För oss pladdriga.
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden. ![]()
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden. ![]()
Men ni har ju kämparglöden, så det är bara att fortsätta att fajtas. Kram till er
mmm... vi har ju det, efter flytten så tar vi nog en mental semester igen, och skiter i allt bråkande med myndigheter och skit några veckor. Jag tänker om inget väldigt händer åka till mina släktingar någon vecka för att komma bort. Hanen måste jobba så jag får åka själv men jag måste få lite semester.
Funderar just nu på om jag kan hitta någon med stort garage där vi kan ställa alla prylarna några dagar för att flytta över det sen. Ska se om svärmor har några kontakter, själv känner jag nästan ingen alls här i stan. Skulle nog bli smidigare än en magasinering. Så kanske några släktingar kan komma och hjälpa oss att flytta in allt helgen efter, blir svårt att få någon att göra det på vardagen.
Men jag ska ner och prata med hyresvärden först så får vi se.
Pratade med LSS-bruden... överförmyndaren tycker jag ska göra en nyansökan och ha mer intyg... bla. läkarintyg. Men vad f-n ska en läkare intyga?? jag har träffat honom en gång, varför väger hans ord tyngre än mina? Han kan ju bara skriva det jag säger, sen har han ingen som hellst kunskap om adhd. Men psyk lär jag aldrig få intyg ifrån för de har inte tid osv...
Är så trött just nu på allt, vill bara ha hem sambo och få skita i precis allt och sen komma tillbaka om en månad när flytt och sånt är klart.
Precis sånthär är det som är så svårt när man har adhd, att organisera och orka hela vägen. Om vi ändå hade bott på andra sidan landet så hade det inte varit några problem, där har jag massa släktingar.
Jag googlade och hittade läkarintyget som man ska ha så nu ska jag maila min läkare och be honom skriva på det :D
Hoppas han är snäll och förstående men det har han varit hittils.
Ringde hem sambon tidigare så vi åkte och käkade och köpte lite mer kartonger. Så nu mår jag aningen bättre igen. Så underbart med hans stöd för han ger mig verkligen energi att orka vidare. Imorgon tänkte jag försöka kolla på alla papper som jag borde fixat för länge sen och be boendestöd hjälpa mig att fylla i dem på fredag när hon kommer, och sen fixa adressändring och försäkring på nya lägenheten. Så slipper jag stressa över att jag inte förstår alla formuleringar i sånna papper.
Villken cirkus... men som vanligt så kraschar jag totalt för att sen kräla upp ur mitt hål... men det tar på energin 2 dagar åt skogen så jag hoppas morgondagen blir mer produktiv.
Tjockiskanin måste känt av mig idag, hon fick skutta i lägenheten medans den lilla var på balkongen, men hon kom och satte sig i mitt knä och låg med huvudet på magen och bara var. Man kan verkligen inte stressa när ninis ligger och vill gosa. Fudnerar på om hon kände att det var något där inne i magen, såg nästan ut som det. Sparkarna börjar kännas även på utsidan nu.
Hmm... Jag såg just att min tandkräm innehåller colostrum. Jag trodde colostrum = råmjölk, inte = ämne som finns i mjölk. Det känns lite som att skriva att det är urin i en hudkräm när det är karbamid det egentligen är, även om det är ett ämne i urin. Någon som har en spontan idé om vad som avses med colostrum i det här fallet? Eller är det så, att jag borstar tänderna med bröstmjölk?

Japp du borstar tänderna i råmjölk "zendium har utvecklat en ny formula i tandkräm som är baserad på enzymer, zink och colostrum. Colostrum, råmjölk, är den första mjölk som bildas hos såväl däggdjur som människa. Colostrum är en naturlig form av mjölkprotein, samma proteiner finns i saliven och därmed ger proteinerna en skyddande effekt på munnens vävnader.
zendium har tillsatt colostrum i alla vuxentandkrämer, för att stärka salivens naturliga skyddande egenskaper och för att göra zendium ännu mer effektiv"
http://www.opushealthcare.se/ArticleDisplay.asp?id=445
Det var ju lite intressant faktiskt. :)
Jadu, den där får jag fundera på också... så nu kommer jag inte kunna sova och allt är ditt fel