Therese och Elin: Hoppas det ger med sig snart. Uma var väldigt meckig i början, kände av syskonskapet och sambon har haft huvudansvaret för henne sedan Vincent kom - dvs nattningen bland annat. Men det funkar superbra nu, hon kommer in och säger godnatt till lillebror hos mig och sedan går de iväg och gör sina ritualer - lite lek, flaska och saga.
Mirjam: Vad underbar med SOMMARLOV!
Jag är först på jobbet, många har nog lite tungt i huvudet idag - alla som gick vidare på middagen igår. Jag var en av dem som inte gick med. Men vi hade en fin dag på Mosebacke, satt på festvåningen och hade "konferens", lunch i form av färskpotatis-sallad och rökt lax och bönsallad. Sedan en timmes "rast" (gick till HM med ett par tjejer) för att sedan sätta sig i Södra teatern för att se Wag the dog med en påse lösgodis och en läsk. Och sedan var dagen slut.
Idag är sambon hemma med Vincent. Igår när jag kom hem såg jag att han var rödprickig på armar och ben, rygg och mage. Ser ut som vattkoppor fast ändå inte för de är prickar och inte vätskefyllda. Vincent har haft vattkoppor och han går på penicillin sedan förra onsdagen och Vårdguiden kunde inte hjälpa oss mer än att det kanske var allergi eller nässelutslag.
Men Vincent visar inte att det kliar och han har ingen feber eller svårt att andas. Vi hoppades att de skulle ha försvunnit eller blivit färre efter natten, men imorse hade han fler - på händerna, fötterna, i ansiktet och överläppen och de andra hade blivit fler och större. Så jag hoppas de får en tid på VC omgående (de har telefontid med sköterskan nu) så att vi får veta vad det är.
Nog om det. Nu ska jag bana väg mot kaffebryggaren - fastän jag inte borde. Men... jag behöver en kopp såhär på morgonen.