• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Evani, vad skönt när de e små o lättroade! ;)

Nu ska jag iväg till jobbet, sista två dagarna nu innnan ledighet på flera veckor! Lite nojjig dock, hörde av kollegor att det varit heelt GALET de sista två dygnen... Det e ju lite extra svettigt nu också därinne i värmen. Men vi hoppas på en givande helg.

I eftermiddag ska min stora duktiga tjej åka in till stan och hämta hem min stora pojke som varit hos sin pappa en vecka! Längtar sååå!! Och imoron ska de två  åka iväg o gå på bio helt själva! Känns lite läskigt, men Alex kan man ju lita på, och jag hoppas verkligen att Loke skärper sig lite extra när han inte har en mamma med som han behöver bråka med... ;)

Hoppas ni andra får underbara dagar i solen!!

• BackinBlack

Lilla T: Ja, jag har många järn i elden nu. Vill så mycket, samtidigt som jag vill och borde ta det lugnt nu på semestern. Nappen tog ingen av mina barn på en gång, jag envisades och testade och det tog några månader med Uma. Vincent var lite snabbare.

evani: Vad kul! Det är som om man upptäcker nya saker med de små också, det lilla i vardagen.

Stora syster: Ha en bra, inte alltför svettig dag på jobbet.

Själv sitter jag här med illamående och uppsvullen mage. Blä. Drack te igår och tror inte min mage gillade det heller. Svart te. Borde veta bättre.
    Nu på morgonen har jag bakat tekakor, tvättat, diskat och servat två morgonpigga barn medan sambon sov ruset av sig. Om en och en halv timme ska vi vara i Vega på lunchdejt, få grillat till lunch och umgås med en pool på armslängds avstånd.
    Jag har just blåst upp Umas simpuffar. Fast jag skulle behöva ta mig till ett centrum och köpa en överdel till mina bikini-trosor för jag kommer inte klara av att undvika vattnet i den här värmen. Har inte ägt badkläder på tio år, tror jag.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Flurran

om det är någon som har tid över idag så hojta till Glad ja funtar på o gå ner till parken i kallhäll eller liknande, vore trevligt med sällis!

• Lilla

utteröga: ha så trevligt idag!

stora syster: vad stora och duktiga barn du har! Kul med bio för dem!

Har en bebis som endast är nöjd i famnen... Lite jobbigt.

• Stora syster

Vem hänger på till valfri(nästan iaf) strand imorgoon då?

• Marina

Hej hej hemma från skåne igen =) Lika stressigt men trevligt som vanligt... Imorgon börjar jag jobba igen =( känns sådär, skönt på ett sätt men inte i detta tokfina vädret...Blir fina kvällar iallafall =)

Hoppas ni alla haft det bra, har inte hunnit läsa allt men såg att ditt nya kök närmar sig Karro sååååå skoj...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Jennie, ringer dig... Marina, ja, om du bara visste hur mkt jag läääängtar efter mitt kök, och att kunna röra mig fritt i huset ;) Skönt att resan gick bra?!

• Mirix

Hej!
    Vi lever trots Ullareds besök, tidiga morgonar och en natt påförlossningen med dropp för Fanny... pju..

Här varmt..

Anne har det kommit nån bebis??

Karro oJennie vi vill gärna med och bada imorgon men bara om det e tidigt. Vi åkte o bada kl. 8.30 imorse och fick gå vid 10 för då var det för varmt!

Har faktiskt läst in allt! 

Men nu står huvudt still... jaja.

ram/Mirjam

• Stora syster

inte lätt för de stackarna som inte tål värmen! Själv skulle jag sakna den om den försvann. Tänker på den kalla vintern som va, usch!!

Avslutade jobbet innna semestern med att min patient fick hjärtstopp, vi kunde inte rädda honom. Tänkte mycket igår, det var min första oväntade, och mitt första samtal med anhöriga för att informera om vad som hänt. Tungt igår...

Men idag blire bad i Görveln om nån mer e sugen på att heja! En stor skränig skock lär sitta därnånstans, baara att komma förbi!! e där vid halv tolv ca var planen. Tar ju två h att packa allt, mat o solkräm o kaffe... o sen tar det ju två h att städa ur vagnen efteråt... hahah!!Men kul ska vi ha, första stranddagen för mig, undrar vad man ska ha på sig??

Nån mer som e sugen på lite födelsedagsfest den 24/ då? The more the marrier!!

Svar på tråden järfällatråden 9