• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Vad mys det lät Lilla T!

Jag har försökt tvinga mig ut o fixa lite, kan ju inte ligga i sängen och snörvla när man har en liten som vill busa..Men det har inte gått snabbt! Vill att antibiotikan ska kicka in nu så orken kommer tillbax, har så mkt jag vill fixa med, och har ju verkl inte orkat nånting den senaste veckan.

Imorg är iaf Nilo på dagis, så han får springa lite...

nä, om man skulle ta och kolla efter några hallmöbler nu innan maten kanske...

trevlig söndag tjejer!

• Bolindermamman

stora syster- tjejkväll låter jätteskoj fast du kanske tänkte mest på ert vanliga gäng ni som faktiskt setts i verkligheten isåfall förstår jag givetvis

Vart har du Nilo på dagis?

Tomater vet jag faktiskt många barn som regarerat mot. Även Tilde när hon äter bara vanliga tomtater så det har vi slytat ge henne, men i mat o så går det bra.

Åh vilken fantastisk helg vi haft. Måste rekommendera ett så himla fint bad som ligger ute vid vår båtklubb ute på dalarö, perfekt för en trevlig utflykt med familjen. badet heter schweizerbadet och är så vackert. Långgrunt, alltid varmt o skönt, fin sandbotten, klart vatten ja man tror nästan man är utomlands.

Tilde badade fötterna både igår och idag och det slutade med att hon stod o plaskade så hela hon blev blöt, så härligt tyckte hon det var

Hoppas alla ni haft en härlig helg!

• Stora syster

Bm, jag fyller trettio, samt att jag trorr jag lovat att ha fest nu i typ två år, sen vi flyttade in..  Haha! Men du e välkommen om du vill såklart!  (Om det nu blir av, beror på renovering...)

Annars har jag Nilo på Trollebo, tre dagmammor som håller till i ett lgh-radhus i Nydalsområdet i Östra Polhem. De e supergulliga, och vi trivs bra! De har utepedagogik, så de e istortsett ute rån 9 till tre på dagarna, lagar mat på stormkök och klättrar i skogen! Jag har alltid smutsiga barn!! ;)

Nä, nu måste jag gå o väcka Nilo så han hiner äta innan dagis. Skönt med en halvtimme för sig själv för en gångs skull!!

• BackinBlack

God morgon,

jag har inte varit inloggad sedan i fredags. Hur har ni haft det i helgen?

Vår helg hade mer sol än väntat och det har varit bra. Fast jag mår fortfarande knas med pillrena. Lät som ett alternativ det där Mirjam. För jag har mensvärk mest hela tiden och sa senast imorse till sambon att det är inte lätt att ha ont jämt och ständigt och hålla sig pigg och glad och blöda mest hela tiden. Han förstår det med och sa själv att det blir inte mycket "mys" när det är såhär...

Nu ska vi alldeles strax på morgonmöte. Min chef sitter i telefonen och läser lusen av en bilförare som körde om en buss vid en skola imorse, en buss som hade stannat för barn vid övergångsstället.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Bolindermamman: vad härligt med båt! Jag var tvungen att kola upp schweizerbadet och det ser mysigt ut! Kul för Tilde att bada!

Stora syster: Nilos dagmamma låter toppen! Vad mysigt att vara ute så mycket och t.o.m. laga mat på stormkök. Gör de det varje dag?

Utteröga: oj, gick det bra för barnen vid skolan?

Idag blir Tor 3 veckor. Tiden går fort! Han har börjat få en bråkig mage nu. Ligger ofta och smågnäller och det verkar som att det är magen som inte riktigt är som den ska. De här MINIFOM-droparna som många pratar om, är de bra? Har ni provat dem? Jag har även hört talas om SEMPER-droppar. Vad säger ni med erfarenhet?

• BackinBlack

Lilla T: Åh, vad stor han är redan. Det går fort redan. Vet att vår vän J har erfarenhet av de där olika dropparna. Barnen klarade sig, men det var läskigt. Ungefär som när man ska gå över vid Outlet och det är dubbelfil och någon kör om för att någon har stannat vid övergångsstället. Har varit med om det många gånger.

• Lilla

Uteröga: förstår vad du menar med övergångsstället etc. Läskigt! Ang dropparna ska jag höra med J. Skriver med vänsterhanden. Har en liten Tor i famnen.

• BackinBlack

Lilla T: Det låter ju så ofantligt mysigt. Och jag minns hur jag satt där med en bebis och skulle surfa och prata på FL och blogga samtidigt.

Och nu bygger jag på min kropp med en påse Riesen. Ännu en bieffekt av dessa piller och denna mensvärk. Jag är trött och sötsugen och magen växer av för mycket onyttigt. En banan är liksom inget alternativ även om det ligger klasar i köket.

• flingansnö

LillaT: Det gickbra med båda abrnen på landet, jag var vaken med A fram till halv två ungefär, när hon somande.... G sov från halvåtta ungefär så det var skönt.  Ang droppar och magont så har jag inte provat ngra av dem, men hört mkt positivt om båda, tror att vi ska testa sempers på Agnes (som ju blir Fyra veckor idag!) Annars tycker jag att det som hjälper bäst är att massera massera massera och bära.... då blir hpn nöjd.... 

I natt tänkte jag vara smart och inte gå oc lägga mig förän vid halv två, vilket ju är tiden då A brukar somna.... Men tror ni inte att hon då valde att sova EN timme och sedan vara vaken till hlav fem??!! Kl 6 var jag tvungen att stiga upp igen... det betyder två och en halv timmes sömn för mig inatt..... Puh... tur att hon sover nu iaf, för nu ska jag soooooova!

Ang preventivmedel som Mirjam pratar om så är det väl P-ringen som man sätter in och har i tre veckor? Det är hormonbaserat....

Lägger in fikalistan för onsdag också, kanske ngn mer som vill/kan haka på?

Fika vid säby på onsdag kl 3
    Flingan +1
    BM+1

• Timba

BM:Vad härligt badet lät ´det måste vi kolla in, båda mina barn är ju helt badtokiga.

LillaT: Grattis lilla Tor !!! Jag har testat både minform och sempersmagdroppar till Eliott när han hade kolik, men det gjorde varken till eller ifrån..har dock hört från andra att de har hjälpt så det ärväl olika. Annars kan man ju ge så kallad kolik massage bvc sköterskan kan visa hur man gör, det hjälpte lite tyckte jag han fick ut lite gaser. Sen ska man ju se till att de rapar efter varje amning och även mitt under amningen, så att de inte sväljer för mycket luft..dvs Eliott brukade började skrika mitt under amningen och då behövde han rapa....Hoppas magknipet försvinner snart inte roligt det där.

Utteröga: Fasiken vad jobbbigt att må så där. Och vilka idioter det finns.

Stora syster: Vilken super dagmamma ni verkar ha. Och verkligen kanon att de får vara ute så mycket.

Har hittat ett jättebra knep mot halsbränna, glass, så nu är jag intte på min andra glassbåt idag, mums

Svar på tråden järfällatråden 9