Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Jag skulle ju berätta att jag läser John Ajvide Lindqvist "Människohamn" och har knappt hälften kvar och den är så BRA. Tack för tipsen! Chrille har redan läst den och nu vill han läsa fler av Lindqvist. Förutom "Låt den rätte komma in" eftersom han har sett filmen.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Lilla T: Ja, läskiga böcker jag. Svårare med filmer då. Och idag är det midsommarfirande på mina barns förskola också. De ska dansa runt midsommarstången, någons farmor och farfar kommer och spelar dragspel i folkdräkt och de ska äta jordgubbar och glass. Underbart!

• BackinBlack

flingan: Skönt att det verkar ok med Gustav. Och att Agnes är så stor. De växer fort.

Och för er det berör så kan jag meddela att jag sedan några dagar tillbaka är utslängd från FB igen. Brukar ju ta någon månad så jag skippar det stället ett tag. Tur att det inte är FL.

Ha det så kul idag med ert fika och god smörbullar!

• BackinBlack

tip: Vad härligt med nya kläder som går att ha hela säsongen. Hoppas du kom på något kul att göra, kanske något att läsa?

• BackinBlack

Och så en liten förfrågan...

Jag får tillgång till biljetter på mitt nya jobb, bland annat inför genrep på egna produktioner. Och nu har jag två biljetter liggandes här som inte har någon ägare för att jag och sambon först tänkte gå på genrepet, men sedan fick inbjudan till premiären och då gå med mina nya kolleger. Någon som vill gå och se utomhusteater på Fjäderholmarna nästa onsdag? Föreställningen börjar 19.30.

Mer om showen finns att läsa här http://www.3sagas.se/Pa_Scen/Har_ni_fest_eller

Är du intresserad så inboxa mig vetja!

• BackinBlack
    flingansnö skrev 2010-06-24 09:37:41 följande:
    VÄnta måste bara fråga, utomhusteater, vad innebär det? Sitter man på filatr och myser eller är det liksom mer stolar och så, frågar för vi måste ju ha med Agnes och det funkar ju bara om det är lite avslappnat med filtar och picnic och så....
    Det är utomhus, men de delar tydligen ut filtar och som väderleksrapporten ser ut nu så kan det bli uppemot 25 grader även kvällstid nästa vecka.
  • BackinBlack
    flingansnö skrev 2010-06-24 09:43:26 följande:
    vad tror du då? Skulle det gå att ha med en bebis? var inne på hemsidan och tänkte maila infomailen där, men tänkte att den kanske går till dig?
    Visst kan du ta med vagn och bebis. Vet inte vart infomailen går faktiskt. Hehe.
  • BackinBlack
    flingansnö skrev 2010-06-24 10:15:16 följande:
    Toppen!!! Magnus kommer att bli jätteöverraskad!
    Härligt! Tror att det kommer att bli kul upplevelse. Vi ska ha barnvakt för första gången, ordentligt och inte bara någon halvtimme-timme efter dagis, för första gången på 2½ år ungefär.
  • BackinBlack

Lilla T: Ja, jag är inte ens uppgiven och less längre. FB och jag är väl inte kompatibla helt enkelt.

Apropå teatern på Fjäderholmarna - det är bänkar och det är onumrerat och min chef sa att man kan sitta på kanten och ställa vagnen bredvid sig.

Nu ska jag be om en ny uppgift av något slag. Ska försöka gå åtminstone en timme tidigare idag, även om jag jobbar med timlön. Vill hem och ha ledigt som alla andra.

Svar på tråden järfällatråden 9