För oss pladdriga.
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.
oj shit... en månad sen ngn skrev här inne...!!!!
en liten uppdatering då... =p
Isabelle fyllde 2 år idag vilket firades med stort kalas igår... =) hon blev jätteglad över alla sina presenter, men bäst var presenten från morfar med fästmö o bonusbarn: en dockvagn!!! hahaha... näst bäst var nog chipsen o festisen från farmor o farfar... för att inte tala om pallen som hon fick av dem också o lastbilen... dockan som hon fick av oss var också populär...
hoppas ni har det bra allihopa!!!!!
kram!
Hittade den här videon.
">
Usch.
Jag måste bara in här o berätta ngt...
I måndags hörde jag ngt på nyheterna om en bilolycka där två st dött... Tänkte inte så mycket mer på det, tills syrran ringer mej på kvällen o undrar om det är sant om T. Jag undrade om vad var sant o hon sa att det är en massa som skrivit vila i frid på hans facebooksida.
Det visade sig alltså att en kille som jag varit ihop med o senare var vän med o som även syrran kände hade dött i bilolyckan. Så himla hemskt! Jag grät massor på tisdagskvällen o i torsdags var jag till en kyrka o tände ljus för honom. Det känns fortfarande helt overkligt. Men det börjar å andra sidan att faktiskt sjunka in.
Så köpte ett kort som jag skrev ner några tankar på o skickade till hans mamma. Det kändes som en fin gest att göra.
Saknar honom massor redan även fast vi inte hade umgåtts på ett par år. Vi spelade wordfeud mot varandra däremot o det känns jättekonstigt att han inte finns med i listan över motståndare.
Jag måste bara in här o berätta ngt...
I måndags hörde jag ngt på nyheterna om en bilolycka där två st dött... Tänkte inte så mycket mer på det, tills syrran ringer mej på kvällen o undrar om det är sant om T. Jag undrade om vad var sant o hon sa att det är en massa som skrivit vila i frid på hans facebooksida.
Det visade sig alltså att en kille som jag varit ihop med o senare var vän med o som även syrran kände hade dött i bilolyckan. Så himla hemskt! Jag grät massor på tisdagskvällen o i torsdags var jag till en kyrka o tände ljus för honom. Det känns fortfarande helt overkligt. Men det börjar å andra sidan att faktiskt sjunka in.
Så köpte ett kort som jag skrev ner några tankar på o skickade till hans mamma. Det kändes som en fin gest att göra.
Saknar honom massor redan även fast vi inte hade umgåtts på ett par år. Vi spelade wordfeud mot varandra däremot o det känns jättekonstigt att han inte finns med i listan över motståndare.
hallå ni pladdriga... hur går det för er?
t0va: hur går det med sonens allergier o förskolan o allt?
sj har jag just nu den där känslan av att vilja säga upp sig som både sambo o förälder... har en tjeja på 2 år o 9 månader som beter sig som en liten minitonåring varierat med bebis... ibland är hon som en tonåring som bara skriker o slåss o tycker att man är tjatig (oftast för att man säger att NU ska vi byta blöja, inte sen! eller för att man begär av henne att hon plockar upp det hon slänger på golvet!) o att livet är allmänt pest... för att sen en stund senare bete sig som en liten bebis som ska stoppa allt i munnen... menar verkligen allt!!!!! o så klagar sambon över att jag inte gör så mycket hemma... vad faan... inte lätt att hinna med en massa när man måste ha stenkoll på ungen så hon inte stoppar in saker i munnen...!!!!!!!
ska börja plugga till sjuksköterska snart också... ska bli kul!
halloj alla glada...
hur har ni det med allt i februarirusket? eller ja, det är rusk här iaf...
NoMatter: det var länge sen jag hörde ngt av dig... saknar vårt pladdrande i denna tråd iaf...
t0va: hur har det gått med alla allergier...?? hur funkar det med pappan till kiwi...??
t0va: oj då... det låter som att det är fullt upp för dig... trist att ni separerat...
jadu... här går det väl sådär... fått göra ett oplanerat studieuppehåll nu pga att jag inte klarat tentor som jag behövde klara... är mitt uppe i ett evigt trotsande från dottern också... det tar verkligen musten ur mig att hålla på o bråka om typ allting... det blir inte direkt bättre av att hennes pappa just nu anser att jag verkar göra helt fel... om jag ber henne plocka bort sin tallrik protesterar han o säger att det behöver hon ju inte, hon är ju liten... men på dagis får de lära sig att plocka bort sin tallrik från bordet tidigt o jag anser att det är dags att lära henne göra det hemma också... men men... är väl bara bita ihop o försöka ta sig igenom skiten...
hur funkar det med pappan då? träffar han Kiwi alls? hur funkar det isf? får du inget stöd alls därifrån?
t0va: får du/ni ngn hjälp mot alla hans allergibesvär? o vad innebär det med autismspektrumstörning?
t0va: ok... jobbigt att inte få ordentligt med avlastning... dottern här hemma har en period just nu där hon inte ska sova om kvällarna o det tar världens tid att få henne att sova... så himla jobbigt att aldrig få sova ordentligt... hur funkar det för dig? får du sova ordentligt om nätterna?
finns det inga mediciner du kan ge Kiwi mot symptomen på autism...??
t0va: ok... hoppas att medicinen funkar bra för er nu då... här har vi haft lite tur ändå... inga allergier, men sömnen strular en del... så kan väl kanske förstå till viss del vad det är du går igenom då...
t0va: hur har det gått hos läkaren ni skulle till idag?
t0va: Vad är det de gör på den kliniken då? Hoppas ni får hjälp snart iaf. Det är ju så viktigt eftersom det ju annars ökar påfrestningarna på dig om du hela tiden ska kämpa dig till allt.
t0va: är det pga dina misstankar om autism som ni ska få komma dit?
ja det och sömnstörningen, jag tycker inte att mediciner ska vara den primära lösningen men det är så det är nu. Han får medicin då och då och sover ok och sen tar vi paus och det blir skitnätter och sen medicin igen.
Jag vill att han ska få testa kedjetäcke, har sytt ett eget nu och det verkar funka men ett riktigt funkar nog bättre. Hoppas att något händer snart. Allt har skyllts på allergierna fram till nu men jag tror inte det bara är allergier även om de dagarna han har reaktioner blir så mycket värre så är han ju inte allergidålig hela tiden.
Ja, jag vill och kan pladdra om det mesta men väljer oftast att rikta detta mot nån som minst förtjänar det.
Jag har ett hästhuvud i min säng pga detta men tänker att om jag byter sida med karln så kanske det ordnar sig. Han är händig...
ja det och sömnstörningen, jag tycker inte att mediciner ska vara den primära lösningen men det är så det är nu. Han får medicin då och då och sover ok och sen tar vi paus och det blir skitnätter och sen medicin igen.
Jag vill att han ska få testa kedjetäcke, har sytt ett eget nu och det verkar funka men ett riktigt funkar nog bättre. Hoppas att något händer snart. Allt har skyllts på allergierna fram till nu men jag tror inte det bara är allergier även om de dagarna han har reaktioner blir så mycket värre så är han ju inte allergidålig hela tiden.