• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Timba

flingan: Snart är ju bebiseb ute, så ha inte ångest över vikten.

Stora syster: Kul med skansen dit vill jag oxå åka.

Utteröga: Ja det är nog viktigt att gifta sig när man har barn, kan ni inte heta dubbla efternamn ? dvs vi löste det så ingen ville heta bara den andres efternamn...
    Vart vill du gifta dig ?

Mirix: se till att skriva det vid utvärderingen av kursen och om du orkar, så kan du ju alltid anmäla till högskole verket dvs de kan ju bli av med examinationsrätten om de får tillräckligt med kritik. Sjuksköterskeutbildningen vid ki var ju så dålig så att de blev av med den dvs det var ju princip bara för folk att gå dit så blev de godkända..dvs är en utbildning så lätt borde de ju kunna korta ned den betydligt och inte slösa med folks tid och pengar.

Matglad: förstår att det är jobbigt när lilltjejen börjat på dagis, vill inte heller lämna ifrån mig Elina..men maken kräver att hon ska börja i höst.

Här är det kaos, kläder överallt , är helt tvungen att sortera deras kläder, det går inte att hitta nåt längre i garderoberna och sen köpte jag lite nytt till dem igår.
    Kan tipsa cubus har shorts, tshirtar, tights ta tre betala för två..

Ikväll blir det picknick i hagaparken med tjejgänget ska bli kul, så det får bara inte regna.

• flingansnö

Tip: Vad mysigt det låter med tjeträff i hagaparken! Nu är det ju jättefint väder, så det blir säkert bra.

Mirjam: Förstår vad du menar, inte bra när det är så.

Det gick bra hos BM idag, bebis mår bra, och mina värden såg helt ok ut. bokade tid för återbsök i augusti och då ska vi också prata om framtida preventovmedel!! Hi hi hi, det var länge sedan jag använde det!

• Lilla

Matglad: ja, det är skönt att Idun är frisk igen. Hon var ju inte på dagis på en hel vecka... Det blev lite tufft för mig, även om vi ha haft kul och mysigt. Hoppas det känns bättre för dig snart!

Jag har klippt mig och handlat på ICA i Viksjö idag. Tänkte köpa nylonstödstrumpor på Apoteket, men de kostade över 200 kr för 1 par! Dyrt! Eller? Provade att sitta ute på baksidan och läsa, men orkade inte många minuter. Det var för varmt. Blä, jag är världens gnälligaste idag...

Utteröga: hoppas det blir en 5:a för er!

• Timba

flingan: vad skönt att allt såg bra ut, vart ska du föda förresten är det ks eller ?

vad ska jag handla till picknicken, känns så tråkigt att inte kunna käka rostbiff och massa ostar och jag är hemskt sugen på rödvin nu...

• flingansnö

LillaT: Gnäll på du! och dusha benen i kallvatten, då blir hela du svalare, jag har just gjort det och fått ny energi! Härligt att du klippt dig. Jag köpte nylonstödisar på apoteket i centrum och tror att det blev 240 för 2 par. FIck hjälp att mäta benen och allt, det var bra, men de sltits ju ganska fort.

Tip: Köp färskost, med vitlökssmak eller så, den får man äta. Jag brukar göra en röra på feta cremefraiche och svartpeppar också, supergott att doppa bröd och korv i. Köp stark salami eller annan korv, och kasnke lagrad präsost eller västerbotten, eller min egen favorit superlagrad greve. Oliver är ju heller aldrig fel.... Rödvinet kan jag inte göra så mycket åt, men om du gillar öl så är ju carlsbergs nonalcoholic en hit! Annars är det godaste tycker jag kall cola eller mineralvatten.... LÄngtar också efter vin...

Och ja, det blir på KS jag ska föda. Hur har det gått för dig med remissen till spec.mödravården? Har du träffat dem?

