Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Therese: Nej, jag missade rutschkanan för sambon körde någon konstig väg dit via Orgona och sedan var vi så trötta på hemvägen så jag glömde bort att titta. Och visst är han sötast!

Elin: Låter bra det. Själv har jag haft ambitionen att börja träna sedan förra sommaren, men inte kommit igång än. Kanske till hösten?.. Eller något.

Ja, middagen låter toppen och jag hoppas att vi har allt hemma (han trodde det) så att jag får det serverat nästan omedelbart. Äter a-fil med müsli och någon smörgås till lunch bara. Är hungrig som en varg när jag kommer hem. Falafel låter MUMS!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Evani: Det låter toppen!

Mirjam: Ta hand om dig och titta in när du orkar och hinner.

tip: Hur mår du? Har inte du BF nu? Kram.

Nu ska vi snart gå i samlad trupp mot Mosebacke och en s k bolagsdag - en samling svenska, några islänningar och några norrmän. Spännande.

• BackinBlack

Therese och Elin: Hoppas det ger med sig snart. Uma var väldigt meckig i början, kände av syskonskapet och sambon har haft huvudansvaret för henne sedan Vincent kom - dvs nattningen bland annat. Men det funkar superbra nu, hon kommer in och säger godnatt till lillebror hos mig och sedan går de iväg och gör sina ritualer - lite lek, flaska och saga.

Mirjam: Vad underbar med SOMMARLOV!

Jag är först på jobbet, många har nog lite tungt i huvudet idag - alla som gick vidare på middagen igår. Jag var en av dem som inte gick med. Men vi hade en fin dag på Mosebacke, satt på festvåningen och hade "konferens", lunch i form av färskpotatis-sallad och rökt lax och bönsallad. Sedan en timmes "rast" (gick till HM med ett par tjejer) för att sedan sätta sig i Södra teatern för att se Wag the dog med en påse lösgodis och en läsk. Och sedan var dagen slut.

Idag är sambon hemma med Vincent. Igår när jag kom hem såg jag att han var rödprickig på armar och ben, rygg och mage. Ser ut som vattkoppor fast ändå inte för de är prickar och inte vätskefyllda. Vincent har haft vattkoppor och han går på penicillin sedan förra onsdagen och Vårdguiden kunde inte hjälpa oss mer än att det kanske var allergi eller nässelutslag.
    Men Vincent visar inte att det kliar och han har ingen feber eller svårt att andas. Vi hoppades att de skulle ha försvunnit eller blivit färre efter natten, men imorse hade han fler - på händerna, fötterna, i ansiktet och överläppen och de andra hade blivit fler och större. Så jag hoppas de får en tid på VC omgående (de har telefontid med sköterskan nu) så att vi får veta vad det är.

Nog om det. Nu ska jag bana väg mot kaffebryggaren - fastän jag inte borde. Men... jag behöver en kopp såhär på morgonen.

• BackinBlack

Och doktorn på VC har ingen aning om vad prickarna på Vincent är för något. Kanske en allergisk reaktion, men han mår bra i övrigt så vi kan bara avvakta. Blir han sämre, får feber eller hosta eller liknande får vi besöka läkare igen. Vi hoppas att de försvinner. Däremot var doktorn inte glad åt penicillinet, som tydligen är väldigt starkt, och vi ska sluta ge det nu såhär ett dygn innan kuren är slut. Nåja.

Nu ska jag sortera färdigt lite saker och se om det är dags för lunch. Mycket ego-inlägg här. Sorry. Jag behövde bara svamla av mig.

• BackinBlack

flingan: Förstår din frustration. Informationen är knapp och tjejer har bara varandra att förlita sig till och det det tror att det ska vara. Vad skönt att Agnes sover bra.

Har kollat på nätet på mässling och röda hund men inget av dem är det som Vincent har och han har ingen feber eller så. Han skulle ta sitt vaccin i onsdags, men fick inte för att han åt penicillin så nästa onsdag ska jag iväg med honom. Men, som sagt - det här är mer som nässel-/allergiutslag. Som jag hoppas går över snart.

