• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Marina

Oj va stor Nilo är, han har ju växt om min snart 3åring, Liam väger runt 13,5 och är nog en 88-90cm...

Helt slut ikväll, Jonny åkte iväg med André på sin Taekwondo träning och under tiden tog jag disken, plocka undan, dammsuga, duscha och gjorde iordning två barn som jag sen natta {#lang_emotions_tongue_out} så nu är jag pall i soffan...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • BackinBlack

Lilla T: Det var ju hur varmt som helst i parken idag. Tror att en del även planerade undan eftermiddagen för att de lovade regn imorse.

Stora syster: Fullt ös som vanligt märker jag. Skönt att vara hemma ensam imorgon.

Mirix: Tänk att det kan bli så bra. Hoppas ni fick en massa gjort också. Jag är lite lätt stressad och tänkte att den här veckan skulle vara full av alla projekt jag inte har hunnit/orkat ta tag i. Men sedan tvärvände jag, för hur mycket ledig kommer jag att vara sedan? Känner mig spänd och nyfiken inför måndagen i alla fall. Har sagt att jag vill vara ledig när dagis är stängt, dvs tre veckor i juli och det skulle vara ok enligt min konsultchef. Sen är jag ju inte ledig förrän till jul, typ. Puh.

Själv "snusar" jag bebis. En granne och mamma till Umas dagiskompis fick syskon för en månad sedan och hon är ju så söt. Mums! Ska bara jobba lite...

Vincent var hysterisk här innan middagen, som blev lite försenad. Fick natta honom med välling vid sex, men tyckte han var varm och tempen var på 38,5. Vet inte om solen i parken hjälper till. Han blev helt galen och knallröd i ansiktet när jag skulle ta tempen och sedan ge honom Alvedon. Inte för att han gillar det i vanliga fall men nu var han helt tokig. Och sedan somnade han på fem minuter. Ska snart titta till honom igen.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Marina: Vad duktig du är!

Stora syster: Är inte Nilo nästan i Vincents ålder, dvs 1½ år? Min Uma som är drygt 4 år väger 14,5 kg.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Stora syster

Ja, vi konstaterade glatt att han är som en halv karl den lilla stora killen, som fyllde 18 mån den 17e... Han slåss som en karl också, helt galen e han med både högern o vänstern, blir antingen boxning eller wrestling för honom!! Ful e han också, när han märker att han e i underläge låtsas han gråta så man ska komma nära o trösta, då slår haan till! O storgarvar! snabb som attans! Hhaah!! Det blir många boxnings/brottnings/kittlingsmatcher hemma hos oss!

Stackars liten som har feber! Nilo var också varm efter en hel dag i solen typ! Det e jobbigt för de små!!

Marina, visst e det värt det när man kaan vakna till lite ordning o reda!! HATAR att gå upp på morgonen o se att det finns disk o leksaker framme! Usch!

• Marina

Ja Karro det klarar jag inte, minns inte att jag nånsin gått och lagt mig utan att plocka undan och tagit disken, kan inte sätta mig i soffan om här är saker överallt..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilltösa

Hej! Efterlyste nyblivna mammor i Kungsängen och fick er tråd som länk i mitt inlägg. Finns det några andra från Kungsängen här eller är ni bara Järfällabor? Och är det några som är hemma och mammalediga, läste inte igenom hela tråden....
    Själv är jag precis nybliven trebarnsmamma och efterlyser andra mammor i närområdet eftersom mina kära vänner inte skaffat barn samtidigt som mig den här gången . Så trist gå på promenader själv

• Stora syster

Hej Lilltösa! Vi bor i Järfälla, ngr nya, ngr gamla som flyttat. Har du inte hittat nån kunsängentråd då? Borde ju finnas, annars kan du ju hänga hhär, dete  ju inte så nära bara... Ngr här e höggravida o ska ha snart!! Själv har jag tre barn o jobbar nuförtiden, så jag hinner inte med så mkt träffar...

• flingansnö

Hej hopp!

Idag ska jag på inskrivning på sjukhuset!! Spännande!!! undrar om de gör Ul idag eller om det blir på måndag....  Fyra dagar kvar nu!!!

Karro: Ha ha ha, Nilo är ju i Gutavs storlek! Minns inte exakt vad han vägde vid  18-månaders kontrollen, men nu som tre och ett halvtåring väger han 21kg och är 107cm lång!! :-0

Mirix: Vad bra att de dök upp i gruppen igår! Hoppas att det håller i sig! Ang lyft så får man känna efter vad man klarar... det är ju helt individuellt, jag klarar inte att lyfta G och har inte gjort det på några månader, han får klättra in i bilen själv och så. I nödfall lyfter jag honom ändå, fast det gör ont, tex igår när vi var och handlade, då lyfte jag i honom i en kundvagn, eller förra veckan när han vägrade gå på toa och bara låg på golvet och sparkade, då lyfte jag upp honom och satte honom på toan, men det får konsekvenser DIREKT och jag får ont. Fanny får helt enkelt känna efter och du får anpassa dig.... tufft men what can u do?

Lilltösa: Det är ju ganska enkelt att ta sig med pendeln hit, eller för oss att ta oss till dig för prommisar.  Så du är välkommen att hänga här med oss! Jag blir mamma för andra gången på måndag! Bor i jakan med min man och min son!

Idag ska jag försöka shoppa shorts och T-shirts till G, inser att hans garderob är ganska tom och är det så här varmt så behövs det... ska se om jag kan hitta ngra sandaler också, tur att barnbidraget kommer idag!

Utteröga: Ja på måndag har vi spännande dag både du och jag!

• Jessilicious
    Verkar som om sommaren är på gång på riktigt nu. Angelina är 2 månader snart så verkar bli lugnare och jag får mer tid till att sitta här hehe. 
    Har vårstädat med sambon igår blev otroligt mycket saker som skäntes bort till Erikshjälpen i spånga.. så lite duktig känner man sig ;)
    Det är ingen som är sugen på playdate? Har en 2åring här hemma som älskar att leka med andra barn. Så härligt väder ute nu också!
    Och vet ni vad.. Det fanns ju en tävling i aftonbladet där man kunde tävla om att vinna ett frieri, dvs det sätts upp löpsedlar lite överallt. Jag skickade in på skoj då jag & min sambo pratat om att förlova oss... och jag vann! Trodde jag aldrig. Så den söndagen den 30 maj och 1 vecka framåt så kommer ni i järfälla kunna se ett frieri till min Jorge och en halvtaskig bild på mig!
    Nu ska vi ut & njuta av det fina vädret!
  • Mirix

Vad härligt Jessi!!! Jag ska hålla koll!

Jag kan inte träffas förän 12juni, men då e jag verkligen på!!

Svar på tråden järfällatråden 9