• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Elin: jag har haft dåligt samvete med för det här med syskon nu rätt länge och idag blev det massa gråt (hela familjen tycker detta är jobbigt)... Angående hostan så är jag nästan mer orolig över den nu än själva operationen, för såklart kommer det göra ont att hosta... Om jag är FÖR förkyld etc. i morgon blir snittet inställt, men de avgör det i morgon. Jag ringde förlossningen i förmiddags och pratade med dem. Då vet jag inte vad som händer, för de har inte en endaste ledig tid för planerat snitt innan JULI!

• Stora syster

Men Lilla T, kan du inte kolla hur det ser ut på andra sjukhus runtom då? verkar jobbigt det där, man vill ju bara att allt ska gå smidigt och sen har man sin lilla bebis! Håller tummarn för er imorgon iaf!!

• Timba

flingan: Det var bra att ni åkte in, en propp är inte en lite grej om det var det, dvs den kan ju åka iväg och täppa till, men hoppas det bara är lite vätska.
    Angående syskon så har jag lite dåligt samvete för Eliott eftersom han inte pratar ännu och det är svårt att förklara för honom, så det blir lätt avundsjuka och så, men samtidigt älskar han ju Elina och är väldigt förtjust i henne och det blir lättare och lättare när de kan leka med varandra.
    Och de är ju bra att de lär sig tidigt att behöva ta hänsyn till andra människor.

LillaT: När jag födde Eliott fick vi åka till södertälje, dvs det var mycket bättre där än på ks, men det är klart det blir lite svårt med maken då vart han ska vara och så fördet är inte helt säkert att han får sova över. men jag hoppas det ordnar sig och du blir snittad nu på ks. 

Storasyster: Öpnna en flaska vin när han kommer hem,så att han slappnar av lite och prata sen, så brukar jag göra när det är besvärligt min karl går alltid att muta med vin...

Utteröga: gulligt av din karl.

Nä nu ska jag fixa potatissallad för kvällen sgrillning.

• Stora syster

Hahah, Tip, det skulle man testa! (Problemet e bara att han oftast kommer hem efter midnatt, och då har jga nog slocknat över vinet...)

Jag o kidzen har iaf firat med pizza till middag! Och jag har fått en massa fixat idag, som jag eg inte ens hade tänkt göra, så det känns som en bra dag. Nu lägga minsting och glo på Gossip Girl, och sen den efterlängtade duschen.

Marina, jag var fräck och gjorde en reservation på en resa i höst, såg du på Facebook? Du som verkar ha kollat upp stället, vad tror du?

• Mirix

Nämen Therese, omdu inte kan snittas imorgon och värkarna kommer igngom några veckor och bebis fortfarande ligger snett, då tar de ju ut honom med akutsnitt i vilket fall. Det är inte så tramatiskt som det låter heller. De stänger bara av värkarna o så får du alla sprutor och så snittar de. De gjorde de ju med mig en söndagsmorgon

Marina, jag skulle nog kunna tänka mig att jobba lite jag med... ..

Annika, då e du den ända här som firats. Vi firade lite med tårtan som jag använde i min film, det var alles.

Vi köpte bil i går. Sen krockade Fanny den.. Hon mår bra men är jätte chockad och orolig för bebis. Men vi har känt den både i går och idag.

• Marina

Stora syster skrev lite på facebook =) men det verkar super, ligger vägg i vägg med vårt =)

Lilla T jag var i Nyköping med Liam, det var jättebra där, lugnt och skönt speciellt då jag var snittad och dom verkligen hade tid med ig, blev riktigt ompysslad..

Med Isa var jag i Uppsala dom var också helt underbara sååå himla bra personal..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

God morgon!

Idag blir nog ok, först mot doktorn för att kolla om man kan göra nåt åt min propp/ åderbråck i knävecket som jag gått med ett år nu! Sen luncha med Jonta! SEn två möten med olika byggfirmor om köket, nu måste det ju bara börja rulla lite!!

En kollega ringde mig i helgen, vi har börjat fundera lite löst på att starta eget. Nu ska vi spåna fram vad för slags verksamhet vi vill driva. Känns spännande, vi får se om vi går vidare med det här!

Pratade ett lååångt samtal med Jonta igår, iofs på mobilen, men vaddå? Kändes skönt att få vädra lite iaf, och ska visa bilderna på hotellet i Egypten idag, han verkade inte helt emot idén!

Mirjam, tur att hon klarade sig utan skador, klart mman e chockad!!! Usch!

Ha det bäst idag alla, måste nog fixa klart här nu!!

• flingansnö

Mirjam: OJ!!!! Stackars Fanny!!! Gud vad läskigt! Vad skönt att bebis är livlig därinne iaf, de är ju väldigt skyddade därinne....

LillaT: Hoppas att allt går bra idag och att du har din lilla pojk hos dig snaaaart och att du inte behöver hosta så mycket! KRAMAR i MASSOR!!!! Tänker på er!

Vad skönt att höra att det är fler av er som har det där dåliga samvetet.... Jag vet ju allt förnuftsmässigt att det är bra med syskonrelationer, och att man har glädje av varandra senare i livet och allt det där, jag menar jag har ju två syskon med komplicerade relationer till, men jag älskar dem ju jättemycket. MEn samtidigt vet man ju att om inte föräldrarna är noga och tänker på hur man gör när man får syskon så får barnen sår för livet....  Jag vill ju bara att GUstav ska fortsätta vara ett tryggt och lyckligt barn!

Och det var inte ngn propp i foten heller, bara vätska.... som av ngn anledning är mer i ena foten än i den andra..... Jag har SKITFULA fötter nu! De ser ut som värsta elefantfötterna... jag menar SÅ tjock är jag inte...

Och nu en amningsfråga, Jag har ju inte jätteproblem med amningen , hon verkar äta rätt bra och få i sig och så, och nu när jag pumpar bort övertrycket går det bättre för henne att få tag ordentligt, MEN det gör fortfarande väldigt ont när hpn börjar suga..... vad kan man göra åt det? Och när går det över? Har ju inte sår på brösten eller så.... vill bara att det ska sluta göra ont...

• flingansnö

Syster: Vad bra att ni fick pratat iallafall... det tär på relationen när man inte hinner umgås och om den ena dessutom har svårt att prata då är det svårt.... Hoppas adet ordnar sig med köket och allt nu! 

Svar på tråden järfällatråden 9