• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Lilla T: Barn- och ungdomsläkarmottagningen är väl de som utreder eventuell allergi. Tror jag. Jag skulle kontakta dem, fast med akutare tider vet jag inte om det är bättre med vårdcentralen.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Stora syster: Hoppas att du har en fin dag och rolig biokväll.

Själv har jag börjat veckan med att klaga till min värd för att Vincent är prickig igen och ringt Vårdguiden för att insektsbettet jag fick i lördags blivit värre idag. Jag är tok-svullen och det svider och gör ont. Men jag vet inte vad som bet mig och om jag ska söka mig till en läkare. Sköterskan på Vårdguiden sa att det ska gå ned inom 2-3 dagar, annars ska man söka läkare. Mitt har ju blivit värre efter ungefär två dagar. Suck.

Nu ska jag knappa vidare. Inte hämta mer kaffe och INTE öppna påsen med Riesen jag just har köpt.

• Bolindermamman

Lilla T- Dr Rane uppe i Kallhälls centrum är toppen tror han gör utredningar!

• Bolindermamman

Måste tacka för tipset om Akalla By... efter ni pratat om det här så bestämde vi oss för att åka dit igår och det var ju verkligen toppen.

Plaskpoolen gillades av Tilde

• flingansnö

Hej på er!

Nu är vi hemkomna f¨rån landet! Lägenheten är somen bastu och Gustav är pigg som en mört eftersom han sov två timamr i bilen påvägen hem, MEN det är semester!!! Udnerbart!!!

Utteröga: Oj, inte kul med ngt där..... hur har det gått, med prickar, värden, magen insektsbett och inget avtal? Vi fick biljetterna i dag iallafall och ser sååååå mycket fram emot att åka ut till fjäderholmarna på onsdag! Hoppas bara att det inte regnar!

LillaT: Ja det är en sådan studsmatta med nät kring, fast vi har inget nät än, det ska inköpas, och jag gillar egentligen inte näten,det känns soma tt det blir en falskt trygghet, och så har man inte koll ordentligt på barnen.... Det sker ju rätt mycket olyckor med de där mattorna varje år.... Men samtidigt är det ju väldigt bra för barnen att hoppa! Jag vågade mig faktiskt upp på den idag också... och hoppade lite.... inte så mycket måste ju fortfarande vvara lite försiktig.... men det var iaf skoj

Och just det Lilla T: Grattis till Tor på 4 veckors dagen idag!

Syster: Hoppas det löser sig med ekonomin..... inte kul det där....

BM: Vad härligt att ni gillade akalla by! Hade de en plaskpool där? Låter roligt!

Vad säger ni om en träff på torsdag? Ngn som kan då?

Nu ska jag ta en dush och försöka svalka av mig lite och sedan gå och lägga mig med hela familjen i dubbelsängen... det blir nog lagom varmt....

• Bolindermamman

Flingan-ja en jättehärlig pool rätt stor me o vatten upp till tildes mage ca...

Jag är på en träff på torsdag- tilde slutar dagis imo för lite sommarlov men jag jobbar sista veckan på gamla jobbet denna vecka men kan nog gå rätt skapligt på torsdag om ni skulle vilja ses lite senare.

Kan nog gå vid ett isåfall

Nån som är sugen på o bada och ses nere vid kallhällsbadet kanske=?El nåt annat roligt förslag?

• Stora syster

Hejhej! Inget bad för mig på torsdag, jobar tor-fre... Men e ledig i helgen om nån e sugen på lekdejt med ettåring...

Kan rekomendera senaste Beckfilmen!! Scary!

Glodde lite på rean, men det finns nästan bara skit! Och jättestora storlekar... Hittade en vanlig tröja för 50 kr och en munkjacka för 129. Och solglasögon för 10. Men de var nog felmärkta.. hahah!!

Tänkte ev ta en trip till Jakan imorgon, beroende på väder o vind, men jag skulle behöva fyllla på ungarnas garderober lite inför hösten...Om nån vill fika el så??

Hade tänkt kkommentera, men nu har jag glömt allt... Sorry, det kommer väl tillbax....

• BackinBlack

flingan: Skönt att vara hemma igen? Semester är alltid toppen!

Stora syster: Synd att det var så urplockat på rean. Men lite fyndade du ju!

Själv försöker jag kombinera min psykiska känsla av att inte ha för lite kläder på mig ihop med den fysiska att inte svettas floder i denna värme. Puh.

Bettet blev bättre med en indränkt pad av alsolsprit och vila. Men den gör ont idag igen. Närakuten hade bara en tid kvar sent igår och jag visste inte vad de kunde hjälpa mig med, vill inte förlora en arbetsdag och sitta på vårdcentralen heller. Hoppas det går ned helt nu, vaknade i alla fall med en mycket mindre svullen ankel och fotknöl.

Värden har inte hört av sig, men ustlagen på Vincents ben är nästan borta igen. Någon på dagis hade sagt att det kunde vara soleksem fast då borde det inte ha suttit på hela hans kropp förra gången och börja på magen som aldrig är bar, men var det i fredags och då fick han inga utslag där. Nåja.

Ska i alla fall få påhälsning av hon som har femrummaren på torsdag, hon kommer med sin tonårige son. Hon avslutar mejlet med "Så får vi prata om hur vi ska gå vidare" så det känns lovande. Ska bara få sambon lite mer entusiastisk. Hans far satt och sa att vi hade ju den högst värderade lägenheten i vårt område och ska vara petiga med vad vi byter till. Suck. Men så träffade vi en av vännerna och dagismammorna som just har flyttat till större, från vårt område till det andra och hon påpekade flera gånger att det är svårt att få byta till större - alla vill ha det. Fastighetsskötaren sa att de skulle känna sig tursamma. Så jag hoppas och håller tummarna.

Och så har jag skrivit en halv novell igen. Sorry. Jag älskar att skriva och gör det en hel del uppenbarligen. Nu ska jag jobba.

• BackinBlack

Och novellen fortsätter... Fick mitt avtal igår, hon hade inte postat det förrän i torsdags (!). Men det bästa är väl att avtalet är till sista december, annars brukar de förlänga typ tre månader i taget. Så det känns väl ok. Så får vi se vad som händer, för i augusti kommer en till konsult och en av oss kanske får stanna och bli anställd någon gång nästa år. Samtidigt drömmer jag ju om en till bebis. Förvirrad kvinna - det är jag!

• flingansnö

Utteröga: Be inte om ursäkt för att du skriver mycket!  Det är roligt att läsa! Hoppas att insektsbettet går ner nu! Och hoppas att V inte får tillbaka sina prickar, jg tycker inte att det låter som soleksem.... jag har ju haft det sedan jag var liten, och det börjar alltid där solen varit på som starkast och huden är tunn.... oftast på armarna.....

Syster: Trist att du inte hittade ngt på rean! Jag är däremot jätteglad att det finns stora storlekar!

Insåg att jag är dagvill när jag förelsot torsdag för träff.... vi har barnvakt hela dagen för G så vi ska passa på att viiiiiiila. Fredag däremot låter som en bra dag att komma till kalhällsbadet! Vilka är på då rå?

Baddate vid kalhällsbadet
    Flingan +bebis+vild 3 åring +semesterledig karl

Svar på tråden järfällatråden 9