• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-03-23 11:43:16 följande:
    jisses... jag sitter o ska äta frukost... när brödrosten nyss hoppade upp mackan höll jag på att få hjärtattack eller nåt... jag börjar undra om jag gett mej på att försöka skrämma ut ungen sj... haha... men måste ju bara berätta... haha... ett framsteg mot målet bebis...   slemproppen har börjat släppa nu... jippie...!!!! det innebär ju alltså att det äntligen börjar komma nånvart...
    Nice, fortsätt så nu :D
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-03-23 12:14:50 följande:
    Whiee! Vi klarade besiktningen, inte en enda sak måste åtgärdas. Men vi hade gristur. Var flera saker som vi inte gjort som inte heller stod på listan, så hade han varit på taskigt humör kunde vi fått betala en massa saker, men nu ansåg han att lägenheten är så sliten att vi inte ens behöver ta tapeterna :D Sa jag att han var lite snygg också ;) Så det är så skönt. Har precis fikat med svärmor, bakade kladdkaka när besiktningskillen kom hoppas han inte trodde det var en muta. Sen råkade jag köpa ett babyskydd också, ska åka och hämta imorgon. Tele2 får sambon skälla på... tror det lutar åt att vi byter bolag för nu har bindningstiden gått ut. Men vi har tyckt det varit ok eftersom vi fått ringa gratis till mobilerna som är comviq men nu när sambon är borta dagtid så är inte det så viktigt längre. Dagens dåliga nyhet... vi byter från canal digital till comhem på tvn idag... så nu blir vi av med disneychannel... fast det blir billigare... får väl skaffa digitaltv sen. Fast blir det bättre bild än vi har nu så kanske det är värt det.
    härligt t0va...   skönt att ni klarade besiktningen... men ja, byt bolag om det varit en massa strul... det är bara jobbigt att bråka med ett bolag som inte verkar bry sig särskilt mycket... o vad det gäller mobilerna... skaffa parlino... {#lang_emotions_wink}  då kan ni ringa billigt/gratis till många... {#lang_emotions_wink}
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-03-23 12:15:10 följande:
    Nice, fortsätt så nu :D
    haha... ja, det är tanken... =p
  • t0va

titta vad jag hittade http://www.alltombarn.se/namn/ovanliga-namn-1.21513
    Jag gav sambon länken på msn och hans kommentar var "Får väl bli det så du kommer ihåg vad ungen heter." han har så stora förhoppningar på mig :D

Måste i alla fall se till att det blir kiwi i mellannamn... det är ju så sött namn tycker jag.

Nu ska jag ta och vila en stund och sen ta några kartonger, måste bara bestämma i villken ände jag ska börja. Finns så mycket att packa, eller jag kanske ska fixa lite mat först och vila sen.

Hanen verkar bli sen ikväll.. villken suprise så jag får väl tina lite köttfärssås. Köpte färsk pasta för någon dag sedan, tänkte se om det går ner lättare än torkade varianter. Eller ja jag måste väga mig först det var länge sedan. Borde gått upp för nu har jag ätit massor ett par dagar. :D 

Sambon har bytt stil när det gäller mitt ätande, och nu klappar han mig på huvudet och ger mig kramar och uppmuntrande ord när jag äter massor, lite som med ett litet barn... men jag är ju som ett barn rent mentalt också ;)

Försökte förhandla mig till att bli mutad om jag åt men där gick gränsen.

• smurf52
    t0va skrev 2010-03-23 13:34:06 följande:
    titta vad jag hittade www.alltombarn.se/namn/ovanliga-namn-1.21513 Jag gav sambon länken på msn och hans kommentar var "Får väl bli det så du kommer ihåg vad ungen heter." han har så stora förhoppningar på mig :D Måste i alla fall se till att det blir kiwi i mellannamn... det är ju så sött namn tycker jag.
    Ja det är jättesött. Klart ni kan ha det som namn. Kollade för nyfikenhets skull hur många som heter det (SCB) och förvånas lite över att det är fler som heter det än namnet jag gett min dotter..
  • t0va

lol, fick svar från hemtjänsthandläggaren om maten
    "

Jag har just tagit del av Ditt mail. Vill bara göra ett litet påpekande vad gäller
    den kylda maten.  Jag tycker nog att Din dietist i varje fall bör ta reda på fakta
    om det hon uttalar sig. Det är ju faktiskt viktig med tanke på de konsekvenser
    det kan få, om hon inte har rätt information att tillgå.
    Den mat kommunen levererar genom Samhall är inte fryst coh blir därmed inte
    aktuell för att tinas.
    Den kyls ner direkt efter tillagning och levereras som kylvara och garanteras hållbarhet
    i kylskåp  ( ska alltså inte förvaras i frys)
    Enligt upphandlingsavtal ska den kylda maten nå upp till de kvalitetskrav som Livsmedelsverket
    och vård- och omsorgsnämndens kostprogram har."

jösses... som om vi bryr oss, det finns massa studier på att maten är dålig, den har inte det näringsvärde som anges osv. Komunen vill ju starta egen matfabrik istället för at använda samhall och sala... funderar på om handläggaren själv äter dessa lådor och tycker att det är bra mat eller om den kanske äter på en trevlig resturang när maten är nylagad...
  • CuteElliz

haha... ja... det kanske skulle vara så då...   döp ungen till kiwi du...

o föreslå för handläggaren att själv äta av maten från hemtjänsten ett tag för o se hur bra den är...   det finns massa forskning som påpekar att den är näringsfattig...

• t0va
    CuteElliz skrev 2010-03-23 17:08:17 följande:
    haha... ja... det kanske skulle vara så då...   döp ungen till kiwi du... o föreslå för handläggaren att själv äta av maten från hemtjänsten ett tag för o se hur bra den är...   det finns massa forskning som påpekar att den är näringsfattig...
    ja och att den ser ut som något som förtuggats hjälper ju knappast... Det testerna som gjordes som jag kollade på då fick de specialleverans med mat och de som testade sa att det var gott... tills man plockade fram 2 matlådor som man tagit från 2 pensionärer. Då var det stor skillnad på maten. Så självklart hade fabriken fixat extra fin mat till de som skulle testa. Riktigt läskigt när de som jobbar med sånthär sitter och säger att det är bra mat.
  • Denebola

Snälla, kan ni inte sätta er i en ring och tycka väldigt, väldigt illa om SAS tillsammans med mig? {#lang_emotions_death}

Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
Svar på tråden För oss pladdriga.