• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Jessi: men åh vad skoj att du vann tävlingen! Kul grej! Tänk att Angelina redan är så stor. Vad fort tiden går! Men ändå sakta för mig som väntar på att denna bebis ska kika ut (3 veckor till BF). Fort och sakta på samma gång liksom, för det känns som att det var nyss du skrev att hon fötts.

Flingan: det är så coolt att ni ska få träffa bebisen på måndag! Hur känns det? Är du laddad? Nervös? Något kvar att fixa innan? Vad händer på inskrivning på sjukhuset? Massa frågor, ha ha.

Mirix: grejt grupp trots allt då! Angående att bära, så känner F att det inte funkar så är det bara att anpassa sig. Jag lyfter Idun fast jag får hemska sammandragningar (hon väger ca 15 kg) om jag måste när inte maken är med, men annars lyfter han. Hon accepterar mycket mer att jag säger att jag inte kan lyfta/bära/sitta på golvet/springa/hoppa/gå långt etc. än om maken säger nåt liknande.

I morse var Idun så söt. Hon klappade och kramade så försiktigt på min mage och sa "Hej hej lillebror. Vad fin du är lillebror." Gullunge!

Idag är det dags för BM-besök (v. 36+6). Hoppas det är sista! BM ska göra UL för att se hur bebisen ligger och så antar jag att jag får svar angående GBS eller ej (har inte hört nåt). Jag känner mig på lite bättre humör idag (efter att ha gråtit en skvätt igår kväll) och idag ska maken hämta Idun på dagis. Det ser vi alla tre fram emot.

• Mirix

Det är klart att jag lyfter Mira utan att klaga! Jag vet ju hur det var. Men jag sr så många som bär omkring på störresyskon fast det ä höggravida, så jag undrar ju hur vanlgt det är att inte kunna bära alls. Jag flyttade ju (Fanny va sjuk) när jag var i samma månad. Jag fick oxå en blödning ataligen pga. av det..

Lilla T, dt kanske var nått i luften i Skälby i går, Fanny grät en hel del i går oxå..

• Lilla

Mirix: såklart du avlastar Fanny. Det var inte meningen att det skulle låta om klagomål... Om inte annat så kändes det som att det skulle börja åska när som helst i flera timmar igår, men det kom ju aldrig nån åska. Så nåt var det ju i luften! Har ni btw läst Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist? Apropå nåt i luften.

• Mirix

Det är den bästa och läskigate bok jag läst!! Vad jag inte vise var dock att det finns ett slut på boken i Pappersväggar! Sista novellen i den boken är slutet på Hanteringen av odöda! Riktigt bra dessutom!!!! 

Har du läst Ajvides sista bok? Jag längtar tillmin födelsedag, då får jag den nog! (Om jag inte lånr på biblioteket... hum..)

• BackinBlack

Kikar in lite här fastän jag säkert borde göra annat. Jag är hemma med Vincent idag, han hade 38 inatt, ingen direkt feber imorse så vi lämnade Uma och gick mot Willy's för att vällingen var helt slut. Kom hem och trugad i honom välling och så hade han 38,1. Puh. Fastän han bara är i blöja här hemma. Så det är väl en bacill från oss eller dagis som han har fått nu. "Sista" dagen hemma imorgon blir tillsammans med gnälliga, gosiga lillkillen.

Lilla T: Förstår att det är tufft det där. Sa till Uma att hon kunde sitta i knät (jag var så STOR) och att jag kunde dansa och hoppa och bära när lillebror kommit ut. Det fick jag äta upp eftersom han ville äta jämt och jag var ju inte superpigg på en gång.

flingan: Du har det ännu mer spännande än jag tycker jag. Även om jag har vakendrömmar om min måndag så är det ingenting mot vad du har att se fram emot. Det är så häftigt!

Jessi: Vilken kul grej.

Stora syster: De vet hur de ska göra. Här kommer det krokodiltårar och han är snabb min lilla kille att ta till skrik eller tårar när de är osams eller saker inte går som han vill fastän systern ibland sitter meter därifrån med något helt annat.

