• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Stora syster: Vad mysigt och att de hade så kul tillsammans när de badade.

Marina: Jag förstår den där härliga syskonkärleken. Vi måste också separera på dem, antagligen mer än vi gör nu. Särskilt behöver jag och Uma lite egentid för Vincent lägger beslag på mig. Får ta tag i det under semestern och till hösten är det danskurs igen.

Kul att ni orkar läsa mina inlägg. Varnar för att det kommer fler för idag jobbar jag och ekonomichefen ihop för sista dagen på läääänge och jag kommer jobba fram till och med nästa fredag med bara min höggravida handledare som är här max halvtid. Jag lär inte ha uppgifter så att det räcker att fylla dagarna eftersom jag inte har det nu när båda är här.

Hade mensvärksutbrott imorse och är lite less på värme och stiltje, men snart blir det bättre. När man är ledig kan man själv välja och klä sig lite som man vill och så vidare. Ska hem och röja vidare inför visningen av vår lägenhet imorgon. Bestämmer vi oss för en flytt kommer jag få ny, extra energi - garanterat!

Och så - eftersom jag gillar noveller - kan jag berätta att jag ska avsluta mitt abonnemang hos mitt knäppa telefonbolag. De var billigast på marknaden när jag valde dem, vilket år det nu var. När vi flyttade ihop och tog mitt abonnemang med oss minns jag att det kostade en del att flytta och de klarade dessutom inte att koppla in telefonen förrän fyra dagar efter flytten. Nu när jag frågar såhär i förväg vad det skulle kosta att flytta får jag svaret (som inte står på hemsidan) att det kostar 545 kr.

Så nu tänker jag byta till det där ComBo som ComHem har ringt om fyrton gånger. Uppsägningstiden på mitt telefonbolag är 3 månader (!) och säger man upp och avslutar tidigare blir man debiterad 347 kr - vilket alltså ändå är mindre än flyttkostnaden. Helt sjukt och väldigt konstigt alltihopa. Skönt att bena i sådana saker ändå. Flytten med ComHem är gratis när jag anmäler via Mina sidor.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MrsMumrik

LillaT - låter mysigt! Jag jobbar hela denna vecka, men jag ska hålla utkik efter era träffar så kanske jag armbågar mig in på en fast jag ännu inte har någon bebis och tekniskt inte räknas som en mamma än

Ha en härlig dag i solen tjejer!

• Stora syster

Hi girls!

Det ska bli över trettio grader hela helgen! Tjoho!! Vem e på till stranden/eller liknande? Jag har bara en liten ettåring hemma, så det blir rätt lugnt, men det e ju jättetrist att bara  va hemma, man måste ju passa på!!

Flingan, hur går det med helgplanerna? Jag känner inte till så många bra bad, söker nåt med liten strand o helst utan geggig eller stenig botten. Och gärna med toaletter i närheten.. hahah!! Tips??

Nä, nu måste man mot jobbet!!

Njut ordentligt nu i värmeen, kom ihåg hur kallt o jä-ligt vi hade det i mååååånga månader i vintras!! So long!

• BackinBlack

Och idag gick det t o m att andas på väg till jobbet... Till helgen flyr vi ut till skogen och mina föräldrars lantställe, för där är aldrig riktigt lika varmt, mycket skog och vatten. Annars hade vi nog tagit oss till Kallhällsbadet eller något liknande.

Ha en fin dag allesammans!

• flingansnö

God morgon!! (ja morgon, vi har hafts jordens sovmorgon!!)

Igår lämnade vi G till svärisarna, och åkte ut till fjäderholmarna för teater! Det var såååå härligt att komma bort lite, vi njöt av att äta picnic i lugn och ro och inte behöva jaga efter en galen treåring som springer överallt! Tetaren var rolig, men väldigt enkel humor, vilket var precis vad jag behövde, det var skönt att få skratta! Gustav HAmmarsten som en galen säl var helt superkul!   MEdan teatern pågick stod en mamma bredvid mig med sin dotter, och ammade och lekte och så, jag pratade lite med henne sådär som man gör ni vet, typ hur gammal är ditt barn, är det en pojek elelr flicka osv.... tyckte att hon såg litebehkant ut, men kunde inte placera henne... Magnus som dock är expert på ansikten upplyste mig sedan om att hon är svensk skådis som bla varit med i tillsammans.... inte konstigt att jag tyckte att hon såg bekant ut..... Sen när vi väntade på båten kom Kristin MEltzer och vi pratade om båttiderna och hon tittade på Agnes och tyckte att hon var sååååå fin!   ( Ja jag blev lite starstruck... men säg det inte till ngn ;.-)

Idag ska vi åka till svärisarna och äta middag och hämta hem G

Vi var ju föresten till psykologen igår också, och fick restultatet av utredningen. Hon kunde inte säga helt säkert så det blir fortsatt utredning med en riktig nevropsykologisk utredning på Astrid Lindgren i höst,men det lutar  åt att det blir en Asperger eller högfungerande Autism diagnos.... Han ligger inteligensmässigt högt, på genomsnitt eller högre, han har en exeptionell talang för matematik men han ahr svårt med sociala relationer....

Ang date så föreslår jag baddate i kalhäll i morgon vid 12 om det funkar för er?

och på lördag så kan de som vill komma hit vid nio kanske? Jag kan koka kaffe, blanda safrt och ta fram plaskpoolen, funkar det?

• BackinBlack

flingan: Vad bra att ni hade det kul igår. Vet inte när vi/jag kommer iväg för att se föreställningen, för just nu kan jag inte lämna Vincent. Eller i alla fall inte gå ut båda två, han måste ha någon av oss nära. Bra att ni får fortsätta med utredningen och får mer svar till hösten.

Själv sitter jag här och har gjort en dum ändring i ekonomiprogrammet som nu min handledare får fixa. En mall som gjorde att alla mallar fick spunk. Oj, oj, oj. Nåja. Det verkar gå att ordna.

Och så sitter jag och bokar upp oss lite inför semestern. Det är kompisar och dagiskompisar till Uma som ska träffas, så att barnen får det mesta möjliga ut av semestern. Och så besök hos släktingar och badstränder. Vi får nog fullt upp. Fick idag även en inbjudan till bröllop i augusti. Här händer det grejer.

• Lottie27

Hej!

Provar att skriva här, jag heter Lottie och fick en son 12juni, jag bor i järfälla och skulle väldigt gärna vilja träffa andra med små :)

• BackinBlack

Välkommen Lottie!
    Jag bor i Barkarby, har två barn i åldern 4 och 1½ år. Jobbar sedan någon månad tillbaka men går på semester om drygt en vecka. Just det - jag är 36 år, blir ett år till i slutet av året.

• Lottie27

hej! Vad roligt med svar :) Jag är 28år och bor i berghem.  Jag har bott här i ett par år, bor tillsammans med mitt barns pappa och hans 2 barn som bor här varannan vecka, 9 och 10 är dom.

Svar på tråden järfällatråden 9