• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Lycka till idag Therese!

Stora syster: Vad skönt att få prata av sig. Spela roll att det var via mobilen. Och du verkar ha fullt ös som vanligt. Lycka till med kollen av knävecket.

Mirjam: Usch, vad läskigt med en krock, men skönt att det inte blev några skador.

Elin: Förstår tankarna. Jag och många med mig säger till varandra och oss själva att "de har inte bett om att få ett syskon" och så kommer det dåliga samvetet. Särskilt när femtontimmarsregeln fick Uma att "missa" kompisar på dagis som gick andra dagar och vi var ganska isolerade under vintermånaderna. Men nu leker barnen t o m med varandra, imorse lekte de med dockorna tillsammans.

Själv är jag urbota trött.Vincent sover så oroligt och han bara storgrät när jag lämnade honom. Fast jag ringde dagis för någon halvtimme sedan och han satt och lekte glatt i sandlådan.

Nu ska jag be om nya uppgifter, har försökt strukturera upp huvudet och mina anteckningar från förra veckan.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Lite gnäll också. Fick tag i vår områdeschef, han som hon med femrummaren skulle kontakta för att få till en besiktning så att vi vet vad som ligger i tiden för omtapetsering och golv och sånt. Han var inte svår att få tag på som hon har sagt och han gav mig en helt annan bild. Hälften av lägenheten är inte i läge för omtapetsering än på några år och hälften är dags men blir inte av förrän nästa år då det ska erbjudas i början av året och budgeteras in och så vidare. Köket är ganska nyligen omgjort t ex. Det såg inte ut så. Väljer vi att flytta dit får vi alltså inte omgjort förrän om något år och då bara hälften och jag kan inte leva med det där slitaget. Suck. Det var det. Nog gnällt.

Väntar på fortfarande på att få nya arbetsuppgifter, nu ska vi boka royalties.

• Stora syster

Flingan, det brukar ge med sig efter nån vecka när mjölken rinner på mer normalt taktmässigt! Försök stå ut!! (Vet hur hemskt det kan va!)

Ja, det visar sig att det troligen aldrig varit nån propp i mitt ben heller, däremot har jag lite mer avancerade åderbråck i flera vener i knävecket, som tyvärr måste opereras. Under lokalbedövning! Så nu lär jga oja mig helaa sommaren över det,. blä! M;en jag bör ju göra det, de gör rätt ont...

Sitter här och väntar, förgäves vverkar det som, på en byggare som skulle kolla vårt projekt. Vi måste missuppfattat varann, han skulle varit här kl två... Får ringa och efterlysa honom nu...

Har hunnit luncha med min karl som faktiskt blev ledig idag, och jga tror han e med på noterna ang resan till egypten i nov. Tjohooo!!

Utteröga, gud så trist! Vet ju hur inställd man blir, och hur besviken man blir när planeerna ändras. Men som du sa, det e ju inge kul att bo risigt..... Ni kankse hittar nåt alternativ?

• BackinBlack

Stora syster: Skönt att bli av med det åderbråcket ändå. Och gnälla måste man få göra. Du skulle ha hört mig om min armbåge. Gör det ont så gör det ont och vem ser fram emot en operation?

Ja, jag är ju envis som en röd gris och gick direkt in på en bytessajt och hittade en aktiv annons angående en annan femrummare, som vi var mer intresserade av förra året (den har alltså legat ute länge eller fram och tillbaka). Nu har jag gjort ett nytt försök i att kontakta den lägenhetsinnehavaren, en lägenhet på första våningen. Den andra struntar vi helt enkelt i, man kan ju inte flytta till vad som helst. Områdeschefen sa något om att byten aldrig blir "rättvisa" om någon sitter på en fräschare lägenhet, men det här tar nog priset...

Nu ska jag jobba vidare, har piggnat till lite.

• Stora syster

Har alltid sagt att det lönar sig att va envis som en röd gris! (tror bestämt att jag också e så, brukar på nåt sätt alltid få vad jag vill...) Lycka till med lgh nu!!

Själv e jag PMSig, och besviken, för båda byggfirmorna ringde återbud i sista sekunden.. Suck. Men de kommer bådsa på onsdag iaf, men det här börjar kännas som ett evighetsprojekt som aldrig ens startar... Man ska f-n göra saker själv för att få dem gjorda! Och det hade jag om jag inte var som en åttioåring i kroppen! Så¨det så!

