• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • evani

Hej hopp tänkte be om ett råd!

VI tänkte försöka få Nea att sluta äta välling på natten nu under semestern, har ni nått bra tips. Hon sov hela natten tidigare tills hon var magsjuk i feb-mars, efter det så äter hon välling på natten igen 1-2 ibland 3 gånger.Skrikandes Vet inte om det är växperiod med behov av mycket mat.eller bara en "ovana".
    Vad tycker ni? SKa vi försöka få henne att sluta eller vänta ut det o hoppas att hon trappar ut det själv?

Hoppas ni som är lediga har det bra i värmen... nu har jag bara 4 dagar kvar till semestern :)

Linnéa föddes 090127
  • Annelie E

evani: Vi brukade ge innan vi själva gick och lade oss om vi visste att han hade ätit dåligt under dagen och inte ätit välling vid nattningen... Annars så ska de inte behöva äta när de är i den åldern, vatten vid sängen brukar fungera...

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Matglad

Nu ångrar jag mig galet mycket att jag inte tog en lååång semester/ledighet! Två veckors jobb kvar. Säkert lagom till det fina vädret försvinner!

• BackinBlack
    Matglad: Nejdå. Om två veckor kommer det riktigt fina sommarvädret. För då börjar också vår semester, en månad lång ungefär.

flingan: Nej, jag tror inte heller på soleksem. Jag tror på kattpiss i sandlådan eller något annat obehagligt. Vi går inte dit mer i alla fall, förrän jag vet att de har gjort något åt den. Inget fel/problem med sandlådan i andra området.

evani: Tror jag också gjorde så, gav vatten när han vaknade och det gav sig ganska fort för då åt Vincent bättre på dagarna och blev inte hungrig på natten. Han var mest glad i att äta på natten länge, kunde äta ofta och mycket.

Här på jobbet står luften stilla, några är ute och jobbar på Fjäderholmarna och andra har redan gått på semester medan vi sitter med bokslut och försöker få undan innan semestern.

Jag väntar på att få nya uppgifter så jag surfar runt lite. Och kollar flyttkostnader. Jag vet att det är typiskt mig att ta ut saker i förväg, men jag vill verkligen veta vad det kostar att t ex flytta telefonabonnemanget och avtalet med Comhem och inte bara få ett påslag på flera hundra på en räkning. Bra att veta inför beslutet. Har även gjort en fin kalkyl att fylla på och ändra, en kalkyl över vår ekonomi fram till årsskiftet. Ser inte ljust ut nu innan jag har fått en hel lön, men till hösten så...
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Lördag är också en bra dag för en playdate, dock kanske inte vid stranden, för då är jag ensam med båda barnen ngra timmar på förmiddagen.... ngn som är på?

• Marina

Hej på er alla, tittar in lite då och då men hinner aldrig läsa igenom allt.. Vi har semester nu och njuter för fullt, massa bad i poolen och åka slide här hemma samt massa goda grillningar såååå underbart..Glad att man för en gång skull valt rätt semester veckor =)

funderar på en snabbis tur till Skåne nästa vecka men har inte riktigt bestämt oss, inte det lättaste att få ihop med sängplatser mm har massa som vi gärna får bo hos men dom bor inte så stort så det blir ganska jobbigt...

Inte mkt att kommentera men till dig Evani är nog bästa rådet att se till att Nea är mätt och sen bara sluta, inte förvirra så mkt med andra flaskor skriker hon sen mkt så kan man erbjuda vatten men börja med att sätta en bra kvällsrutin ex sitta och läsa sen lägga henne och säga godnatt utan fått välling, brukar ge sig snabbt, blir ju värre ju längre man väntar..LYCKA TILL

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Flingan, jag skulle gärna hitta på nåt barnvänligt på lördag! Beroend epå väder o vind dvs... Förslag?

Utteröga, det e ju bara kul att läsa det du skriver, små historier lixom om ditt liv, lite dokusåpa light... ;)

Manade på karln att klippa gräset, så nu ser tomten ok ut igen...

Nilo fick en liten pool, och idag kom Loke hem, och Nilo blev så glad att han glömde bort att han hatar vatten så han kastade sig med Loke i poolen!! Läääänge lekte de i vattnet!! Glad mamma!! O lite mindre smutsig Nilo... (han blev väl lika smutsig sen när han sprang runt i geggan runt poolen, men han så gladd ut i vattnet iaf!)

• Bolindermamman

Utteröga- be inte om ursäkt för noveller jag gillar att läsa jag

Grattis till förlängningen med!

Flingan- ska ni ner till badet nåt på fredag hakar vi nog på. jag jobbar sista dagen på gamla jobbet (jihoooo) så jag hoppas jag blir klar till lunch och åker hem då. Mannen och Tilde är hemma så de följer nog gladligen med

• Marina

Stora syster va gulligt att han blev sååå glad =)  härligt när syskonen är såå mysiga, våra skulle också behöva en (pappa) att åka till hahaha dom skulle verkligen behöva komma ifrån varandra ibland, dom leker sååå fint och två sekunder senare bråk bråk och ännu mer bråk =(
    Man blir knäpp idag fick Jonny ta André och åka iväg och handla samt uträtta lite ärenden så blev det lite lugnt här Glad.. Är sån grym skillnad när vi har alla tre eller om man särar på André och Liam, dom är jättegulliga men samtidigt kan dom bråka som f*n....

Så fick jag också kräkt av mig lite Skrattande

Ha en bra kväll alla =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

Mumriksfru: snart är det dags för bebis! Spännande! Ja, vad hittar man på i Skälby i denna värme? Haka på nån träff på stranden eller så kanske. Verkar som att det blir en träff vid badet i Kallhäll på fredag.

Tyvärr är jag uppbokad både fredag och lördag så vi kan inte vara med på bad och/eller lek denna vecka.

Utteröga: grattis till förlängningen på jobbet!

Svar på tråden järfällatråden 9