• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • Fru U

Life sucks! Och så är det med det.

Svaren bor i hjärtat
  • t0va
    Fru U skrev 2010-04-07 13:52:34 följande:
    Så nu har jag varit iväg på bedömningssamtal och det var väl ungefär som jag trodde. Psykologen fiskade efter trauma i barndomen, läkaren kommer att föreslå antidepressiva (no thank you, har testat flera och det räcker nu) och sjukgymnasten tyckte jag skulle promenera mer (försökte förklara att det inte är så enkelt men han lyssnade väl inte så mycket på det örat) Kuratorn var den enda som jag tyckte lyssnade med helt öppna öron utan förutfattade meningar. Får se vad de säger imorgon.
    öhh... ja för alla har ju trauma i barndomen som påverkar resten av livet... idioter. Jag har ju tom. fått förklaring på min sjukdom att det är trauma. Fattar bara inte varför de hela tiden kan kasta fram trauma-teorin men aldrig behöver bevisa något.

Antidepp jo tjena det är ju verkligen lösningen på allt... *jättesuck*

Hur gick det idag, skit eller?
  • CuteElliz

måste erkänna att det är verkligen skönt att ha sambon hemma...

han tar hand om Isabelle nu på kvällarna...   jätteskönt... enda nackdelen är att hon inte går med på att sova i sin säng om han lägger henne där... haha... så det får bli sövning av pappa o läggning av mamma...   men jag får sova ganska bra då också... vi la henne i hennes säng vid ett ungefär i natt o då hade hon ätit vid halv tolv ungefär... sen sov hon fram till ungefär kvart över fyra imorse o då ville hon ha mat... så hoppas på att hon snart (visserligen lite väl stora förhoppningar, men iaf) sover hela natten... =)

• Fru U

Elliz, skönt att du har stöd

Det är ett vackert namn ni valt.

Själv är jag oki. Kan inte säga att jag inte sätter ett ben framför det andra o går för det gör jag ju (nåt annat alternativ finns inte och har aldrig funnits) men den riktiga glädjen i att göra det letar jag fortfarande efter.

Svaren bor i hjärtat
  • t0va

Fru u: jag började skriva ett mail igår men sen dummade sig FL så det försvnn... gör ett nytt försök idag.

• Fru U

Det är lugnt

Jag håller på med lite soulsearching

Svaren bor i hjärtat
  • frukarlssonn
    CuteElliz skrev 2010-04-05 16:18:31 följande:
    jo... det var det verkligen... o innerst inne vet jag ju att jag inte är en hemsk mamma... det var bara det att i det stadiet att mental utmattning pga absolut ingen sömn så kom dom tankarna... så hormonerna spelade ett spratt... men jag gör så gott jag kan o mer kan jag inte göra iaf... vad gäller amningen verkar det funka som jag gör nu... ersättning på dagen o amning på kvällen/natten/morgonen med tillmatning av ersättning vid behov... har börjat läcka lilte dessutom från brösten så mjölken kanske är på väg iaf... vad gäller skrikandet så tar det ett tag innan man börjar förstå de olika skriken... måste bara dela med mej av våran glädje... =)  haha... lillan har sovit i sin egen säng två nätter av tre nu... =)  i natt var jag trött innan hon somnat ordentligt så då fick hennes pappa ta henne... när han försökte lägga henne så vaknade hon igen o skrek... jag gav henne nappen o hon somnade till... för att vakna av att hon spottat ut nappen... *suckar*  så jag gav upp... var så trött så jag visste att det skulle bli kaos idag om jag inte fick sova pga hennes skrik... så i natt fick hon sova hos mej... men innan dess så sov hon två nätter i rad i sin egen säng... =)  känns skönt att kunna ligga o gosa med hennes pappa utan att hela tiden behöva ha koll på henne... bara att kunna ligga o kramas lite med sambon är helt underbart... blev ju liksom nästan inget sånt alls sista veckan innan hon föddes o sen mina dagar på bb... men det är skönt för många förhållanden lider ju av påfrestelsen att inte få det fokus som tidigare... o visst, det gör väl vårt med på sätt o vis, men samtidigt känns det nästan som att vi kommit varandra ännu närmre o är ännu mer noga med att faktiskt säga att vi älskar varandra... =)
    Ja det ska gudarna veta att det är mkt tankar som snurrar i huvudet och hormoner hit o dit! Va skönt att amningen kommit igång!

