För oss pladdriga.
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden. ![]()
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden. ![]()
Ninen verkar lite piggare nu, hon skuttade runt i lägenheten och nosade. Vi har isolerat den andra pälsbollen för säkerhetsskull, även om hon också är smittad redan om det är smittsamt. Men tjockis får bo på toaletten ett par dagar så får lillan lite lugn och ro.
Fick i henne lite medicin, tog samma som jag fick åt tjockis när hon var förkyld, bättre än inget tror jag. Kan ändå inte åka till vetrinär inatt. Är lite slemlösande som vetrinären sa att jag kunde ge sist när ninen nös.
Får hoppas att hon piggnar till mer och att bölden bara är någon liten böld som inte stör. Hon har tvättat sig och kliat över den flera gånger så det verkar inte göra ont, får väl köpa tratt imorgon om hon ska fortsätta klia... det lär inte bli poppulärt. 
Nu ska jag försöka sova, har sån grym foglossning. La mig på golvet för att gosa med pälsbollen men kom inte upp, satan så ont det gjorde när hanen försökte vända mig, var verkligen välta kossa.
här har du lite om blåsljud hos barn http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=5062 Är ändå ganska många som har det, en av mina vänner i gymnasiet fick veta att hon har det, fast inte förrens hon blev vuxen. Så tydligen kan det vara svårt att upptäcka ibland.
Halvvägs idag :)
Nu gjorde jag något dumt också... jag skrev i en tråd att även barn behöver ledighet från sina föräldrar och fick ett "nej det behöver de inte" tillbaka.
Klart som f-n att även barn, i detta fall en 2-åring mår bra av att få umgås 5 dagar med någon annan än föräldrarna. Eller nej klart att det bara är föräldrarna som kan ta hand om ett barn... för mor och far-föräldrarna kanske inte kunde uppfostra dessa föräldrar och då litar de inte på att de kan ta hand om barnen.
Jag har planer att åka ner och hälsa på mina föräldrar och släkt när bebis är runt 2 månader, om allt går bra. Klart att jag inte kommer vara som en igel på ungen. Om morsan fixade mig och mina 3 syskon och även alla dagisungar så ska hon nog klara av en liten till om jag tar mig sovmorgon...
*ringer soc*
Jag förstår ärligt inte hur man kan neka sin barn en bra relation med släkt och vänner. Hur man kan förneka dem möjligheten att sova över hos andra (det är ju spännande).
Jag började vara själv hos min farmor o farfar när jag var 4-5. Först bara en-två nätter men sen blev det veckor och alla lov och jag älskade det. Klart jag saknade mammas gonattkram o så men jag valde själv att vara hos farmor/farfar, det var ingen som tvingade mig.
Jag bodde hos dem redan innan jag ens var en månad (pappa gjorde militärtjänst och det var självklart att mamma skulle slippa vara ensam med en nästan nyfödd) och jag tror att det stärkte mamma något enormt. (farmor har trots allt tre egna barn, två fosterbarn, +att hon jobbat med barn hela livet)
Jag har diskuterat detta innan och fick till svar att barn inte är andras ansvar än föräldrarnas för de har skaffat dem (jag svarade att andra kan VÄLJA att ta det ansvaret för barn fast de inte skaffat dem) och jag fick även till svar att hur kan man vara utan sitt barn så länge (snacka om att vara ego om man inte kan svälja det och låta barnen få relationer med andra)
Precis så som vi har pratat här hemma också Fru U.
Så fort svärmor vill och vi och bebis vill så får hon gärna ta den över natten. Jag blev bortlämnad när jag var väldigt liten och visst det är föräldrarnas ansvar men sån bra rellation jag fick med släktingarna. Det är ju guld värt.
sen om det inte går är en annan sak, men funkar det så varför inte. Det är ju inte så att man åker iväg en vecka till mallorca och lämnar ungen första gången.
När jag var scoutledare så hade vi barn i 8årsåldern som ALDRIG sovit borta från sina föräldrar... gissa villka som var mest hysteriska och ringde stup i ett... Då var vi ändå många mil från hemmet. En unge har vi fått köra hem om jag inte minns fel under de nästan 15åren som jag var ledare. Så de klarar ju mer än man tror.
jag passade våra kusiner när de var nyfödda och föräldrarna åkte och träffade vänner. Var så mysigt att få passa en spädis. jag var nog inte mer än 12-14år men det gick kanonbra. Tror att det är som du säger mest egoism från föräldrarnas sida.
Jag lämnar hellst inte bort tjockiskaninen för hon är så gosig men visst saknar jag de när vi är borta men de mår skitbra av att få komma ut till landet och träffa andra djur hos hanens moster. Tror att kiwi också skulle stortrivas där med hundar, katter, kossor, får, hönor, kaniner osv. Kanske inte som 4veckors men sen.
vi har bara sambons släktingar här, en mor och en moster som vi tänker ha kontakt med, så då känns det ännu viktigare att ungen får en vettig kontakt med dem, just för att knyta band till andra. För ungar som växte upp för 200år sedan i storfamiljer där syskon tog hand och hela släkten hjälpte till hade nog inte anknytningsproblem mer än vad vi har idag...
chanelll: glömde säga att skruttan har ett hål i väggen mellan höger och vänster kammare i hjärtat... dock ett väldigt litet så inget de gör ngt åt mer än håller koll på det... det kan växa ihop och då är allt jättebra... det kan finnas kvar i samma storlek o då förändrar det ingenting så länge det inte påverkar henne... men om det däremot blir större så opererar de henne o sätter en bit goretex-material för att laga hålet så att säga...