• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

En liten passus... Jag tänker strunta helt i FB, för er som har mig som vän där. Orkar inte med de här perioderna när jag inte kommer åt någonting och när jag börjar jobba vill jag inte hänga vid datorn jämt här hemma, då blir det att jag kollar min mejl och tittar in här som mest. Kram.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • evani

1:a dagen avklarad! Korvstoppning med info, samt bjuden på lunch av ett par chefer, men jättetrevligt stäle, hoppas att det är lika trevligt som det verkar. Redan bjuden på sommarfest... verkar som vi ska åka ribbbåt o flottbastu:) kul kul!!!!

Linnéa föddes 090127
  • Marina

hahaha va gulliga ni är så KLART får ni klaga {#lang_emotions_laughing} jag önskar ingen mitt helvete men har vi tur är det på väg att vända igen för nu har vi haft 3 bra nätter..Men ska inte säga för mkt (känns som jag sagt nu vänder det många ggr)

Som tur är kräver jag inte så mkt sömn längre så jag överlever =)

Kram på er {#lang_emotions_sunny}

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Nähä, det blev inte till att få ledigt imorgon, har en kollega som måste vabba imorgon...;( Hade gärna legat hemma helt själv på altanen i solen hela dan... Chefen försökte övertala mig att jobba extra på onsdag också, men då sa jag stopp. Jag ska med Nilo på 18 mån kollen på bvc, o sen e det första dan på tre veckor som Jonta e ledig, så sen tänkte vi ta o hitta på nåt kul.

Jobbigt för er m sjuka ungar o sjuka er! Hppas ni alla kryar på er!

Tror Nilo e allergisk mot nåt, han e helt prickig! han har ju hemska eksem sen tidigare, men nu sista tiden har det blivit helt galet! Han kliar inget dock, alltid nåt! Loke verkar ha blivit pollenallergiker också! Suck! Jag som aldrig haft ngr allergiska ungar! Han vägrar dock ögondroppar, vi får väl se hur länge han står ut, och om det håller i sig och jag kommer behöva tvinga honom att ta ögondropparna...

Nån som vill hitta på nåt i helgen? Känner att jag behöver lite grejer uppbokade, annars blir vi bara sittandes gnällandes på varann.. Hojta om nån har nå tips!!

• Mirix

Hej!

Vad rolugt med jobber Eva!

Klart du ska vara ledig på onsdag med Jonta Karro!

Tänk på att de kan få sänktimunförsvar när de går på pencilin Annika.

Här kommer länk till vagnsmobilerna.
    http://www.sysidan.se/albums/view.htm?ID=7974

e lite sprallig idag! Vi har lyssnat på bebisens hjärta *musik* Ska jag avslöja hjärtslagsfrekvensen så att ni kan gissa kön ;-P

• flingansnö

evani: Härligt!! Vad kul det låter med sommarfest!

mirjam: Klart du ska avslöja!!!  vi vill ju gissa!! Iaf jag!  vi kan ju alltid göra en lista Vet ni vad det är för kön?

Syster: Shit vad drygt med allergi! Jag hoppas hoppa hoppas att mina barn slipper, jag har ju aldirg varit särskilt allergisk, och inte mange heller, men det finns mycket anlag i båda våra familjer....

Marina: Du är en superkvinna!

Nu måste jag få spy ur mig lite galla över mammorna i mitt liv!! Min egen och Manges!! De totalt omyndigförklarar mig hela tiden!!! Jag vet att de bara vill väl och har stora hjärtan och bla bla bla bla bla bla bla bla, Men vaffan, jag är 31 år och snart 2 barns mamma, jag vet väl förfan vad som är bäst för min familj!!????? (ursäkta mina svärord....)

• flingansnö

Mirjam: Tittade på mobilerna, och de är visserligen jättefina, men också lite läskiga..... (ta inte illa upp...)  Men kan du tänka dig att sy en mobil med bokstäver? Med pyrets namn på? 

• Mirix

Läskiga!!! Nääää ;-P Jag tycker de e jätte söta iaf. Fanny har beställt en <3

Jag skulle kunna försök iaf., jag har aldrig försökt.

• flingansnö

Toppen Mirjam, men vi väntar med beställningen tills efter att hon kommit ut, ifall hon nu inte är en Agnes..... man vet ju inte, det kan ju komma ut en Samuel!

• Lilla

Mirix: fina mobiler , men jag ska fundera. Det är svårt att sätta fast på vår vagn plus att vi har något från när Idun var liten. (vi monterade ihop liggvagnen igår)

evani: kul att första dagen gick bra! Korvstoppning blir det i början...

Hur är det med er som nyligen fått bebisar? Allt väl?

Svar på tråden järfällatråden 9