• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lottie27

Hej på er! Jag har inte varit inne här i helgen, vi var på kananbadet, sen har vi grillat och hälsat på farmor och farfar. Vad ska ni göra i veckan?

• BackinBlack

Hoppar in och undrar lite jag med eftersom jag just har beslutat mig för att gå på semester efter imorgon. Det är så dött här och varmt och barnen längtar efter ledighet, så det är urbota att jag sitter här. Vet inte vad jag ska hitta på fr o m onsdag i värmen, utan bil och två barn hemma. Men det löser sig...

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Hej på er!

Tack för er uppmuntran om G och oss som föräldrar. Det är omtumlande, och Marina, jag har tänkt på dig som bollplank fram emot hösten när vi vet mer.... Skönt att veta att du finns faktiskt! All erfarenhet är ju bra.  I går när vi kom till farmor och farfar med G var en av grannpojkarna där ute och lekte med sin lillasyster och när han fick se G sken han upp hela han och bara blev sååååå glad, sen var de oskiljaktliga!! Det är skönt att se att han har kompisar!

Annars har vi bestämt oss för att åka iväg på semester, vi tar bilen neråt göteborg, vet inte riktigt vilken dag det blir oc hur vi ska bo cohs så. men det blir nog bra.... har försökt få tag på en bra syskonsulky till barnen, för G kan behöva åka lite ibland, men lyckas inte, så vi har med oss två vagnar.... Men det går nog bra.

om en liten stund kommer en försäkringsmäklare hit så snart har A en försäkring hon också! Känns bra!

Utteröga: vilken syn med dig i bikini, sovande med en kylhink!

Evani: DU är inte klok!!!

LillaT: hoppas att T blir bättre snart, här är det aningen bättre sedan jag tog bort nästan all mjölk och all vattenmelon. Jag har köpt sojamjölk istället och det funkar, även soyghurten är helt ok faktiskt....

• BackinBlack

flingan: Jag gjorde det inte, men idag är det minst lika varmt härinne fastän det är ganska skönt ute. Hoppas ni får en fin semester i GBG.

Lilla T: Håller tummarna att Tors mage blir bra nu.

Evani: Du drack väl mycket vätska där i bastun? Galet värre.

Jag har ju bestämt mig för att ta ut fler mammadagar och inte vara på jobbet längre än nödvändigt. Igår när sambon hämtade barnen satt Vincent i sin vagn inne på storbarnsavdelningen bredvid de andra, uppgiven och rödgråten. Han blev inte ens glad när han såg pappa. Sånt gör ont i hjärtat. Men nu är det bara idag kvar och sedan är de hemma i en månad ungefär. Vet bara inte vad vi ska hitta på de närmaste dagarna, förutom att Vincent behöver nya sandaler - han vägrar få på de som han har och de verkar lite trånga så...

Nu ska jag typ jobba. Tror jag. Har ett par saker att reda ut. Sedan går jag hem, senast vid tretiden.

Ha en fin dag allesammans.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

utteröga: Stackars vincent.... lillpojken.... pussa på hpnom extramycket nu.

Nu ska jag fortsätta packa... det blir annorlunda när man packar åt två barn.... tar liksom lite mer tid och planering...

• Lilla

Flingan: ha en skön semester!

Evani: vaaaarmt! Är det mycket kvar att måla?

Utteröga: bra beslut att vara hemma med barnen lite extra mycket nu när det är lite att göra på jobbet och V tycks behöva dig extra mycket.

Igår var jag, Tor och Idun till Uppsala och träffade mammor och barn. Vi mammor lärde känna varandra när vi väntade varsin 3-åring och nu har flera av dem syskon. Skoj att ses igen! Det var nästan 2 år sen sist (då kom de hit hela gänget och kollade in vårt nya boende).

Idag ska vi hälsa på gamla grannar som flyttat till radhus en bit bort här i Skälby. Ska bli skoj att se hur de bor och träffa dem för vi har hängt myyycket i lekparken de senaste månaderna (förutom juni då då flyttade och vi pysslade mycket med bebis). Saknar dem!

Jag skippar mjölk nu och det verkar som att det hjälper Tors mage. Bra det! Vet ni om man måste skippa ALL mjölk eller funkar det att bara ha lite mjölk i kaffet 1-2 ggr per dag?

• evani

Flingan: Jag är säker på att ni är superföräldrar till G (ochA) vad än för diagnos de kommer fram till, huvudsaken är ju att man älskar sina barn oavsett vad som händer o sker... o det gör ju de flesta...

Tack för alla glada uppmuntringar vad det gäller målande Solig, idag var det ju kallt ute o för den delen så hinner vi inte så mycket på landet den här veckan för vi är själva här o då går ju tiden åt till att jaga Nea som springer runt som en galning o vägrar vara inomhus...ut säger hon ut, titta plan... Landet ligger ju nära Arlanda så hon är fullt upptagen med att spana på alla flygplan, ska nog åka till ARlanda en dag bara för att kolla in planen lite närmare...

Jag älskar ju värmen o trivs även när jag står i 45 grader o målar... däremot så hatar jag o känna mig ofräsch o svettig... o det går ju inte riktigt ihop... dessutom är det ju svårt att sova när det är för varmt...
    :) men det för ni ta

Kramar till er alla, jag försöker titta in härifrån landet men uppkopplingen är sådär emellanåt

Linnéa föddes 090127
  • Flurran

Halloj tjejer!

Har hittat hit igen Skrattande Har haft det mycket med jobb det senaste halvåret men nu tagit semester (lite smått ofrivilligt) Flört men alltid nice me lite ledigt!
    Hoppas att det är bra med er alla nu för tiden! Skulle vara kul o haka på någon fika eller prommis någon dag (dvs om ni gör sånt fortfarande) Tungan ute.

Många kramar från oss!!

• Stora syster

Bara för att du hittat tillbax Jennie, så verkar resten av tråden flytt landet eller nåt??!! Jag har iaf saknat dig ;)

Nilo väckte mig 5.15 idag, så nu känns det som att vi varit uppe en evighet redan! Tänkte va galen tillbaka och städa badrummet innan dagis...

• Annelie E
    Stora syster skrev 2010-07-08 06:38:22 följande:
    Bara för att du hittat tillbax Jennie, så verkar resten av tråden flytt landet eller nåt??!! Jag har iaf saknat dig ;)

Nilo väckte mig 5.15 idag, så nu känns det som att vi varit uppe en evighet redan! Tänkte va galen tillbaka och städa badrummet innan dagis...
    Ja det är ju lite hurtigtigt att städa såååå tidigt... Idag ska vi till tekniska museet...
    Hampus 060116, Oliwer 080430
Svar på tråden järfällatråden 9