• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lindasnutt

Nej jag tvekar inte alls. Utan det var tanten på BVC som sa nej. Just för att hon var tre veckor tidig.... Men jag menar tre veckor kan väl inte varaså stor betydelse...

Precis klarar hon av de och det går bra så är det väl bara att köra på, man tar det ju lugnt i början, inte direkt så att man slänger fram en biff det första man gör.

LillaT: "det nya" säger att man inte alls, behöver förrän 6 månader. För att en del barn inte är intresserade av mat. Men sen finns det ju de som säger att de är bra att introducera tidigt.

Hörde att det var bra att börja tidigt för att de skulle få i sig gluten så att man minskade risken för att barnet skulle bli gluten allergiker :S kan de stämma?????

• flingansnö

Syster: Skönt med ett schema! Och h oppas att det blir bättre för Alex med huvudvärken... konstigt att det ihte har hjälpt....

Linda: Ingen aning.... men det låter ju lite logiskt iallfall... altså det där med gluten,...

Här har vi precis pratat med verkstan.... nu ut med 3500kr till!! Det betyder att detta år har börjat med 21000 (!!!!!!!!!) i utgifter för att få bilen att gå som den ska...... SUCK.... tur att man är gjord av pengar.......

• Disan

Tack alla! Gulliga ni är

mirix: Det går super för Chris, han är verkligen en bra pappa Han kämpar och står i, men klagar inte när barnen är sjuka och sover dåligt. Några gånger har jag hört honom vara trött och grinig, men det är ytterst sällsynt. MEN han kan fortfarande inte städa och plocka undan efter sig (och dem), skyller på att man inte hinner det när man har två barn att ta hand om Knaskille! Men han är toppen, leker med dem hela tiden, lär dem saker, stöttar dem och ORKAR vara på bra humör allt som oftast. En eloge till honom, säger jag!

Life sucks and then you die
  • Mirix

haha Karro,jag vet inte. Jag föreställer mig ofta männirskors parner och har 9 fel av 10..

Elin; jag mins inte så noga mer än att man ska kämpa så går de över. Typ.

Annika o Lina, det har nog inte skadat någon att börj tidigare! En bekant till oss började tidigare och me vitlök o annat gott o det gick ju sp bra, till BVCtanternas förfäran. T.o.m våra förskolepdagoger var imponerade över de barnen som åt vitlök och fetaost och sånt (blad andra Mira)
    Mira var verkligen ite intesserad av mat fören hon började i förskola btw..

Annika.. det är ju bra att förskolan försöker jobba med genus men jag förstår dig fullt ut.. synd.

Inatt vaknade jag inte än enda gång mendrömde massor så jag var ändå trött...

Mira har idag ätit: en hel flaska välling, hos mormor: 2 bananer, en macka, blodpudding och 5muggar vatten, och på det en stor macka hemma. Och kvällen är ung...

• Mirix

dagens roligaste (jg skrattade nästan så mkt att jag kissade på mig, men jag elättpåverkad efter så mycket tid hemma..)

En kille i min klass har fått jobb på Järfälla TV! Har nåns sett det? Vi tittar ibland för att få oss ett gott skratt! Tydligen är tanten som är deras SJUKT DÅLIGA hallåa dotter till mannen som äger kanalen...   

• Maria K
    Lindasnutt skrev 2010-03-23 10:44:50 följande:
    Nej jag tvekar inte alls. Utan det var tanten på BVC som sa nej. Just för att hon var tre veckor tidig.... Men jag menar tre veckor kan väl inte varaså stor betydelse... Precis klarar hon av de och det går bra så är det väl bara att köra på, man tar det ju lugnt i början, inte direkt så att man slänger fram en biff det första man gör. LillaT: "det nya" säger att man inte alls, behöver förrän 6 månader. För att en del barn inte är intresserade av mat. Men sen finns det ju de som säger att de är bra att introducera tidigt. Hörde att det var bra att börja tidigt för att de skulle få i sig gluten så att man minskade risken för att barnet skulle bli gluten allergiker :S kan de stämma?????
    Min dotter är prematur (född V24+2) Vi fick höra av neo att det är väl snart dags att börja med smakportioner när hon var typ 5månader okorrigerad.

Så det är inga problem alls OM hon själv vill såklart. Intresset och tekniken måste ju finnas annars går det ju inte...
  • Lilla

Maria K: hur går det för er med husförsäljningen?

Här hemma har I kräkts i kväll. Jag är inte säker på att det är magsjuka utan tror mer att det berodde på att hon blev så hysterisk. Hon hade lite feber och fick alvedon i rumpan. Det kändes inte så skönt så hon började gråta och gråta helt hysteriskt. Stackars liten... Sen kräktes hon... Nu sover hon och vi hoppas att hon får må bra, men i morgon blir det VAB såklart.

• Annelie E

Här hemma har vi fått ta hand om en nerkissad säng, så nu får vi en sängkamrat i natt! Hoppas inte på fler olyckor ikväll/natt/morgonkvist. Han har varit torr nu jättelänge, men ikväll gick det på tok!

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Stora syster

åh, marina, kul! Men EGYPTEN!!??? Sommmar? Förvirrad...

Vill iofs också åka, nån som hänger på att emigrera på långresa vartsomhelst där det inte är krig elelr livsfarliga sjukdomar? Typ två månader i vinter? Kom igen nu då!!! (faktiskt allvarlig)

Idag ska jag iväg o kolla mina hemska åderbråck jag lyckades få, helt ogravid för ett år sen... Får se om man kan ta bort dem, ja  tack, fula samt att de gör ont!

Ang att mata sina ungar med vadsom, Nilo har ju gapat o svalt sen han fick mat i  munnen när han var fyra månader. När han var nio månader åt han ju allt som vi åt, minus typ spenat o alkohol...Nu e daagis helt chockade över att han äter mest av alla... O han älskar ju allt, förutomk räkor. Men han VILLE ju äta från början! Han mumsade redan då, förprogrammerad sas! Tror det e förutsättnnigen. Loke fick man truga mer, o han äter ju som en fågelunge, inte alls ärvt mammas intresse för mat!!

Svar på tråden järfällatråden 9