• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

Yeah Annika! Bara att betälla på! :-*

Elin, hur blir det med lillbebisen då, vilket namn får den vid födselen? Åhh jag e avundsjuk, perfekt att få bebis inför sommarsemestern jö!

• flingansnö

Utteröga: Man måste ju inte byta namn bara för att man är gift. Och ett bröllop kan ju vara en enkel fin ceremoni i statshuset, just bara för att fet är stabilare än att vara sambo.

Mirjam: Bebisen får heta Hedman, eftersom det ju blir familjenamnet. Jag tycker också att det känns helt perfekt att få bebis nu innan somamren, vi kommer verkligen att få tid att anpassa oss till detnya familjelivet, tror det är viktigt för G också, som verkligen inte är den som gillar förändring....

Ikväll besämde vi oss för att åka till lekparken i Kallhäll och passa på att njuta av det vackra vädret. Vi hann inte mer än fram så kissade Gustav på sig.... första olyckan på länge och så hade vi inget ombyte med oss..... Men han lyckade knipa om en del av kissset för magnus tog honom till en buske och så fick han ksisa klart där... men han fick ju åka hem naken..... Tog dock av mig mitt linne och la emellan bältet och snoppen, kan ju inte vara skönt att ha ett bälte där tänkte jag.... Sen åkte vi hem och hämta kläder och åkte sen ner till Fastebolskolan och G fick klättra i den den stora rutchkanan där, den som ser tu som en drake! Det var toppen kul!! Han var sååååå duktig!! Sen avslutade vi med en glass! Nu har han badat och pappa håller på och lägger honom.

• Stora syster

god morgon girls!

ledig dag, men var e solen?;)

bvc idag för Nilo, undrar hur stor han blivit...

Hade tänkt typ skansen dag, men vi får väl se hur vädret blir....

Nu ska jag passa på att följa Loke till skolan, det gör ju alltid Jonta annars, om han inte går själv, vilket händer oftast....

Ha det bäst idag!

• flingansnö

Syster: Kul med 18-månaders kontroll!  Och skansen idag är nog en bra plan, för det är varmt , men fläktar och solen gassar inte som igår!

Jag ska på mitt sista BM-besök idag! Det konstigt.... snart är det över på riktigt!!! Och jag får ha min lilla bebis i famnen!! Men jag var tvungen att väga mig i morse..... och även om det inte var så illa som jag kanske trott så var det illa..... blä..... vill inte var tjock.... Men men det är som det är, får jobba på det när jag återhämtat mig lite.

• BackinBlack

Mirjam: Det kommer jag verkligen göra, men dröjer säkert ett år.

flingan: Låter som en toppendag. Har kikat mycket på den där rutschkanan och Chrille brukar försöka få Uma att se den från bilfönstret när vi åker förbi. Det där med att gifta sig - vi är inte medlemmar i kyrkan och ingen vill ha något stort, så jag har sagt att en liten ceremoni duger bra. Vi får se om jag lyckas med min "övertalning". Han tycker ju t ex att "vaddå, om vi inte ens har samma namn när vi gifter oss, varför ska vi gifta oss" - så det går lite trögt med att få fram mina argument här men jag är envis som en röd gris.

Stora syster: Spännande med BVC. Och man vet aldrig med vädret för först lovade de ju regn igår, men det blev ju inget. Hoppas du får en fin ledig dag, oavsett väder.

Själv väntar jag på att tvättmaskinen ska gå färdigt så att jag kan hänga strumpor och underkläder innan jag tar bussen mot Outlet. Måste ha underkläder, det är pinsamt vilken uppsättning BH:ar jag har.

Hon med femman kom aldrig igår och jag fick till slut tag på henne på hennes mobil. Hon hade inte hunnit höra av sig till mig för hennes plan är att få tag i områdeschefen och få till en besiktning av hennes lägenhet så att hon får papper på vad som kan och bör åtgärdas innan vi går vidare. Låter ju bra, så nu får vi vänta tills hon hör av sig.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Mirix

Hej hej

Jag är hmma på förmiddan idag och redigerar bilder till skolan. Vilket meningslöst jobb... sen blirdet grupparbete kl. 13.30.. ska jag gå eller inte?? Igår jobbade en i gruppen, en kom kl. 14 (han hade fått höra från de tredje i gruppen att vi skulle träffas 13.30 (fast det va ju IDAG!) och tredje idioten kom 14.40 - 1h 10minSENARE än vad han alltså trode att vi skulle träffas. Egentligen skulle de kmit kl 10... fattar ni vilken sits jag sitter i??? Jag har iaf. berättat för läraren så jag kommer inte att bli betygsatt på grupparbetet.
    Hur kan det vara att det ärså lätt att bli godkänd? Jag jobbar med andan i halsen - för att få högre betyg, det borde vara så att man kämpe för att bli godkänd, väl?

jaja lite ego skriveri... det finns ingen cola hemma..

• Lilla

Mirix: vilken grupp... Förstår att du är less!! När jag läste senast hade vi grupparbeten i 2 år (PBL) och första terminen var jag i en grupp där en tjej typ alltid jobbade extra när vi skulle ses... och en annan i gruppen ville bestämma ALLT. Drygt!

Jag är less på att vara gravid nu. Vill ha bebisen här ovanpå magen! Har så himla ont i ryggen, huvudvärk, inga kläder som passar längre och vågen visar +15 kg... Flingan, vi får ta långa raska promenader sen när vi kan gå igen!!

• flingansnö

Mirjam: Bra iallafall att du har en lärare som tar hänsyn till det.  Och sen är det så att en del får kämpa för att bli godkända, du är helt enkelt bara smartare än de andra!

LillaT: Japp! snabba prommisar får det bli! Förstår att du är trött på det nu.... sista biten är sååååå jobbig.

• Matglad

Lilla T: Såg att Idun var på dagis idag, skönt att hon är frisk! Och snart är bebisen här, inte långt kvar nu!

Utteröga: Det är mkt enklare att gifta sig än att få ändan ur och skriva testamente! Att vara giftär mkt enklare när man har barn. Räcker som argument tycker jag. Grattis till jobbet förresten.

Själv är jag i ngn sorts svacka. Trött och irriterad och mkt känslor nu när lilltjejen har börjat dagis. Det går jättebra men känns ändå lite jobbigt och konstigt att hon ska vara där nu. Och rastlös och ressugen är jag också och inga pengar har vi...

• Mirix

Elin, det är ju olika olika kurser, det här är enkelt, FÖR enkelt...

Svar på tråden järfällatråden 9