• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Utteröga: Bra att du slutar med pillren! Man ska inet behöva må sådär!

LillaT: Jag önskar att Agnes var lika förtjust i sin babysitter..... Gustav ÄLSKADE den, och typ bodde i den.... Agnes... inte så mycket... Hon är överlag ett mycket mer missnöjt barn än G var... gnäller och vill bli buren typ hela tiden när hon är vaken....Undrar hur det ska gå att plugga i höst....

Jag hoppade lunchen på Ikea och tog en promme ner vid tio istället, köpte en madrass till sängen och ett spjälskydd, det följde visserligen med ett sådant till sängen, men det har visat sig att det kan bli för mycket rosa även för mig! Så nu är det vitt i sängen.... tänk er själva att sova omgiven av chockrosa!!! Shit!!

• Timba

Stora syster: Skulle vilja att ha mina barn på ur och skur dagis, men just nu vågar jag inte byta Eliott vill inte stressa honom. Vill ju gärna att barnen ska tycka om att vara ute i naturen och inte bara sitta vid tvn.

Utteröga: Stackars dig, men ge dig inte du ska inte behöva hadet så här. Nåt måste ju doktorena kunna hjälpa dig med.

LillaT: Jag älskar baby sittern, vi har två stycken och barnen använder dem fortfarande som tv fåtöljer.

Flingan: Vad skönt att du fått sova. Tror att det en bra ide att ge ersättning till natten de håller sig ju lite mättare då.
    Angående sittern så brukade jag gunga Eliott med foten när han satt i babysittern, det gillade han, men han gillade inte bara sitta still i den, den skulle röra sig hela tiden, som tur var lärde han sig att gunga själv när han var ca 3 månader...jag tänkte bara säga ifall hon skulle gilla det så att du slipper bära hela tiden.

Idag mår jag illa, fattar inte direkt det är fint väder får jag migrän och illamående. Och sen har jag ungarn själv hela kvällen maken kommer inte förrän sent, typiskt..

• BackinBlack

Jag skulle ju berätta att jag läser John Ajvide Lindqvist "Människohamn" och har knappt hälften kvar och den är så BRA. Tack för tipsen! Chrille har redan läst den och nu vill han läsa fler av Lindqvist. Förutom "Låt den rätte komma in" eftersom han har sett filmen.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Tip: Gustav var nöjd att bara sitta still i sittern, Agnes är nöjdare när vi gungar henne, men det hjälper inte alltid...

Här hemma fick jag värsta energikicken och har tvättat och vikt in massor Plockat undan en massa som låg framme och nu börjar det likna mitt vanlige hem igen! Vågar inte dammsuga dock... dels pga såret, dels pga grannarna under.... tror inte de uppskattar att jag dammsuger så sent....

• Bolindermamman

flingan-härligt med bra sömn det är verkligen a o o!

själv har jag pysslat hemma med bröllopsalbumet cirkus ett år för sent...*skäms lite* men nu är det iaf påbörjat hitta massa roligt pyssel på granit o sina stämplar.

nu är det dags att smaka av kladdkakan jag just bakat, flingan ses imo vid tre. det blir nog fint väder så vi kan nog sitta ute o njuta ....jag har en vagn med rosa suflett och en två små vildar....lilla tilde och så vår lilla hund som får följa med:-P

• flingansnö

BM: Jag har en stor klumpig ful mörkblå brio..... jag inboxade mitt nr till dig ifall det skulle vara ngt, du kan väl ge mig ditt också? Vad har du för hund?

• flingansnö

Måste bara lägga in en varning ang i morgon.... eventuellt måste jag ta G till läkaren på em... han har fått ngn konstig svullnad vid ena ögat.... tror och hoppas på att det bara är ett myggbett eller så, men om det blir värre under natten så måste jag försöka ta honom till läkaren på eftermiddagen,....

Är det inte typiskt när jag försöker ha ett socialt liv???!!! Förra veckan ramlade han ju så jag fikc ställa in den playdaten.... Men vi hoppas att det inte är ngn fara med honom, och att jag slipper läkare i morgon, vill ju ha smörbulle ju!!

• Bolindermamman

flingan-nu har du mitt nr me bara o höra av det om det inte blir av i eftermiddag isåfall bokar vi om till nästa vecka bara

vovven är en liten chihuahua/papillon 3 år men han är så liten så alla tror han är valp haha, supersnäll och go me barn!

hoppas på att vi ses...smörbullarna here we come

• Lilla

Utteröga: kul att du läser läskiga böcker! Glad

Det verkar bli midsomarfirande för barnen på dagis idag! Skoj! Solig

• flingansnö

BM: Tror det blir av iallafall, Gustav verkar pigg, svullen men inte påverkad på ngt annat sätt alls. Tar honom kanske till öppna mottagningen på vc i morgon om det inte händer ngt drastiskt....

VI har varit på bvc i dag Agnes har nu paserat Gustavs födelsevikt! Hon väger nu 5315g och är 58.5 cm lång! Min lilla stora tjej!!

Svar på tråden järfällatråden 9