• BackinBlack

Lilltösa: Nej, läkaren tror att det är en allergisk reaktion, sköterskan på Vårdguiden att det kunde vara nässelutslag. Fast han har ju ingen feber och han kliar inte. Vi tippar på någon allergi alternativt att det är något virus. En pedagog på dagis sa att hon har hört om flera barn som har dessa prickar...

• BackinBlack

Lilla T: Vad mysigt med frukost på sängen och lite egentid sådär. Visst är det skoj när de börjar gå på sådana kalas. De blir så stora. Lite läskigt också.

Mirjam: Ja, detta VM. Suck. Har lovat sambon att ha huvudkollen på barnen nu inför någon match klockan fyra och det är visst en till halv nio ikväll, men då sover barnen. Jag har sagt att han inte kan räkna med att få se helt ostört, vi har ju ändå två vildingar som inte går att styra bara sådär.

Vi har varit iväg och storhandlat mat allihopa. Åkte till Vinsta, försökte få barnen att klappa djuren utanför Arken Zoo, men det var bara sambon som vågade. Vincent hittade och blev förtjust i en rosa Hello Kitty-boll i början av affären och Uma skulle såklart också ha en så vi kom hem med två svindyra små bollar. Vincent säger boll och Kitty i alla fall.

Jag drömmer om barn och är smått emotionell nu. Har nog fått någon slags hang-up. Ska snart ta mig ur det och leka med mina barn innan vi ska göra en hemmagjord snabbmatsmiddag i form av pommes, chicky bits och buffalo wings till oss vuxna. Bakade eget formbröd imorse från Leilas Piece of cake och det uppskattades så nu ska jag baka mer - av samma och av andra bröd i boken som tekakor och ciabatta. Och så filmjölkslimpa till mig.

• BackinBlack

Marina: Vad härligt det låter. En skön semester helt enkelt.

flingan: Hoppas ni får svar snart och hjälp. Och att lillskruttan sover bättre och slipper magknipen.

Lilla T: Det låter som en kul idé, att låta Idun få veta namnens ursprung. Vet inte om vi ska göra detsamma...

Stora syster: Jag och sambon har precis börjat "nyttja" närakuten, har alltid åkt till Danderyd eller Astrid Lindgren tidigare. Tycker att bemötandet har varit sådär ibland på närakuten, men det är helt klart enklare eftersom det är närmare. Fast de andra två behöver man inte boka tid till och Danderyd har alltid gått snabbt när man kommer dit.

Jag har hällt upp en kopp kaffe fastän jag inte borde. Mådde inte tiptop igår, riktigt svag och yr och illamående. Men jag är knasigt trött också, nu med heltidsjobb, småbarn och en massa måsten och så vill jag uppepå det baka bröd och ordna middagar och flytta.

Hon som ska lära upp mig är inte här idag. Hon har haft sammandragningar och fick gå och träffa bm och gyn igår, men det var inte tillräckligt. Idag ska hon till sjukhuset och det är något med livmodertappen så jag kanske får "klara mig" utan henne nu. Puh. Vi har inte hunnit gå igenom allt, men det ska nog gå. Hon har BF 19 juli.

Nej, nu ska jag försöka vakna. Om en liten stund ramlar det inte lite revisorer här.

• BackinBlack
    MrsMumrik skrev 2010-06-15 08:57:20 följande:

Utteröga - spännande med bebbe i sommar! Jag har BF 29 juli Var bor ni?

hihi. Nej, det är inte jag som har BF 19 juli utan min "handledare", hon som jag ska vikariera för. Fast i mina önskedrömmar så...
  • BackinBlack

Therese: Tanken var att jag skulle titta på femman den här veckan, men kvinnan med lägenheten är supersvår att nå. Jag är i alla fall på gång. Ska försöka lugna mig. Helt slut i kroppen nu också. Men det blir bjudlunch nu, tillsammans med revisorn och min chef här på 3Sagas. Mums! Varm utemat istället för a-fil.

Svar på tråden järfällatråden 9