• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Flurran: Välkommen tillbaka!

Stora syster: Ja, du är lätt galen. Vincent vaknade fem som vanligt, men har i alla fall sovit i sin säng fram till dess vilket betyder att jag har fått sova lite bättre.

Nu håller jag på och fixar och trixar, i startgroparna för en flytt om åtta veckor. La ut vår kökssoffa (som står i hallen) på Blocket igår. La ut den ganska billigt, den är lite sliten men hel och gedigen. Har fått fem mejl och ett sms så jag hoppas på att bli av med den den här veckan. Ska bara gå igenom lite mer av bohaget och se vad mer vi kan bli av med innan lasset går. Och börja ta hem kartonger så att jag kan packa barnkläder och annat.

En del säger att vi inte ska förstöra semestern med att packa/flytta men jag ser det som att jag har mer tid och ork nu att börja rensa överskåp och liknande. Och bli av med saker. Börjar jobba igen tre veckor innan flytten och då närmare sig årsbokslutet på jobbet dessutom.

Fast idag ska vi nog ut och träffa en familj som vi känner via dagis och ha picknick eller något liknande. Imorgon kanske vi åker till Hässelby och en barndomsvän till mig. Det är lätt att fylla dagarna.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Stora syster

Om ni sett hur det ser ut här hade ni också velat skura badrumet ;)

Nu e det iaf lite mer städat, och byggarna håller på för fullt med uppmontering av skåpen! Sen bara lite fix, lister och el som ska kopplas på o sånt, sen kan vi baxa tillbax alla grejer! ÅÅÅÅHHHHvad jag längtar.

ska lägga mig och sola en stund nu innan det e dags att handla lite....

• Lilla

stora syster: snart har ni ett snyggt badrum alltså! Vad kul!

Nu är det lite tomt här för Idun följde med mormor till Dalarna idag.

Vet ni om det är laktosen man ska undvika när det gäller mjölk som ger bebisen magont?

• Annelie E
    Lilla skrev 2010-07-08 16:34:17 följande:
    stora syster: snart har ni ett snyggt badrum alltså! Vad kul!

Nu är det lite tomt här för Idun följde med mormor till Dalarna idag.

Vet ni om det är laktosen man ska undvika när det gäller mjölk som ger bebisen magont?
    Var det inte ett nytt kök de skulle fixa?! Eller är jag ute och cyklar...
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Stora syster

jo kök var det... o hall o vardagsrum o matsal eller vad man ska kalla det för, typ allt i allo... räknar kallt med att alla leveranser sker som planerat och att allt skit e borta om en vecka.

Vad händer nästa vecka då? Nu e vi lediga i hur många veckor som helst! måste boka in lite grejer!!

• BackinBlack

Lilla T: Förstår att det känns tomt, men försök och njuta också av att ha tid enbart till Tor.

Stora syster: Det var allt-i-ett det. Spännande.

Ja, här är det full fart från senast sex på morgnarna. Sambon ska ut och dricka öl med en vän efter jobbet så jag har huliganerna från morgon till kväll. Vi har lite strö-idéer till nästa vecka, fast vi måste t ex till BVC på onsdag för att en läkare ska kolla Vincent som inte går på egen hand än och så ska han få sprutan han skulle ha fått vid 18 månader.

Vi ska en dagstur till Värmdö och kanske något bad, det beror på väderleken. Jag vill ju till Bauhaus och Ikea för att kolla en del grejer, men jag vet inte om övriga familjen vill det. Hehe. Men det lutar nog åt att vi ska till exempelvis Kallhällsbadet nästa vecka vid fint väder för Uma vill bada, säger hon. Har pratat om en dejt i parken med ett barn som bor växelvis hos sin mamma. Ja, det var väl det ungefär.
    Jag ska röja balkongen, få iväg kökssoffan jag sålde igår och ta ned lite grejer på vardagsrumsväggen.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

stora syster: ha ha, jag trodde det var badrum och kök. Vet inte var jag fick det ifrån... Jag håller tummarna för att allt klaffar och är färdigt om 1 vecka då!

Utteröga: skönt med ledighet! Jag förstår att du är sugen på att kolla och fixa nu inför flytten. Spännande!

• evani

Idag har vi varit på utflyckt till arlanda o spanat på "flypla"... Såååå spännande tyckte Nea,

Linnéa föddes 090127
Svar på tråden järfällatråden 9