• BackinBlack

Mirix: Jag tycker det är bra att du har tagit upp problemet med gruppen med din lärare. Vi hade mer än en strulgrupp när jag pluggade, jag och en annan jobbade och ville få det bra och godkänt medan de andra knappt engagerade sig och kom de på våra grupparbetesmöten så satt de bara där, hade inte gjort det de skulle och missuppfattade hela tiden. Så vi blev bedömda individuellt.

tip: Vad mysigt med tjejkväll och picknick. Ha en underbar kväll!

Lilla T: Det är därför vi finns här - för att man ska få prata och älta och gnälla av sig. Och fröjdas med varandra. Förstår att det är tufft nu, särskilt med den här åskvärmen. Jag håller på att flyta bort och jag är inte ens gravid med allt vad det innebär.

Matglad: Hoppas du kommer upp ur svackan snart. Ta hand om dig.

flingan: Vad kul att det gick bra hos BM. Och att ni får en återbesökstid redan. Hihi.

Själv har jag varit och köpt ett par BH:ar och ett gäng trosor och en sjal till mig själv. Och en ny kudde på Ikea. Fick oplanerat sällskap från mina två mammagruppsvänner från förr. Trevligt i massor.

Ja, jag tycker också att argumentet angående barnen är nog, men min sambo behöver ju alltid smälta allt jag säge. Jag är för en ceremoni i en park eller vadsomhelst alternativt i statshuset eller vardagsrummet (som min bror och hans fru) med bara våra föräldrar som vittnen och sedan har fest för vänner och bekanta i efterskott i lokal eller hemma.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

tip: Våra barn har bådas namn, även om mitt är registrerat som efternamn och sambons som mellannamn. Vi får se vart diskussionen leder, men vi är lika envisa båda två.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

tip: ha så kul i kväll!

2 timmar i 2 olika lekparker. Men var höll alla barn hus? Nu har maken kommit hem (en timme tidigare än vanligt) och tagit med sig Idun ut för att klippa gräset.

• Stora syster

Oj vaad flitiga alla varit att skriva, trots det underbara vädret!!

Blev inte Skansen, men har hunnit med en massa annat, städat badrum, tvättat, diskat, grillat, lekt med ungar, handlat mat, köpt mer jord på Bauhaus med svärmor och såklart passat på¨att umgås lite med min karl som VARIT HEMMA IDAG!!

Stor har Nilo blivit 87,5 cm och 14,2 kg! Nu dröjer det ju till nästa koll, han e väl fullvuxen då! Hahah!!

Imorgon har jag beställt superväder, för jag tänkte sno till mig en helt barnfri dag hemma själv! Har massa att fixa ute som jag aldrig hinner/orkar med ungar i hälarna, och kännner att jag håller på att bli smått galen av att ha ungarna ensam istort sett hela tiden... Sen på eftermiddagen e det skolgårdsfest i Lokes skola, så jag tänkte hinna baka nåt dit också... Som den bullmamma man ska va...

Ha det super alla o hoppas att sommarn håller i sig så man kanske kan bli lite brun inann det e dags att klämma in sig i vita klänningar till alla skolavslutningar o sånt!! Kram!!

• Mirix

Bra Karro, ego-dagar e bäst!

Hör o häpna mina vänner - ALLA i gruppen var på plats inom en halvtimme efter utsatt tid och vi hade ett jätte bra planeringsmöte!! Tjoho!

Annika, snart e det dags att börja jobba igen! Hur känns dt? Är du redo ;-P? Får du nån semester alls i sommar?

Starckars er gravida, det e varmt nu! Hr har ni gjort med lyft der graviditeten? Fanny har haft Mira två timmar själv i eftermiddag (och vait och tittat på förskolornas utställnng i Viksjö Centrum!) nu har hon jätte ont i magen pga. alla lyft och jag fasar för att hon ite ska kunna ta Mira alls nått mer..

Anna: Grymt härligt md kompispicknik! Jagvill oxå !

Kram//M

Svar på tråden järfällatråden 9