• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Lilla T: Låter som om ni hade det mysigt vid Skälby Gård igår. Ja, mina föräldrar har varit barnvakt två gånger förut, när vi var på bio och åt middag på restaurang, men det var när vi bara hade Uma och vi kom aldrig hem särskilt sent. Sedan har de fått rycka in när jag skulle föda Vincent och när vi har varit inne på sjukhusakuten mitt i natten med Vincent ett par gånger. Det är allt. Spännande att I ska sova utan er, Uma borde också börja kunna göra det...

Vi hade det superbra och mysigt ute i Bro hos svärfar och hans fru i deras kolonistuga, med midsommarstång och fiskdamm på allmänningen med en himla massa andra människor. Idag är det mulet men vi ska väl ut och handla lite, tror jag.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Mirix

Vi har oxå haft en lyckad midsommar! Viåkte till Södertälje och Torekällberget. Där är det ett museeum med gamla hus och nya djur. Mira hade på sig en folkdräkt från (antagligen) Dalarna och var helt bedårande! (Det verkar ju ha blivit min grej att klä ut henne under varje högtid...
    ) Midsommarmat och jordgubbar!

Hoppas alla får några fina veckor nu, vi åker på semester och skanjuta av varandra <3

Massa kramar/Mirjam

• Stora syster

Glad midsommardag på er! Verkar som de flesta hade det nice igår! Vi med, vi  hade lite folk hemma o grillade.

Tyvärr blev starten på gårdagen inte så bra, det hade varit inbrott på Jontas gokartbana, e har tagit minst sju gokarts! Så nu har de inte kapacitet för att ta emot alla gäster... Får see om de får ha stillestånd på företaget ett tag nu, men försäkringspengarna, eller om de ska köra på lågvarv... Jävla fräcka typer, polisen hade fått in klagomål om att det var många gokarts som kört omkring på gatorna i Norsborg, så de bilarna e nog inget kvar av nu...

Nu väntar jag bara på att svärisarna ska komma o passa Nilo så jag kan gå o jobba, Jonta har redan stuckit iväg för att kolla in gokartbanan. Jag e inte ALLS sugen på att jobba idag... men man kanske piggnar på sig när man börjat aktivera sig... Ha det gött nu!!

• Lilla

Stora syster: men fy vad tråkigt med stölden...

Mirix: ha det så mysigt! Har du bild på folkdräkten förresten? (jag kommer ju från Dalarna)

Utteröga: roligt med fiskdamm!

• flingansnö

Syster:  fy vad tråkigt!!! Puckon som skäl! BLÖÄ!!

Mirjam: Sött

LillaT: Låter som en toppen dag!

Utteröga: Det låter också trevligt!

Här på landet firar vi med barnen, igår gjorde vi en midsommarstång och dansade runt den, sedan åt vi tårta och sedan satte Magnus och jag upp stdusmattan åt barnen så nu hoppas det massor! Magnus är väl... måttligt road.... av att stå och vakta så att de bara är en på mattan åt gången

Min farmor är här och vi har det jättetrevligt (än så länge.... )

• Lilla

Flingan: är det en sån där studsmatta med nät runt omkring? Låer kul! Och vad skoj med egen majstång!

• BackinBlack

Hoppas allt är väl med er och att ni har lapat mycket sol. Vi har varit hemma i förorten i två dagar och bara umgåtts lilla familjen. Jag mår illa och känner mig uppsvälld igen så jag försöker verkligen ta hand om mig och dricka inget eller lite kaffe bland annat.

Vincent är prickig igen och nu tror vi på allvar att det är något med sandlådan för han blev sådär prickig förra gången han satt där, idag var han där i shorts och barfota och öste sand över sig och prickarna började på knäna och benen. Han har bara varit prickfri i en vecka.

Och så är han en sådan mammagris att hälften vore nog. Han hade hysteriska gråtattacker två gånger igår kväll när jag inte fanns där när han vaknade och han vill bara till mig hela tiden, jag får inte gå utan honom osv. Så just nu känns det inte troligt att vi kan lämna honom till mina föräldrar på torsdag, att de hämtar på dagis, lyckas laga mat och natta två småbarn. Vi får se.

Jag har bestämt mig för att, om det går, ta en semestervecka till och låta mig själv och barnen vara hemma fyra istället för tre veckor. Har inte fått något nytt kontrakt heller, vet inte om det har kommit bort på posten, så imorgon åker jag till jobbet utan något avtal. Suck.

Nu blev det ett långt ego. Sorry.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Stora syster

Uttteröga, vet hur det e med mammiga klängiga barn... Men det går över, man får försöka trösta sig med det...

Gjorde av med en förmögenhet när jag betalde räkningarna igår, hua! Funderar seriöst på att skaffa ett extrajobb nu, det här håller ju inte, och jag e osäker på om jag vill gå upp till 100% på nuvarande jobbet, det e rätt tungt... Sen vet vi ju inte hur det blir för Jonta, om de måste låsa igen gokarten ett tag för att kunna få ut ngr försäkringspengar...

Hoppas snart de e färdiga här, nu hittar mans nart ingenting i röran, occh allting e smutsigt... Tror rörisen e på g, så då borde det inte ta sååååå många dar till nu ... Peppar peppar...

Idag ska jag iaf flexa tidigt o sola en stund efter jobbet, sen ska jag och Alexandra gå på senaste Beckfilmen i Kista  tänkte vi. Och kanske lyckas spendera ngr av de sista kronorna på kontot, hahah!! Det e väl rea, tänker att då FYNDAR man ju iaf!! hihi!!

SEr ut att bli änne e n underbar dag!! Sola lite åt  mig alla ni som e lediga!!

• MrsMumrik

Idag börjar min sista jobbvecka... helt galet! Sen ska jag ha semester i 4 veckor i väntan på vår lilla bebis. Det värsta är att jag börjar få lite panik över att vara hemma så länge. Min man är inte ledig och jag är så stor och trött nu att jag inte kan måla och renovera eller påta i trädgården. Känns som att det blir att sitta i en solstol ensam i 4 veckor. Ingen som har semester och ingen annan i min vänskapskrets som väntar barn... känns lite trist.

Ni vana Skälbybor - vad hittar man på i området en soliga dag?

• Lilla
    För misstänkt pollenallergi hos Idun, vart ska vi åka för att få bäst hjälp tycker ni? Vårdcentralen, närakuten i Jakobsberg eller barn- och ungdomsmottagningen i Jakobsberg?
Svar på tråden järfällatråden 9