv i någon annans händer. Jag kan inte styra nu, bara följa med, och jag har accepterat det.
Krus, ultraljuden var över på millisekunder och några bilder blev det inte. Först spanade han in läget på fostret och mätte rekordsnabbt, sen ul under sticket och ett blixtsnabbt efteråt för att se hjärtat. Hann knappt med själv i svängarna.
Känner igen det där med att ta ut svängarna. Kan inte ens jämföra med lilla V:s grav.
Kramar!