• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Flingan: vad drygt med jobbiga mammorna... Vad har de nu gjort?

• Lilla

utteröga: synd att du försvinner från FB, men bra att du är kvar här!

• BackinBlack

Mirjam: Ja, jag och sambon har diskuterat fram och tillbaka ang penicillinkuren. Uppenbarligen var det någonting som fick läkaren att skriva ut penicillin, men nackdelen är att hon blir mer mottaglig för baciller och jag gillar inte att hon får medicin för "lättvindigt". Har vänner vars barn avlöser varandra med penicillinkurer jämt och ständigt. Väldigt underbar mobiler - blev helt förälskad i dem och skulle vilja "förhandsbeställa" en till en eventuellt framtida bebis.

evani: Det låter ju toppen!

flingan: Samuel! Vilket fint namn. Ett namn jag har puffat för här hemma. Hihi.

Stora syster: Synd att du inte får vara ledig och att han har fått pollenallergi.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

Evani:vad kul med nytt jobb och det bådar ju alltid gott när man har lite aktiviteter på jobbet.

stora syster: det kan inte vara ögoninflammation dvs vet att det går lite sånt just nu.
    Trist att du inte fick vara hemma.

Flingan: Säg åt dem på skarpen låt dig inte bli överkörd, det är ju du som är mamma inte de.

utteröga: tog inte det inte en odling på henne eller nåt prov ?

Idag är det plugg som gäller, men inte så lätt att motivera sig när det är så här fint ute...sen är jag lite rstlös just nu vill hitta på en massa saker eftersom jag vet att när bebis kommer blir det inte så mycket utrymme till det.

• flingansnö

LillaT: MAmmorna har väl egentligen inte gjort mer än att de är totalt gränsöverskridande.... det känns dock bättre idag, har bättre rteflon idag I normalfallet kan jag hålla dem rätt bra på avstånd, men nu har vi behövt deras hjälp så mycket så de kommer lite (mycket) för nära, och då tar de över och då blir det för mycket. Det är ju mest småsaker och kommentarer som att min mamma tror att alla män är otorogna slöa svin och därför hela tiden frågar mig vad Magnus gör och inte gör, och inte ens tror att han jobbar så hårt som han gör, utan tror att han slöar och itne tar hand om mig. Detta samtidigt som hon pratar om det viktiga i att var självständig som kvinna! Igår ljög jag för henne igen bara för att få henne lugn....

Tip: Det hjälper inte att säga till dem... det gör bara saken värre....bättre är att skapad distans och stänga dörren ett tag, då blir de mer ödmjuka sedan.

utteröga: Ja, visst är det, blir det en pojke, (mot förmodan) så blir det en samuel. Var lite tveksam först för jag har en väninna som har ettt barn som heter Samuel, men han är 30 år så jag beslöt mig för att strunta i det. Och har pratat med henne om det sedan och hon var helt ok med det.

Igår lyckades jag iallfall äntligen göra klart i barnens rum! (det saknas rullgardiner bara) Men det blev så fint! Fick dock slänga den fina sänghimmlen för den fick ngn sorts reaktion när jag tvättade den och luktade sååååååå illa. Undrar just vad det var förngra kemikalier i den....

Idag ska jag göra pappersarbete, skicka in papper till chefen om föräldraledigheten, ringa försäkringskassan, kolla en tidningspernumeration. skicka papper om namnbyte till skattemyndigheten och göra en plan för hur ansvarsfördelningen hemma ska se ut... den har ju förändrats lite nu när jag varit hemma och magnus jobbat så så det är svårt att komma tillbaka i normala banor igen.

Hoppas att ni får en skön dag ute i solen idag!

• flingansnö

Åh, jag pratade just med mitt fack och om hon nu har rätt så får jag gå i tjänst över jullovet!!!! Och få lön!!!! Fast jag inte jobbat där på ett helt år!! TACK kära älskade fackförbund för att ni strider för ferielöner!!!! HURRA!!!!

• Lilla

Flingan: vem ska byta namn? *nyfiken*

Idun är frisk igen, så skönt. I morgon blir det dagis. Jag är trött och har huvudvärk. Orkar inte kommentera vad ni skrivit tyvärr...

• BackinBlack

tip: Jo, de tog odling på hela familjen, men hon visar ändå inga symptom så hon är ju s k bärare av streptokocker. Men vi hade inte en tanke på att testa henne och vem vet hur många på dagis som är bärare. Nåja, nu blir hon i alla fall inte sjukare och är på dagis igen. Tänkte fråga dig ang de där mandlarna som var så goda som du hade med hem till Elin - hur gjorde du dem nu igen?

flingan: Toppen! Heja facket!! Och kul med barnens rum. Du är såååå duktig. Glöm inte att ta det lugnt också. Det där med textilier - jag köpte en fleecefilt, varken den billigaste eller dyraste, men den började lukta kattlåda så jag tvättade och då luktade den ännu värre så jag kastade den.

Nu ska jag förbereda avfärd mot dagis. Har varit och tagit bort "plåstret" över ärret och sköterskorna sa att det såg så fint ut, men jag har inte riktigt vågat titta än. De fick klippa bort någon ögla som inte hade försvunnit. Minnen från förr. Annars mår jag bra, känner inte av halsen knappt alls och ingen värk fastän jag inte tagit mer än en Alvedon sedan igår kväll. Härligt.
    Ikväll kommer hon med femman hit med sin tonårsson för att titta på vår lägenhet en gång till. Hoppas vi kommer fram till en deal och att hon har pratat med värden - skulle vara så kul att kunna se fram emot en flytt efter sommaren.

• flingansnö

LillaT:  Det är jag och Gustav som ska byta efternamn. Vi kommer att ha Hedman som familjenamn. Jag vill egentligen inte, men vi har stridit om det sedan vi gifte oss 2006 så nu orkar jag inte mer.... han får "vinna" denna prestigekamp.... jag komemr dock att behålla Winblad som mellannamn.

Utteröga: Hoppas det orndar sig med flytt nu!! Så ni slipper trängas längre!

• BackinBlack

flingan: Ah, ska ni byta namn. Jag har börjat tjata om ringar och vill gifta mig - nu igen. För att sambolagen är så dålig. Stackars min sambo, jag är alltid full av idéer. Hehe. Ingen av oss vill byta namn.

Lilla T: Vad skönt att Idun är bättre. Ta hand om dig! Kram.

Svar på tråden järfällatråden 9