Ja de där med skrik, jag tror Olivia va ett halvår minst innan jag började skilja på skrik, om hon e trött, hungrig osv. Inte alls lätt!

Och ang förhållande så är det en riktig pärs måste jag säga. Vårt förhållande fick sig en liten törn när Olivia sov så kasst som hon gjorde. Men när hon började sova hela nätter och skippa nattmaten blev allt bättre
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • frukarlssonn
    CuteElliz skrev 2010-04-05 16:21:10 följande:
    chanelll: glömde säga att skruttan har ett hål i väggen mellan höger och vänster kammare i hjärtat... dock ett väldigt litet så inget de gör ngt åt mer än håller koll på det... det kan växa ihop och då är allt jättebra... det kan finnas kvar i samma storlek o då förändrar det ingenting så länge det inte påverkar henne... men om det däremot blir större så opererar de henne o sätter en bit goretex-material för att laga hålet så att säga...
    Ahaa, skönt att det inte påverkar henne och gör de det så verkar det va lättåtgärdat

Igår va jag förresten på tidigt ul och fick se ett litet {#lang_emotions_heart} på skrutt i magen Så i november smäller det igen hoppas vi på
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • CuteElliz
    Fru U skrev 2010-04-09 10:49:37 följande:
    Elliz, skönt att du har stöd Det är ett vackert namn ni valt.Själv är jag oki. Kan inte säga att jag inte sätter ett ben framför det andra o går för det gör jag ju (nåt annat alternativ finns inte och har aldrig funnits) men den riktiga glädjen i att göra det letar jag fortfarande efter.
    jo... det är jätteskönt... i natt var en ganska kaotisk natt igen... *suckar*  jag var jättetrött efter att ha blivit väckt igår morse av att sambons mormor ringde... ursäkta det typiska fl-språket men: jävla kärring... hon ringde vid kvart över nio o det första hon undrade var om jag sov... varpå jag svarade att det gjorde jag... jaha sa hon bara o babblade på i tio min till... *morr*  kan tillägga att jag var väldigt trött eftersom lillan visserligen sovit en stund i sin säng, men vaknat o velat ha mat o sen somnat i min säng... efter ungefär två timmars försök av mej att få henne att somna om... så jag hade precis somnat om o fått somna ordentligt när telen ringde... för att hon ville säga grattis... o sen tjatade hon om att det var det roligaste hon hört på länge att henke (sambon) fått en dotter... ja, jag bryr mej inte så dags på morgonen... då vill jag bara sova... o sen i natt somnade jag vid halv två, vaknade när sambon kom in o skulle lägga lilltjejan... hon ville inte alls sova där så hon fick sova hos mej igen... o det var inte mycket sömn inte... så ikväll ska jag hålla henne vaken...!!!!! hon var vaken nästan hela natten o jag var aptrött o ville sova... men sambon låg o snarkade för fullt o reagerade knappt när jag bad om hjälp... så idag på dagen när hon somnat vid ett så gick jag in o la mej i sängen o henne på hans sida... bara för att vakna till fem min senare av att hon gråter... sa åt sambon att hon grät o antagligen var vaken... bara för att han kom in då så somnade hon om... sen vaknade hon en liten stund senare... då kom han direkt o hämtade henne... bytte hennes blöja o gav henne mat... sen hade hon tydligen somnat igen... men han hade henne hos sig så jag fick sova... o nu börjar jag bli trött igen...
Svar på tråden För oss pladdriga.