• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Timba

Flingan: Shit vad jobbigt det låter med liten bebis...

• BackinBlack

flingan: Sov gott och hoppas ni blir mer synkade snart.

tip: Vilket underbart medel mot halsbränna! Ja, det är inte kul det här och jag tänker inte låta det fortsätta nu. Har liksom fått nog.

Ang p-medel så låter den p-ringen som ett alternativ. Kanske. Först måste jag bara få något slags normalt blödningsmönster för just nu är det inte en chans att jag vet när jag börjar och sluta blöda, om jag har ägglossning eller inte och så vidare. Tar en till Riesen så länge.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Jag igen. Har inte så mycket att göra, väntar på min "handledare", den höggravida som inte ska jobba utan vila men som kommer in några timmar varje eftermiddag.

Jag läste just om p-ringen och ser att jag inte kan ha den. Kan inte ha något med östrogen i. Så det blir inga p-medel förutom kondom eller avbrutet i det här förhållandet. Om vi inte ska påbörja verkstan för barn nummer 3. Känns som om min diskussion om p-medel är oändlig i den här tråden, men jag känner mig helt främmande för att stoppa in något i min kropp såsom stav eller spiral och särskilt eftersom vi har diskuterat att vi vill ha ett till barn. Kan bara äta mini-piller och p-spruta (som inte är aktuellt) och mår inte bra av mini-pillrena - har testat de som finns och ingen är "bra" för mig.
    Så. Nu ska jag sluta svamla. Ska bara hem och släppa bomben för sambon också.

• Lilla

Flingan: lider med dig och dina nätter... Tar du med G till Säby? Det är lite "dum" tid för mig för I går på dagis till strax efter 15. Sen vill jag gärna vara med henne och att ta med henne är en utmaning just nu för hon testar ALLA gränser som finns. Men jag VILL träffa er och smaka på de goda bullarna.

Utteröga: hoppas du får må bättre snart!

tip: vad bra att glass hjälper. Och gott!

Fika vid säby på onsdag kl 3
    Flingan +1
    BM+1

• flingansnö

Tip: Toppen med glass!!

lillaT: Nej ingen G följer med, han testar också ALLA gränser som finns och några till tror jag Vågar inte ge mig ut med båda barnen.... Vi får ta en förmiddagsträff nästa vecka så att du och T kan vara med!

Utteröga. Jag förstår dig vad gäller att stoppa in saker i kroppen... jag är mot hormoner över huvudtaget, men vi får se vad det blir till hösten när det är dags för p-medel.... Ni får helt enkelt ha kondom och avbrutet ett tag. Då får du ju också koll på kroppen och när du har Äl och så, och då kan ni ju använda det som metod också, jag menar det vore ju inge katatstrof om du blev med barn.... även om det vore tidifgare än planerat....  Hoppas att du får koll på det iallfall... i värsta fall får ni väl avstå från den typen av sex ett par månader, så att du får låta din kropp återhämta sig...

• Bolindermamman

Lilla T- jag har provat minifom på Tilde och det funkade verkligen, jag önskade jag visste det tidigare då hon ofta hade magont och vi provade med allt från vaggning till massage till sempers magdroppar men minifomen tyckte jag verkligen funkade på henne...

• Stora syster

Vad jobbigt med onda magar! Tyckte inte att varken minifom eller sempers droppar gjorde nån superskillnad, men man vet ju inte hur det skulle varit utan heller... som nån annaan sa, testa mkt massage så gaserna kommer ut ist. Hoppas det går över!

Vad jobbigt det låter att ha små bebbar, man glömmer rätt snabbt hur det e att inte få sova... Men det går ju över... O glad e jag att jag ändå har så långt mellan barnen, det har ju verkl sina nackdelar när man ska hitta på aktiviteter som ska passa allla, men just när det kommer till trots så har jag aldrig behövt känna att jag inte pallar med att släpa med alla tre. Har nog hotat om div utegångsförbud under vissa utflykter, men det e ju en annan femma... ;)

Nä, måste väl rusa till jobbet, antar att det e sommartabell på bussarna nu??

Ang dagmammorna, de e ju med i friluftfrämjandet, och har Mulleverksamhet för de större barnen. De e alltid ute, ur som skur, men de anpassar sig ju ngt för vädret...Annars e de alltid ute. Lyckosar! Nilo vill ju inte va inne längre!!

• flingansnö

Godmorgon!!

Ja idag är det en god morgon! Solen skiner och Agnes har sovit i natt!! Tack Semper för det!!! 20ml ersättning vid 11 och 20till vid halv två, i övrigt har hon sovit! Vaknade igen vid halv sex och då ammade jag.... tänkte att det kan vara bra att amma på dagen och ge ersättning på kvällen! Agnes nya säng kom igår också, så hon har sovit i den i natt.... det ingick visserligen ingen madraass , men jag vek ett täcke dubbelt så var det ok för en natt, men ska iväg och leta madrass idag.!

Är det appropå det ngn som vill äta lunch på Ikea idag?

• BackinBlack

flingan: Vad skönt att du och Agnes har sovit inatt! Underbart och det gör underverk för humöret och orken.

Själv fick jag "beklaga" mig för sambon när jag kom hem igår, han frågade hur jag mådde och jag fick ur mig att jag mådde dåligt ff - molvärk och blödningar - och när han undrade vad vi skulle göra då sa jag att jag vill sluta med pillrena nu, att jag har testat allt jag kan och mår likadant av allt. Slut på den diskussionen. Den fortsatte inte senare eftersom jag somnade halv sju med Vincent i vår säng, vi skulle bara gosa lite efter middagen egentligen. Imorse mådde jag piss igen, molvärk som ff sitter i och som jag försöker bota med Alvedon, så när sambon frågade imorse svarade jag kort och gott "jag har ont". Inte mer med det. Inga mer piller nu...

• Lilla

Stora syster: åh, vilka toppendagmammor ni hittat!

Flingan: grattis till lite mer sömn! Och superbra att sängen kommit nu! Jag hade kunnat luncha med dig, men eftersom maken kommer vara hemma idag så vill jag vara med honom. Vi får typ prata utan barn 5 minuter varje dag nu. När vi väl har "tid" är vi så trötta att vi inte kommer på nåt vettigt att säga känns det som.

Utteröga: bra att du slutar med pillren om de får dig att må sådär...!

Nu är Idun och maken iväg och tar andra vaccinationssprutan mot TBE. Jag ska strax hoppa i i duschen. Tor ligger redan i babysittern i badrummet och "väntar". Jag är såå glad att våra gulliga grannar lånade ut babysittern till oss! Tor gillar den skarpt. Hade de inte erbjudit oss att lna den hade vi nog dröjt med att köpa en för dun gillade aldrig den vi hade när hon var liten (lånad av kompisar i Falun) och det är i princip samma modell.

Svar på tråden järfällatråden 9