• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Marina

Tip ja det är ett litet, finns två olika 118 och 133 men sen är dom ju så att båda kan byggas ut och bli ca 30 kvm större man bygger då över tvättstuge delen.. Jag vet i allafall att våra på 133 kan bli ca 160 vet ej säkert med dom små hur dom blir...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Mirix

Välkommen Jenny, jag bor i Skälby med 1,5årng, fru och bebis i frugans mage! (som bara växer o växer!!)

Ugh Karro, Mira fixade inte natten efte att ha varit ute i Akalla och sen ute hela eftermiddan med våra middgsgäster (vi tom  åt ute) hon sov knppt och då självklt inte vi heller! jag lågchtänkte på Marina hela natten HUR KLARAR DU DET???  Blev nästan galen och det var EN natt och första på drygt ETT ÅR som hon sovit så dålig!!!...  jag borde skämmas som klagar, jag vet!

Elin, Anne och Therese, jag har sytt fina vagnsmobiler, jag ska sätta ut bilder i veckan, om ni är intresserde!

Elin, vad blir det för vagn förresten??

Kram och hoppas ala får en bra vecka <3

• Stora syster

Mijam, det tog ordentligt på Nilo också, han sov till halv nio i söndags, då fick jag väcka honom! Men han e sån att får han inte sova mycket på dan så sover han inte bra på natten heller...  O ja, fattar inte hur Marina pallar, jag har ju också tre, som ibland stökar rätt bra, men inte i NÄRHETEN av den stackars familjen...

Tip, beställde alla badkläder från Haléns faktiskt! Det e ju bara att skicka tillbaka det som inte passar!!!

E det inte orättvist, jag har slutat med alla onyttiga saker (typ kakor, bullar godis o chips iaf..) o ätet rätt medvetet en hel vecka. Vägde mig i morse o hade gått upp 0,2 kg! Vafan!!Normalt sett äter jag ju massor av ovan nämnda, bryr mig ju knappast, o går inte upp nånting ändå! Tänkte att om jag bara slutar så kanske jag blir av med bullmagen, men  tydligen e min kropp i nån annan dimension... blä!!

Eva, grattis till lilla springfian!!

Nä, nu måste jag rusa mot jobbet!! Bara två dar denna vecka!! Tjohooo!!

• Lilla

Är uppe sedan 5.40. Sitter i soffan nu, Idun tittar på Pippi. Idun har fortfarande hög feber , men är liite piggare just nu efter Alvedon. Jag är så trött. Har varit uppe flera gånger i natt. Vill sova...

• evani

Så var det äntligen dags... 1:a dagen på nya jobbet idag. Hoppas det går bra. Ha en bra dag alla, o ni som är sjuka ska krya på er!!!!!!!!!!!!

Linnéa föddes 090127
  • BackinBlack

evani: Vad kul att hon har börjat gå nu. Vincent är fortfarande för feg, fast han är stadig och verkar ha balansen. Lycka till idag!

Mirix: Man känner ju bara till sin egen situation och vad man är van vid. Är ni vana vid att hon sover hela natten och hon nu inte gjorde det så är det såklart tufft. Jag är van att inte sova hela nätter och har liksom vant mig. Typ.

Lilla T: Stackare. Hoppas hon piggnar till under dagen och att ni får sova.

Stora syster: Ah, då förstår jag. Jag har bara en bikini-trosa som jag tror passar så jag skulle behöva köpa badkläder, men jag drar mig för att åka och prova.

Här ska jag lämna Vincent på dagis om 1½ timme, han vaknade halv fem och jag försökte få honom att somna om i en timme innan jag gav upp.

Sedan har jag Uma hemma hela dagen. Vet inte vilket jag ska gå på, om Uma ska vara hemma bara idag eller imorgon med. På nätet står det två dagar efter påbörjad penicillinkur, har för mig att läkaren sa tre dagar. Uma är som sagt symptomfri, verkar vara bärare av det bara. Jag mår bättre och har kämpat i mig en smörgås på morgonen. Ledvärken verkar (peppar, peppar) har avtagit.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

evani: lycka till idag! Hoppas du kommer trivas på nya jobbet!

utteröga: usch, vad tidigt Vincent vaknade... Vet inte vad som gäller angående Uma och penicillin... Hoppas det hjälper på dig snart så du får må bättre!! Synd att vi inte kan tillbinga denna dag ihop så kunde Idun och Uma ha roat varann. Just nu sitter Idun och sjunger en egen text på melodi till Sjörövarfabbe. Igår sov hon i princip hela dagen. Vi får väl se ur det blir idag. Ute är det strålande solsken ser jag!

• Lilla

När det gäller badkläder ignorerar jag dem. De får ligga kvar där i byrålådan.

• flingansnö

Godmorgon!

Eller ja, för er som har sovit gott iallafall. Och jag tycker att vi får klaga även om vi vet att marina har det värre..... fast kanske inte så mycket

Tip: Vi har också en babybjörn, men Gustav hatade den när han var liten, inte föräns han var typ fyra fem månader och vi kudne ha honom framåtvänd som han gillade den, och min rygg håller inte heller för att bära i den, trots att vi har en active, plus att jag gärna vill bära läääääänge oh det är inte så bra för deras ryggar när de är så små. (altså jag pratar många timmar i sträck)

Ang ut och äta, så vill jag, men har inga pengar Trist......

Mirjam: Ja, lägg ut bilder så får jag kolla. Vi komemr att ha kvar gamla brion och komplettera med en sulky med ligglläge och mjuklift.... tror att det blir helt ok faktiskt.... Annars köper jag en annan vagn till hösten.

utteröga: v ad bra ändå att ni k unde få penicilin!

Annelie: Ja, jag har en ergo och fudnerar på inlägget.

evani: Lycka till på jobbet!! Och grattis till lilltjejen som kan gå!!! Hurra!!

• BackinBlack

Annelie: Den cirkusen hade sambon tänkt ta Uma till.

Lilla T: Ja, penicillinet hjälper mig sakta men säkert. Uma klättrar på väggarna redan och vill till parken.

flingan: Ja, skönt med lite medicin faktiskt.

Jag ringde just vårdguiden, just för att Uma är hur pigg som helst och som vanligt. Sköterskan sa att hon absolut kan gå till dagis imorgon (egentligen redan idag), att har hon inga symtom och går på penicillin ändå så är det inga problem.

Hon sa även att "det går ju streptokocker hela tiden på dagis, det är flera som bär på det" och "inte konstigt att barn blir resistenta för antibiotika om de får det hela tiden, utan symtom ens". Jag går på hennes linje. Vi hade inte ens tänkt testa fler än mig själv igår och då hade jag ju släppt iväg henne idag utan tvekan för hon mår ju som hon ska. Suck.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9