• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-04-02 13:59:45 följande:
    jo... visserligen har han varit uppe på bb varje dag o hälsat på under tiden vi var där... men iaf... ska bli skönt att ha honom hemma på heltid... blir mer avlastning... jag vet att det finns ngn som kan ta hand om grodan om jag behöver sova...
    men nej, inte tänker du väl låta hanen röra grodan, tänk om den får kärlek från en man... guuuud så läskigt {#lang_emotions_tongue_out}

Fru u: djuen är inte så smarta alla gånger ;)
  • Fru U

Det ska gudarna veta, tova. Våra yngsta katter (5år gamla, syskon) är, ja vad ska man säga... Han fick allt vett (dvs han tänker tre år innan han gör något) och hon fick inget (dvs hon testar o ser om det går, kastar sig hejdlöst å sånt)

Hon äter allt (i princip), han äter enbart torrfoder (även om är hur hungrig som helst så går inget annat än torrfoder ner).

Svaren bor i hjärtat
  • CuteElliz
    bluebird skrev 2010-04-02 14:01:06 följande:
    Det är guldvärt, att få sova en hel natt, passa på.
    det lär jag nog inte få göra... men får åtminstone chansen att vila en stund på dagen utan att vakna vid minsta lilla ljud...
    t0va skrev 2010-04-02 14:06:27 följande:
    men nej, inte tänker du väl låta hanen röra grodan, tänk om den får kärlek från en man... guuuud så läskigt
    haha... jodå... de första dagarna på bb var det han som fick byta hennes blöja dessutom då jag hade lite svårt att ta mej upp ur sängen... var så öm efter förlossningen o det drog väldigt mycket i stygnen så då fick han snällt göra det...
  • bluebird
    Fru U skrev 2010-04-02 14:10:15 följande:
    Det ska gudarna veta, tova. Våra yngsta katter (5år gamla, syskon) är, ja vad ska man säga... Han fick allt vett (dvs han tänker tre år innan han gör något) och hon fick inget (dvs hon testar o ser om det går, kastar sig hejdlöst å sånt)Hon äter allt (i princip), han äter enbart torrfoder (även om är hur hungrig som helst så går inget annat än torrfoder ner).
    Låter som om de är som syskon är mest, totalt olika.{#lang_emotions_wink}
  • CuteElliz

peppar peppar ta i trä... men det verkar som att lillan sover gott i sin egen säng...

hoppas det funkar i fortsättningen också (t ex i natt) så får jag lite mer plats på min sida av sängen... haha...

vi är tre st i en 160-säng... han har ena halvan för sig sj, jag o lillan har delat på den andra halvan...

• t0va
    Fru U skrev 2010-04-02 14:10:15 följande:
    Det ska gudarna veta, tova. Våra yngsta katter (5år gamla, syskon) är, ja vad ska man säga... Han fick allt vett (dvs han tänker tre år innan han gör något) och hon fick inget (dvs hon testar o ser om det går, kastar sig hejdlöst å sånt) Hon äter allt (i princip), han äter enbart torrfoder (även om är hur hungrig som helst så går inget annat än torrfoder ner).
    ha, ha... Jag trodde jag skulle få leka djursjukhus idag. Tänkte släppa ut tjockiskaninen på balkongen, hon sov i buren inatt. För den lilla var lite snorig igår så hon fick vara i köket inatt. Så jag öppnade burdörren så tjockis skulle hoppa ut men då kom den lilla rusandes och hoppade rakt in i buren.

De får inte vara ihop för de slåss så mycket, och biter varandra och jag får slita isär dem. Men nu satt de bara stilla och tittade. Fast jag slet tag i tjockisen och drog ut henne. Vill inte ha bråk i buren när öppningen är typ 20cm och det står en annan bur på taket som jag måste ta ner för att kunna öppna takluckan. Kunde ha slutat riktigt illa, men de verkar ha lugnat ner sig nu. Vet inte vad det beror på. Men nu står de inte och gräver på gallret mot varandra eller gör utfall.

Tänkte testa att sätta ihop dem någon dag när jag är på humör och se vad som händer. Fast jag vågar inte låta de gå ihop ändå själva. Inte efter de bitmärkena som tjockisen fick från förra omgången. Jag lyfte bort tjockisen och den lilla bet sig kvar i tjockisen och hängde i luften... aningen läskigt.
  • bluebird
    CuteElliz skrev 2010-04-02 14:11:24 följande:
    det lär jag nog inte få göra... men får åtminstone chansen att vila en stund på dagen utan att vakna vid minsta lilla ljud... haha... jodå... de första dagarna på bb var det han som fick byta hennes blöja dessutom då jag hade lite svårt att ta mej upp ur sängen... var så öm efter förlossningen o det drog väldigt mycket i stygnen så då fick han snällt göra det...
    Du ammar alltså. {#lang_emotions_wink} All sömn är guld värd.
  • CuteElliz
    bluebird skrev 2010-04-02 14:24:41 följande:
    Du ammar alltså.  All sömn är guld värd.
    nja... på sätt o vis... haha... försöker iaf... men det känns inte som att jag verkligen kommit igång med den... {#lang_emotions_undecided}  det verkar bara funka på kvällen/natten o bara om jag har en amningsnapp också... {#lang_emotions_undecided}  ska dock sätta mej o pumpa lite o se om det vill komma igång då... har ju börjat få mjölk, det ser jag ju när jag tar bort amningsnappen... men inte tillräckligt för att lillan ska bli mätt så får köra med ersättning också...
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-04-02 14:21:51 följande:
    peppar peppar ta i trä... men det verkar som att lillan sover gott i sin egen säng... hoppas det funkar i fortsättningen också (t ex i natt) så får jag lite mer plats på min sida av sängen... haha... vi är tre st i en 160-säng... han har ena halvan för sig sj, jag o lillan har delat på den andra halvan...
    som vi då... fast istället för groda så är det miljader kuddar och nallebjörnar ;)
    Jag funderar på att ställa spjälsängen brevid sängen så jag får lite utrymme i alla fall... om vi nu inte hinner köpa större säng.
  • bluebird
    CuteElliz skrev 2010-04-02 14:28:47 följande:
    nja... på sätt o vis... haha... försöker iaf... men det känns inte som att jag verkligen kommit igång med den...   det verkar bara funka på kvällen/natten o bara om jag har en amningsnapp också...   ska dock sätta mej o pumpa lite o se om det vill komma igång då... har ju börjat få mjölk, det ser jag ju när jag tar bort amningsnappen... men inte tillräckligt för att lillan ska bli mätt så får köra med ersättning också...
    Ah, känner igen det där. Stressa inte ihjäl dig bara, ge det tid, och det är väl toppen att ni kan ge ersättning också.
Svar på tråden För oss pladdriga.