För oss pladdriga.
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden. ![]()
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden. ![]()

Precis. Det är föräldrarna som är mesiga, barn vill och kan vara hos andra
Mina småsyskon (ja, tekniskt sett är de kusiner men ordet kusin säger så lite om vad de betyder för mig) sov över hos mig när de var runt sju (innan dess hade jag ju inget eget hem annars hade det nog blivit tidigare) och de var hos farmor o farfar från det att de var två-tre år gamla.
Hade de inte velat hade de sluppit men sånt märker man ju.
Jag var en sån unge som längtade efter mamma på läger men aldrig att jag velat åka hem (och ringa till henne fanns inte på kartan, jag är ju född pre-mobiltiden
)
Elliz, det tar tid att hitta sin plats som familj och jag vet att du gör allt för att det ska vara så bra som möjligt så stoppa undan alla andra tankar som säger något annat ![]()
Bra ![]()
glömde säga att jag har en helt underbar sambo... när jag pratar med honom o förklarar hur jag känner så lyssnar han o har förståelse även om han sj kanske inte riktigt kan sätta sig in i det... men han märker ju på mej samtidigt vad som påverkar mej o inte...
som i veckan när min plastpappa skrev till mej på fb o tyckte att det inte kändes bra att jag försökte stänga min mamma ute... då grät jag... för jag hade ju absolut inte menat att försöka stänga henne ute... det var bara det att hon hade hört av sig på måndagen o ville komma förbi på tisdagen... jag kom hem på måndagen o ville få tid att landa i att ha kommit hem o ge oss tre en chans att bli familj även hemma... men det löste sig ju till slut iaf... men när jag läste hans meddelande så grät jag o sambon (som satt i ett annat rum) undrade vad jag gjorde... då sa jag att jag var lite ledsen för att min plastpappa skrivit till mej på fb o så sa jag att han fick komma o läsa det sj... när han läst förstod han varför jag grät men sa ändå att det ju inte var ngt att gråta för... (inte i en fördömande ton, utan tröstande o förstående ton) o jag sa att det visste jag ju, men jag blev ändå ledsen för det han skrev...
Naw, gumman då. Inte ska du ta åt dig av din plastpappas kommentarer.
Skönt att din sambo stöttar o förstår ![]()
Idag har jag stört mig på att barn, unga vuxna tycker att jag är moralkärring eftersom jag tycker det är bäst med utbildning, jobb o egen bostad innan man skaffar barn med vilje.
Men jag är så gärna en moralkärring, det bjuder jag på
. Jag vill inte att kvinnor ska hamna i en sådan sits att de inte kan lämna förhållandet om de vill för att de inte har råd att skaffa sig en egen bostad (jo soc finns, men nästan ingen hyr ut till någon som inte har en egen inkomst).
Så om det gör mig till en moralkärring, fine.