• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • FruZzz

Jag har haft Innohep 4500 IE från konstaterad graviditet (v 4+) till 38+0. Dvs samma som förra gången fast då hade jag fram till 40+0. Hann dock bara till 38+5, sen gick vattnet och dottern föddes 39+0. Så för min del känns det nu som om jag redan gått över tiden (39+4 idag)... Har tid hos BM igen på 40+5 och då både bokas överburenhetskontroll veckan efter och så försöker man hinnsvepa (de håller tydligen på att undersöka om man på så sätt kan minska antalet igångsättningar). Får väl hoppas att det lyckas om jag nu får vänta så länge. Tyvärr har min braiga BM just flyttat till Göteborg, men jag får väl hoppas att den pensionerade tanten jag går till sista gångerna vågar ta i ordentligt när hon hinnsveper! (min förra BM frågade mig på 37+0 om jag ville att hon skulle hinnsvepa när jag bad henne känna om nåt händer där inne, det ville jag dock ej då, var min första lediga dag från jobbet och jag ville hinna vila lite, dessutom nådde hon ändå inte för tappen var så bakåtvinklad fortfarande).
    Men hua, jag hoppas det här pyret vill komma ut tidigare än om en vecka...

• Krusbär A

Lilleskuttan: Samma som förra gången, dvs Trombyl till v. 37 och Crinone till v. 14. Förra gången tog jag dubbel dos av båda medicinerna i början (på eget initiativ) vilket jag inte gjort nu. Skippade även akupunkturen den här gången.

• Finess

Jag kommer med ännu fler glada nyheter. Glad

RUL idag såg bara bra ut. Idag känns det som om min graviditet startar.

Bettan, lite sol och värme gör säkert susen. Hjärta

Spännande Krus! Lycka till nu till både dig och Fru Z. Hoppas på nya bebisar inom en snar framtid.

• mellanD
    Finess skrev 2012-04-17 11:36:53 följande:
    Jag kommer med ännu fler glada nyheter. Glad

RUL idag såg bara bra ut. Idag känns det som om min graviditet startar.

Bettan, lite sol och värme gör säkert susen. Hjärta

Spännande Krus! Lycka till nu till både dig och Fru Z. Hoppas på nya bebisar inom en snar framtid.
    Härligt finesssan, grattis!

Hoppas på bebisar från Krus och FruZ när som helst! Ni kanske t.o.m. är på BB nu!

Kramar till er andra också! 
  • FruZzz

Hejhej!
    Jag känner mig långt ifrån BB fortfarande... BF imorgon och jag som har oroat mig sedan v 21 att den ska komma ut... (och innan dess oxå förstås). Kanske jag har övertygat den tillräckligt för att den aldrig ska vilja komma? Pappan fick de plocka ut mot hans vilja efter ett par veckor för han mådde inte bra därinne (men hade ändå inte vett att födas...), hoppas den inte brås på honom!

Vad himla skönt att RUL är klarat och bra Finesssan! Och att du iaf idag känner att graviditeten startar. Hoppas att inte alla eländessymtom startar oxå bara.

Kram på er!

(man vågar väl egentligen inte säga det högt, men är det inte konstigt att ingen här hittills fått ett enda missfall vid syskonförsök (eller har jag missat nåt?) Rent statistiskt borde väl typ var 4e av oss få det?)

• Krusbär A

Härligt Finessan! Och grattis till graviditeten.

mellanD: Hur mår du?

FruZz: Långt ifrån BB här också. Tror nästan att jag förnekar att det snart är dags?! Känner mig inte alls påläst eller beredd. Igår blev jag orolig för att bebben var så lugn. Har hittills inte oroat mig speciellt mycket för det eftersom den varit så livlig. Men när jag var hos bm sa hon att man skulle vara uppmärksam på förändringar i rörelsemönstret och åka in till BB för kontroll om det förändrades. Efter det började jag tänka extra mycket (såklart) att det kanske har varit lugnare på sistone och borde jag åka in? Men nu ikväll verkar den vara ganska alert igen, så det är nog ingen fara.

Appropå missfall vid syskonförsök så har jag funderat mycket på det. Hade det funkat utan medicinerna eller funkade det endast tack vare dem? Är det immunologiskt och man har lyckats komma runt det en gång kanske kroppen är mindre känslig sen? Svårt att veta.

Men rent statistiskt har vi redan drabbats av tillräckligt många missfall ändå, eller hur?          

• Lilleskuttan

Härligt finessan!
    Då börjar det närma sig då krusbär..Spännande

Snart är det dags för mig att trappa ner och sluta med prednisolonet och progesteronet. Efter vi fick M så skrev jag upp när och hur jag skulle sluta ifa det skulle bli en till :) men inte hittar jag det nu så klart.. :(

Hur och när har ni andra som tagit dessa slutat?
    Minns att det var nån gång vid v 12+4,5 men jag är inte helt hundra...
    Ska även trappa ner trombylen till en om dagen i stället för 2.
    Cia : När slutade du med 2 t?

• Callan
    Lilleskuttan skrev 2012-04-22 14:15:38 följande:

Härligt finessan!
    Då börjar det närma sig då krusbär..Spännande

Snart är det dags för mig att trappa ner och sluta med prednisolonet och progesteronet. Efter vi fick M så skrev jag upp när och hur jag skulle sluta ifa det skulle bli en till :) men inte hittar jag det nu så klart.. :(

Hur och när har ni andra som tagit dessa slutat?
    Minns att det var nån gång vid v 12+4,5 men jag är inte helt hundra...
    Ska även trappa ner trombylen till en om dagen i stället för 2.
    Cia : När slutade du med 2 t?

Jag tordes inte sluta
    Slutade med prog när jag sett att moderkakan tagit över, sedan körde jag med 2T till v36 eller nåt...  På eget bevåg.
  • Lilleskuttan

aha, nej det är ju lite läskigt att sluta med det som varit "tryggheten".
    Men det funkade iaf för mig en gång så jag hoppas att det gör det igen.. Jobbigt att inte kunna kontakta drB:( när man skulle behöva..

• FruZzz

Ja, det där med att sluta är ett dilemma oavsett läkemedel. Jag går runt med småångest för att bebis inte får vad den behöver från moderkakan (3,5 veckor sen jag slutade med Innohep), även om jag fattar att det i nuläget inte skulle vara katastrof, möjligen minska tillväxten lite. Och samtidigt oroar jag mig för att den ska bli jättestor med tanke på alla tomma kalorier jag stoppar i mig... Man är ju rationell!

Håller för övrigt på att bli tokig på att vara gravid. Kan ju inte göra nånting längre och mensvärk och sammandragningar och ilningar har jag titt som tätt, men ingen bebis behagar komma ut. Sätter nu hoppet till att BM som jag ska till gör en ordentlig hinnsvepning på tisdag, håll tummarna!

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts