-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Grattis Finessan!
Har inte reflekterat om man är annorlunda som pojkmamma... Jag vill inte heller att det ska vara annorlunda. Men så är det säkert! -
Stort grattis till alla som fått fina besked, alltid lika roligt att höra.
*vinkar*
-
Finessan: Åh, vad glad jag blir för er skull! Du blir säkert en jätte fin pojk-mamma! Varmt grattis!
-
Tack igen!
Jag blir säkert alldeles utmärkt som pojkmamma också.
Det är förmodligen ingen skillnad, men det känns lite märkligt med en pojke. Var inte alls inställd på det.
En gång i tiden trodde jag att jag bara skulle få pojkar. Jag var mer som en pojkflicka när jag var barn och är väl fortfarande inte jättetjejig kanske. Sen trodde jag att jag inte skulle få några barn alls, men så kom lilla V som en vinst på lotto. Att jag nu kanske får två barn, dessutom en av varje, det är en dröm som jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva.
Fru Z, i Stockholm är det snöstorm idag!
Bettan, hur är det med dig?
Kram alla! -
Snöstorm? Här i Linköping är det väder för trädgårdsliv, pappan högtryckstvättar uterumstaket, jag läser och jäser och treåringen leker i sandlådan...
-
Finess: ok här. Fortfarande trött och lite nere, men jag hoppas våren kommer ordentligt snart så det kanske vänder. Vi har börjat tänka på syskon på allvar, men det skrämmer mig lite också.
-
Oj, här händer det saker! Grattis Lilleskuttan och Finessan!
Jag trodde nästan att bebben var på gå för ett par dagar sen. Hade täta och onda sammandragningar och ett väldigt tryck nedåt. Men nu har det varit ganska lugnt så det var falskt alarm. Enligt bm har den börjat sjunka ner och är i princip fixerad, så det skulle kunna bli snart. Bf 25 april.
När jag väntade sonen hoppades jag på en kille. Tyckte att det verkade mindre komplicerat att vara pojkmamma. Dessutom ville jag gärna ha en liten kille som påminde om min sambo...
Men nu hoppas/tror jag på en tjej. -
Hej Krusbär! Vad spännande att det känns på g!
Här har det känts en massa väldigt länge, sedan v 30 fixerad, mensvärk till och från, sammandragningar hela tiden, men nån unge har jag inte sett röken av. Så nu tror jag ingenting längre, tänk om det blir en majbebis!!! -
Fru Zzz: Ja, men vet ju aldrig när den behagar titta ut! Sonen kom på BF och min egen BF den här gången är några dagar tidigare än den jag fick på UL. Har också mycket sammandragningar hela tiden. Magen är så lättretlig och samtidigt i vägen hela tiden. Har du bokat någon mer tid hos bm eller annan kontroll? Jag har en tid på bf.
-
krusbär & fru zzz : vad har ni fått för behandling denna gång?