Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

flingansnö skrev 2010-06-01 10:12:56 följande:
    Hittade denna säng på tradera, fin va? Kanske lite väl rosa, men det får man väl ordna... Håll tummarna för att jag vinner den....   www.tradera.com/Helt-nya-babysang-side-sang-k...
    Jättefin! Hoppas att du vinner den!

Nu springer dottern på toa och sonen har vaknat. Måste ila!
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Låter mysigt med utförsäljningen tip!

Själv går jag runt och såsar, är hur trött som helst sådär darrig på benen liksom. Får inte dricka mer kaffe...
    Vincent är superseg och ville varken äta lunch eller dricka välling. Bajsade direkt efter han hade fått Alvedon-supp också. Så nu avvaktar jag. Äter han inte när jag testar nästa gång (han har druckit 1½ flaska välling sedan imorse) kanske jag ändå måste kontakta närakuten, eftersom det är ett långvarit race av streptokocker på dagis.

• BackinBlack

Grattis Elin till vagnen!

Fint väder ute idag också. Men här är det feber i massor. Vincent hade 39,5 igår eftermiddag och hade samma temp inatt. Nu på morgonen var det "bara" 38,8. Våra barn har låg normaltemp, under 37 grader så för oss är det mycket med en temp över 39 - vi har aldrig upplevt det förut.
    Ringde min chef nu på morgonen, hon på företaget, men det lät inte så irriterat när jag sa att jag var hemma idag med. Hon säger att vi har hunnit gå igenom så mycket och att jag inte kan rå över att barnen blir sjuka. Hoppas det hon säger är sant. Jag måste ju vara hemma imorgon med, garanterat. Puh.

Sköt om er!

• BackinBlack

Elin: Grattis till SÄNGEN skulle det ju vara! Tröttmössa är jag.

• BackinBlack
    MrsMumrik skrev 2010-06-03 07:50:46 följande:
    Hej Järfällabor! Vi får besök norrifrån i helgen och tänkte försöka hitta någon mysig lunch/brunch resturaurang att gå på på lördag. Gärna något naturnära eller kanske nära vatten. Någon erfaren som har ett bra förslag?
    Kanske ute vid Görväln? Det är även den årliga Görvälndagen på söndag, med försäljning, underhållning och t ex ponnyridning.
  • BackinBlack

tip: Åh, tråkigt att plugga i fina vädret, men bra att du hittat något att göra dig glad med. Vincent mår bättre idag. Fast igår när han vaknade efter drygt tre timmars vila hade han 39,85 så jag försökte snabbt få ned febern hos lilla slöa killen och vi åkte till närakuten så snart vi fick komma in. Han har rejäl halsfluss och öroninflammation i höger öra. Nu verkar han redan må bättre, med Amimox och Alvedon.

Jag är däremot helt slut. Trött så in i märgen och skulle kunna somna över tangentbordet, för vilken dag i ordningen som helst. Har varit såhär trött sedan i lördags ungefär, sker var och varannan dag.

• BackinBlack
    Timba skrev 2010-06-03 14:21:36 följande:
    Utteröga: har du kollat dina järnvärden ? Annars brukar iallafall jag bli piggare av d vitamin dvs tar barnens droppar och ät massor av frukt. Men skönt att vincent är bättre.
    Ja, just nu får jag sluta med kaffe och stark mat för jag får grym halsbränna. Jag tror det beror lite på sömnbrist och oro också (sjuka barn, vab andra veckan på jobbet). Men det går väl över. Ska testa att äta mer frukt med.
  • BackinBlack

flingan: Lovar att ta det lugnt. Stackars G som har det svårt i värmen. Jag har korsdrag här hemma nästan, för jag tycker själv det är jobbigt när värmen kommer.

Marina: Ja, det är en fälla det där. Alla som jobbar deltid/halvtid har ju hur mycket att göra ändå så att det skulle fylla en heltid ändå. Bra att du har MeandI också och hojta till inför hösten för då kanske jag är på gång att shoppa lite igen. När ekonomin har kommit igång.

Själv ska jag nog baxa ut barnen idag. Vincent är feberfri sedan igår morse (han åt 1½ korv igår och lite pommes) och vi andra är bara lite snoriga, så ut ska vi. Jag och dottern var nere en kortis och tittade till vår stackars kolonilott igår kväll och där tittar potatisblasten och lökbladen och rädisblasten upp - och en himla massa ogräs, tistlar och en envis gammal hallonbuske.

Och så velar jag i hundraåttio om lägenheten, femman vi har tittat på två gånger redan. Vet att den är sunkig och behöver göras om, men av de två andra som ligger ute och har legat ute vill ingen ha vår. Av de som är möjliga objekt för oss är det bara drygt hälften som i så fall är aktuella och de ska ju vilja byta och då även byta med oss. Suck. Det vill säga 9 lägenheter av 15 möjliga.
    Vincent måste flytta ut ur vårt sovrum senast i höst och sambon har alla sina pinaler och vi har ju pratat om ett tredje barn. Så nu skulle jag vilja gå och titta på femman en gång till, ensam, och få titta i lugn och ro utan sambo med förutfattade meningar och barnen som vill ha min uppmärksamhet. Faktiskt.
    Sambon drömmer om eget boende och jag försöker förklara att det dröjer minst två år innan vi ens får ett lånelöfte eftersom jag precis har börjat jobba och inte har något fast förrän tidigast om ett år.

Nåja. Nu ska jag se om barnen vill ha frukt, kolla kläder och förbereda en tur till kolonilotten. Vincent får ju inte träffa andra eftersom han måste ha ätit penicillin i två dagar först, men ute kan vi väl ändå vara.

• BackinBlack

Stora syster: Stackars Nilo. Hoppas febern gått ned och att du får saker gjorda. Och skönt att slippa vabba!

• BackinBlack

flingan: Kram till dig! Du måste få komma först nu, med ett snitt och en liten. Känner igen att de kan bli sura, men han måste ju förstå att du behöver avlastning och att han inte kan ta det lugnt bara. Ta riktigt ordentligt hand om dig.

Ja, jag är helt överens med mig själv (hehe) att jag måste få gå och titta på lägenheten ensam i lugn och ro för att verkligen avgöra i vilket skick den är och om vi kan klara att ordna rummen själva. Ett, det som är tänkt för Vincent, hade blåa tapeter och det kanske funkar. Rummet vi skulle ha i så fall har tre svarta (!) väggar och en i terrakotta. Och de andra två hade ljusa tapeter, det ena med märken i golvet efter en ditskruvad garderob längs ena väggen. Så en del kanske vi kan kräva att få åtgärdat trots allt och om det andra inte är helt uppochned så... Sambon minns hur den här såg ut när vi flyttade in och vilket jobb det har varit, men vart vi än skulle flytta skulle vi ju sätta vår prägel på det. Läget är guld, utrymmet med och parkeringsplats utanför porten, barnvagnsutrymme på markplan i porten. Man måste ju se till det stora hela.

Nog svamlat. Snart är det lunch och sedan tar jag ut mina barn. Och mig själv.

Svar på tråden järfällatråden 9