• Timba

järfällatråden 9

Rebecka har bestämt sig för att ligga och prata inatt säger titta da da...lär bli kul.

Flingan:vad härligt det lät ute på landet, njut nu.

LillaT: vad kul att du har börjat springa, så himla jobbigt är det ju inte efter ett tag så kämpa på nu att du bara kommer över tröskeln, sen går det lättare. Och ont benen får man i början, det får alla se till att bara stretcha ordentligt efteråt och vila minst en dag emellan.

• Timba

LillaT: Hon pratade i två timmar så jag passade på att läsa lite, men jag hoppas det går bättre inatt för nu är jag lite seg. Angående löpningen så kan det  kännas i lederna , det blir bättre när musklerna kommit ifas så att det inte blir så hög belastning på lederna.
    men om det inte går över och testa andra skor och spring inte så mycket på asfalt.
    Ska ut och springa med en kompis på järvafältet i morgon bitti, du får gärna hänga med om det passar ?

• Timba

LillaT: Härligt att du fortsätter, ser fram emot lite sällskap ispåren framöver. Jag springer väl ca en mil åt gången idag blev det längre sprang i en och en halv timme. Jag gillar att springa långt, dvs är inte så snabb men kanhålla på ett tag. Du kommer också snart att kunna springa utan att gå, bara du inte ger dig så kommer konditionen rätt snabbt.

• Timba

Mumrik: Nej usch för magsjuka, hoppas hon mår bättre snart.

Flingan: Kul med nya kläder, vill också ha nya skor mina börjar bli så jäkla stela.

Jag vill bara peppa er lite nu..
    Och börja träna nu tjejer, på en månad kan ni få upp kondisen så pass att ni orkar fem kilometer. Inte ska ni väl ge upp en månad innan loppet ?
    dvs när jag började springa  gjorde jag så här springa vecka1 15 min+ gå 30 min tre gånger iveckan, , vecka2 springa 20 min+ gå 25 min tre gånger i veckan, veck 3 springa 25min+ gå 20 min tre gånger i veckan osv
    men det finns ju andra sätt också tex som LillaT gör, genom att varva gå och springa.

Och jag vill gärna ha tränings sällskap om det är nån som vill hänga med, dvs kan ju ta det lungt då.

• Timba
    D 1980 skrev 2011-04-26 13:14:10 följande:

I torsdags kom vår lilla Stephanie, 3485 gram och 50 cm lång. Hon var beräknad att komma just 21/4 och jag var på kontroll den dagen för att göra ctg, hade gått med värkar i exakt en vecka då så de frågade om vi skulle ta hål på hinnan. Det gjorde de också runt två-tiden och hon föddes kl 15.44 samma dag. Gick FORT! Jag hann inte ens vänja mig vid tanken innan krystvärkarna började komma, fick föda utan epidural Gjorde OOOOONNNNTTT men skönt att det är över nu.

Nu ska vi bara vänja oss vid livet som två-barns föräldrar. Inatt var det första natten som vi sov hemma, hon fick behandlas för gulsot och en infektion efter förlossning. Känns lite smått kaotiskt och man undrar hur det ska funka men alla andra klarar det så det lär lösa sig när man kommer in i vardagen anar jag. Min mans första ord imorse var "Vad har vi gjort" HAHAHAHA!!!!! Natten var lite jobbig och stökig 

Grattis till lilla tjejen !!!
    Det är jobbigt i början men ni vänjer er snart.
  • Timba

På fredag är jag hemma med tjejerna och tänkte ta mig till nån park då och vill gärna ha sällskap om det nån som har möjlighet ?

• Timba

LillaT: Du är jätteduktig och bra att du inte ger dig, du kommer att klara att springa runt loppet, blir ju lite extra pigg i benen när det är lopp och glömmer tröttheten, så det kommer att gå bra. Hur är det med smärtan i benen?
    Jag ska ut en sväng ikväll och springa när maken kommit, ska bli härligt, är lite beroende nu.

Nä fy att du inte får sova, har du testat öronproppar ? jag brukar använda dem när jag verkligen behöver sova och maken tar barnen.

Mumrik: Duktig du är som går på pass, är det svår koordination på dansen ?

hm kon på att jag ska på läkar besök med Rebecka idag, återbesök efter lunginflammationen.

• Timba

fika tisdag fm:

flingan+1

lillaT+1

fika/promma tors fm

flingan+1

mumrik +1 ?????

Tip+ 1

• Timba

1975: jag är ute i naturen och springer, inte nåt gym, men funderar på att börja på nåt..men men det finns ju lite nackdelar det tar ju tid att ta sig till gymmen och på den tiden hinner jag ju med en hel del spring, sen kostar det, springa är gratis och min koordination är ur kass så ofta tycker inte att jag får så mycket ut av passen.
    Men jag skulle behöva lite omväxling, peppning och det skulle vara trevligt att träna tillsammans med andra, nu blir det rätt mycket ensam träning.
    Funderar du på att börja nånstans ?

• Timba

mumrik: Verkar kul med sånt danspass, måste ta och testa, men jag har som sagt usel koordination.
    Vad hemskt med tinnitus, hoppas du får hjälp det måste vara fruktansvärt.

Svar på tråden järfällatråden 9