• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack
    flingansnö skrev 2010-06-24 10:15:16 följande:
    Toppen!!! Magnus kommer att bli jätteöverraskad!
    Härligt! Tror att det kommer att bli kul upplevelse. Vi ska ha barnvakt för första gången, ordentligt och inte bara någon halvtimme-timme efter dagis, för första gången på 2½ år ungefär.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Tack Tack tack! Vad glad jag är nu!

Och vad skönt med barnvakt för er!! Njut ordentligt!!!

• Lilla

Flingan: vi var ju på Fjäderholmarna i maj och då kikade vi på "teaterområdet". Det är som en amfiteater med bänkar, men om ni sitter på kanten långt ner (fram) så fukar det med vagnen bredvid. Annars vet jag inte. Är det numrerade platser? Om inte, så åk dit i god tid och ta en plats. (fast det kanske finns fler ställen på Fjäderholmarna där det spelas teater, i så fall vet jag inte) Vad roligt det låter! Både med båtturen, teater och en mysig stund med mannen och lilltjejen!

Utteröga: synd att du är utslängd från FB igen...

Mirix: jag förstår att det är blandade känslor. Tänker på dig!

• BackinBlack

Lilla T: Ja, jag är inte ens uppgiven och less längre. FB och jag är väl inte kompatibla helt enkelt.

Apropå teatern på Fjäderholmarna - det är bänkar och det är onumrerat och min chef sa att man kan sitta på kanten och ställa vagnen bredvid sig.

Nu ska jag be om en ny uppgift av något slag. Ska försöka gå åtminstone en timme tidigare idag, även om jag jobbar med timlön. Vill hem och ha ledigt som alla andra.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Utteröga: vad härligt för er att få barnvakt! Är det dina föräldrar som ställer upp? I ska vara ett par dagar utan oss hos mormor resp. farmor & farfar i sommar (om hon fortfarande vill när det är dags). Hon har bara sovit utan någon av oss här hemma innan (totalt 3 nätter), men jag tror att hon är redo nu. Hur länge får du jobba kvar förresten?

• Marina

Mirix lider med dig, vet hur det känns är ju bara runt halvåret sen min pappa dog =(

Karro du kan ha det superjobbigt ändå, behöver inte jämföra med mig =) Jag är ju lite skadad och har inte det sömnbehovet längre aom andra har så det lider ingen nöd på mig...Och jobba ja det älskar jag, blev dock lite mkt i helgen men jag tjäna över 6000 kr på 21 timmar och det är inte helt fel Skrattande...

Nu sitter jag och väntar på min älskade lillasyster som är i bilen på väg hit  =) om ca två timmar är hon här och det ska bli såååå skoj att träffa dom....

Ha en super midsommar alla och kram på er!!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

Marina: ha en bra midsommar själv! Blir det firande med lillasyster då?

• Marina

Lilla T Tack ja lillasyster och storasyster med familjer =) ska blir riktigt skoj...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Glad midsommar tjejer!!! Hoppas att ni alla får en toppenmidsommar med sol och grill och allt som hör till!! Här hemma har midsommar börjat bra för Agnes sov 6!!!!! timmar i sin egen säng i natt!!! Och det på bara bröstmjölk!!! Jag känner mig utvilad!

• Lilla

Flingan: vilken bra start på dagen!

Glad midsommar på er! Solig Hur firar ni? Vi har firat här i Skälby, vid typ hembygdsgården. Det var massa folk, majstångsresning, dans kring stången, lotter, korv et. Vi hade med oss picknick och var där tillsammans med kompisar som också har två barn. Soligt och roligt och helt enkelt lyckat! Väl hemma igen har Idun badat i poolen samt sprungit igenom vattenspridaren. Nu har vi precis ätit en god middag på altanen och Idun och maken kikar om vi har några mogna jordgubbar i landet. Hittills har vi haft 2 st (som Idun fått njuta av). Glad

Svar på tråden järfällatråden 9