Ja, det jag undrar över mest, förutom om jag ska duga och klara av mitt nya jobb, är hur vårt hem kommer att se ut och fungera framöver. Jag får helt enkelt spunk om det är stökigt här hemma och vill inte ha det framför mig och veta att kaos väntar mig på väg hem eller när jag vaknar.
    Min sambo får panik när han är själv med barnen och ska klara av att laga mat samtidigt. Men han får väl lära sig och allting löser sig. Har pratat av mig med andra mammor och vi hittar nog våra rutiner så småningom.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Mirix

Haha är dt ingen som e lillasyster här inne, det e ju vår plikt att knipas och sen gråta när vi får samma visa tillbaka ;-P. Jag har kunnat gråta på beställning LÄNGE!  

• flingansnö

LillaT: Hoppas att det blir sista BM besöket. Och hoppas att bebis har huvudet neråt så du slipper vända på den! Skönt att höra att du mår lite bättre nu, de sista veckorna är verkligen tunga, så det är inte så konstigt att man gråter....

Jessie: Vad coolt!! Då ska jag spana efter det! Ang playdate så är jag helt klart på, fast om ett par veckor.....

Utteröga: Stackars liten Vincent. inte kul med vfeber i denna värme

Ang om vi har allt klart inför bebisen.... så nej... inte på långa vägar....  Men det viktigaste är avklarat, jag har bäddat bebissängen, tvättat lite kläder och lakan, tvättat och kollat babyskyddet och ordnat så att jag får hem min sjal helgen efter bebis ankomst.  I helgen hoppas jag på att Magnus ska kunan städa här hemma, annars får jag helt enkelt göra det själv....

På sjukhuset idag var det hmm.... ja lite konstigt eller vad man ska säga. Först fick jag träffa en jättego barnmorska och en tydlig och bra läkare som pratade om snittet och gjorde ett snabbt UL för att kolla så att bebis faktiskt ligger i säte, det vet ju jag att hon gör, det känns, men de ville kolla. Sedan var det dags för narkosläkaren och det var skumt och skojjigt.... en elev skulle kolla allt på mig och informera mig om allt, och hon var såååååååå rädd att göra fel, och handledearen var bra, för hon ingrep inte utan lät henne prova sig fram, men jag kunde inte hålla mig för skratt flera gångenr.... hon var för rolig den där eleven... tafatt och nervös!  I morgon måste jag åka till VC och läman ett blodprov. Men sedna är allt klart inför måndag!! Shit på måndag får jag träffa bebis!!!! SHIT SHIT SHIT SHIT SHIT SHIT!!!! Vad har jag gett mig in på??!!!

och SLUTA PRAT OM Johan Ajvide Lindkvist!! Han är såååååå läskig!!!! Har läst låt den rätte komma in och en novell han skrev för sl för flera år sedan och jag kan fortfradne drömma amrdrömmar om det..... Ush!!! läskigt!!

• flingansnö

Mirjam: Jag är fullfjädrar lillasyster! Klart jag kan gråta på beställning!  

• BackinBlack

flingan: Vilket kul besök på sjukhuset. Såååå spännande. Tycker jag. Hoppas du får hjälp att ställa iordning det viktigaste och ännu mer - att du får avlastning och hjälp efteråt.

Ajvides bok som ni talar om stod jag och höll i på bibblan men sedan avstod jag, blev osäker på om jag skulle gilla den. Fast jag gillade Låt den rätte komma in - mest boken men även filmen.

Och jag är också fullfjädrad lillasyster. Min bror tycker att jag har varit och är såååå bortskämd och alltid fått mest - uppmärksamhet, saker, ekonomiskt stöd. Nåja. Jag bor ju nästan granne med mina föräldrar...

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Mirix

åhh Annika, du vågar! Jag gillade den ju jätte mkt, mer än Låt den rätte komma in. Jag gillade Människohamn oxå men inte alls Papperväggar- som e e novellsamling. Dock är alltså slutet på Hanteringn av odöda i boken Papperväggar.

J du Elin, vem vet hon kanske kommer redan imorgon Då får du äran att känna på det där med värkar, som ju var så jäkla roligt... "Ta en alvedon o gå o lägg dig..." TJENA!

Svar på tråden järfällatråden 9