• flingansnö

Syster: Fan vad tråkigt med byggare som inte dyker upp!! Förstår att du blir frustrerad! Hoppas att det går bättre på onsdag. Ang åderbråcken, förstår att det känns drygt det med, MEN vad skönt att du fått med dig karl på noterna vad gäller resan!

Utteröga: Vad drygt med boendet! Man fattar ju att hon hittar på om hon ivll ha ha en finare lägenhet, men bra att du kollade upp det! Hoppas att det löser sig med den andra lägenheten.

Vi åkte iväg på shoppingtur idag! Jag hade ett presentkort på 800kr på lindex så det blev barnkläder! Provade lite själv också, men det är inte kul när magen fortfaradne är stor.... Men jag vet ju att den kommer att minska... Men åh vad fina barnkläder det finns!! Flickkläderna är så myckert roligare att handla!! Sen åkte vi till en massa babybutiker och kollade efter en vagn och en säng till A, det funkar inte att ha henne i sängen mellan oss så jag tänkte köpa en sån liten säng att bredvid våran, men de var svindyra, så vi ska leta på blcoket efter ngt liknande eller kanske en vagga eller så. Vi köpte dock en barnvagn, en paraplyvagn med fullt liggläge och en ombonad ROSA mjuklift till. Den får funka som komplement till stora tunga Brion. Det var roligt att shoppa.... fast inte lika kul att titta på kontot efteråt...

• Marina

Hej hej

Syster jättebra att ni fått pratat, och superskoj att han är med på planerna..Va jobbigt med byggfirmorna, låter inte alls kul.

Flingan exakt så hade jag det med fötterna.. Och amningen så har det tagit mig upp emot två veckor med brösten, va nogrann att hon suger rätt...

Lilla T hoppas allt gått bra idag =) och att du har lille sonen hos dig..

Själv är jag ledsen över att jag lagt min fina vagn på blocket men känns så onödigt att ha den ståendes och används typ aldrig =(

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Uppdatering från Therese! En pojke föddes idag kl 15.33. Han var 46 cm lång och vägde 3040g. Alla mår bra!

• BackinBlack

Åh, grattis Therese! Vad underbart! Många kramar till dig och din lilla familj.

Stora syster: Känner igen det där. Jag är en glad amatör som inte orkar vänta på "folk" ibland. Lite lätt otålig är jag också...

Elin: Skönt att få komma ut och shoppa lite till A, även om kontosaldot inte är lika kul efteråt. Hoppas allt är bra. Ja, hon med lägenheten drar nog i alla växlar för att hon vill ha vår lägenhet, men vi vill inte ha hennes nu. Sambon säger att det ska vara om hon bekostar omtapetsering av sin lägenhet, men det tror jag knappast att hon gör.

Marina: Hoppas du får en bra peng för din fina vagn.

Här hemma är det hemmadag. Barnen sov mycket bättre inatt, men istället är det vab. Vincent somnade hos mig efter sju igår, jag somnade också. Halv tio vaknade jag med en kokhet lillkille bredvid - han hade 38,85 i temp. Sov bra efter Alvedon och välling, barnen vaknade efter sju imorse. Men då hade Vincent feber igen (38,75) och Uma ville inte gå till dagis, sambon har vikarie på jobbet och kan inte vara hemma.

Så jag vabbar, såhär min sjunde arbetsdag. Nåja, vad ska jag göra? Det får bli som det blir för jag kan inte trolla. Jobbigt med alla samtal på morgonen, men nu är det gjort - dagis, bemanningsföretaget och företaget och så anmälan hos FK för vab. Får se hur gnällig dagen blir, men jag försöker ta det med ro och ta dagen lite som den kommer.

• Timba

Grattis Terese till lilla tjejen!!!!

Utteröga: trist att Vincent är sjuk hoppas han snart mår bättre. Och vilken tur att du ringde områdeschefen hon kanske försökte lura er.

Flingan: Kul med shopping, vill oxå gå iaffärer men har inte tid.

stora syster: ja hantverkare är ju inte riktigt att lita på har vi oxå märkt, de kommer när de behagar, så jäkla trist bara att behöva vänta.

Mirix: otäckt med krocken hur mår hon nu ?

Svar på tråden järfällatråden 9